День св. Миколая.
Мета: розказати про доброчинні справи святого Миколая; виховати в учнів любов до ближнього, почуття доброти й милосердя; сприяти розвиткові творчих здібностей дітей, викликати бажання берегти свою національну культуру, здобувати знання із цілющого джерела народної мудрості пращурів.
Хід заняття
Вихід усіх дітей. Співають пісеньку «Зима – красулечка»
1в: Доброго дня!
2в: Дякуємо нашим гостям за те, що завітали до нашого свята.
( Всі діти вклоняються та роблять рух рукою, вітаючи гостей в залі. )
1в: Ми чекаємо ще гостей!
2в: Вітайте наших молодших друзів! Підготовча група №5.(плескають у долоні).
(Виходять діти 5 групи з своїм номером)
1в: А чи знають наші маленькі гості, чому ми всі зараз зібралися у цьому залі? Яке свято відзначаємо? (Відповіді дітей)
2в: А що ви знаєте про св. Миколая, та про це свято?(Відповіді дітей. Сідають)
1в: Так! Ви дуже розумні та кмітливі!
2: Пропоную переглянути відео «Легенда про св. Миколая».
(Дивляться відео)
1в: Ми також відправляли листи св. Миколаю з побажаннями!
(Дивляться відео про написання листа св. Миколаю)
2в: А сьогодні чекаємо відправлення від св. Миколая : поздоровлення та солодкі подарунки.
( Чується звук стуку у двері «Тук-тук-тук)
1в: Дивіться, ось і листоноша приніс подаруночки!
( Входить листоноша)
Л: Отримайте посилку та листа. Розпишіться ось тут.
1в: Стривайте, але тут нічого немає!
2в: Ах! Як же!
Л: Нічого не знаю!
1в: (Читає листа)
«Доброго дня, любі діточки!
Ви всі себе добре поводили, тому я передаю вам усім подаруночки, солодкі ,як ваші співи, які я чув нещодавно.
Всіх обіймаю! Веселих свят!
Р. S. Якщо цукерки до вас не дійшли, то шукайте добру лісову фею. Вона Допоможе знайти і повернути солодкі даруночки.»
(Ведуча розписується у листоноші в заявці і листоноша уходить)
(Заходить під музику Шерлок Холмс)
Ш: Я чув, що десь відбувається дуже цікаве…(всіх близько роздивляється) Вам потрібен Я! Я - Шерлок Холмс! Я можу вам допомогти. В мене є код до вирішення питання, як знайти лісову фею! Її допомоги потребують зараз багато людей. На «Новій пошті» губляться багато цінних посилочок. (показує код)
1в: Що це!
2в: Який це код? Нічого не зрозуміло!!!
Ш: Ох! Я знав, що ви не зрозумієте. Тільки геніальні детективи вміють розшифровувати такі важкі коди! Я вам допоможу. Але мені потрібні помічники. Я буду загадувати загадки, а ви підіймайте ручки і відповідайте.
1. Сніг на полях,
Лід на річках,
Хуга гуляє,
Коли це буває.
(Зимою)
2. Веселий Дід Мороз в руках
Несе нам подарунки.
І на засніжених шибках
Малює візерунки.
Або ще й носа обпече
До холоду незвичним.
Тому, що скрізь мороз січе –
Цей місяць зветься…
(Січнем)
3. Взимку горою, влітку водою.
(Сніг)
4. Росте вона холодною зимою,
Росте вона додолу головою,
А тільки сонечко засяє –
Вона заплаче і розтає.
(Бурулька)
5. Рано-вранці увесь світ
Вбрався в білий оксамит.
А як вітер нападе
Оксамит цей пропаде.
(Іній)
6. Прозорий, мов скло,
Не вставиш у вікно.
(Лід)
7. Цей святий вночі прийде,
Подарунки покладе.
В грудні зустрічі чекай.
Звуть святого… (Миколай).
( Діти виходять и стають біля Шерлока)
Ш: Готові?(відповідь дітей) Тоді беріть трафарет під номером 1 і прикладайте до закодованого запису, щоб дізнатися наше перше завдання. (діти прикладають, а Шерлок читає) Розкажіть вірші про св. Миколая.
(Діти виходять и читають вірші)
1в: Які молодці!
2в: Гарно вивчили віршики!
Ш: Дякуємо вам за виконання першого завдання. Тепер прикладаємо другий трафарет. (діти прикладають, а Шерлок читає) Складіть пазли. В цьому конверті лежать пазли. Складіть їх та приклейте на цей аркуш.(помічники починають складати).
1в: А поки наші детективи працюють, нам можна трошечки розважитися.
2в: Пропоную всім підвестися та повторити рухи нашого флешмобу.
(Виходять дівчатка, які показують рухи. Танцюють під музику)
Ш: Які веселі рухи! А мої помічники впоралися. Хто це?(відповіді дітей)
1в: Так! Це св. Миколай!
(Звучить пісенька про св. Миколая, всі підспівують).
Ш: Який веселий дружній спів! Настрій такий веселий, хоч на скрипці грай! А (повертається до помічників) , в нас справи.(дістає 3 трафарет). Прикладайте! (діти прикладають, а Шерлок читає) Намалюйте св. Миколая серцем.
1в: Як це серцем?
2в: Я теж не розумію!
Ш: Звісно ж, не детективи! Серцем, це з закритими очима. Мої любі підходьте, допомагайте нам.
(Діти підходять, стають в чергу, під музику малюють з закритими очима, кожен свою частину).
1в: Веселий в нас вийшов св. Миколай!
2в: Але ж ми малювали серцем! А тоді виходять найтепліші малюнки у світі! Наші матусі багато таких малюнків приймали від нас у подарунок!
Виходить добра лісова фея
Ф: Доброго дня! Бачу ви вже намалювали св. Миколая! Дуже символічно! Авангард?.. Я погано знаюся на сучасних видах художнього мистецтва.
Ш: Допоможи нам знайти дитячі подаруночки, люба фея (говорить це, цілуючи їй ручку)!
Ф: Добре! Але нам треба вирушати в зимовий ліс! А чи всі знають правила поводження взимку в лісі та на дорозі?
1в: Всі знають!
2в: Авжеж!
Ф: Зараз перевіримо. (дістає плакати ) Які правила тут зображені?
(Виходять діти і розповідають по кожному плакату).
Ф: Тепер я бачу, що можна вирушати у подорож! Ставайте паровозиком і поїхали!
(Звучить музика і всі хотять, виконуючи рухи за феєю).
1в: Ось! Бачу!
2в: Ось і подаруночки! Дякуємо тобі, добра фея!
(Грає музика і наші актори роздають подаруночки всім дітям)
1в: Наше свято підходить до кінця.
2в: Щиро дякуємо всім учасникам та гостям нашого свята! Веселих свят! До побачення!
(І знову звучить музика флешмобу та виходять дівчатка, які показують рухи)