Театралізоване дійство з географії на тему «Забруднення навколишнього середовища»

Про матеріал
Театралізоване дійство з географії на тему: «Забруднення навколишнього середовища» Анотація Театралізоване дійство допомагає здобувачам освіти засвоїти новий матеріал, правильно зрозуміти та оцінити деякі явища та процеси в природі. Під час проведення таких заходів всі здобувачі освіти намагаються проявити активність, довести свою точку зору, запропонувати свої шляхи вирішення важливих проблем. Нестандартні заходи на уроках зацікавлюють здобувачів освіти, викликають інтерес до географії, виховують культуру спілкування
Перегляд файлу

Театралізоване дійство з географії на тему: «Забруднення навколишнього середовища»

Анотація

Театралізоване дійство допомагає здобувачам освіти засвоїти новий матеріал, правильно зрозуміти та оцінити деякі явища та процеси в природі.                                                                           Під час проведення таких заходів всі здобувачі освіти намагаються проявити активність, довести свою точку зору, запропонувати свої шляхи вирішення важливих проблем. Нестандартні заходи на уроках зацікавлюють здобувачів освіти, викликають інтерес до географії, виховують культуру спілкування.

Мета:

  •      показати здобувачам освіти вплив людини та її діяльності на навколишнє середовище та проаналізувати шляхи вирішення екологічних проблем;
  •      розвивати пізнавальний інтерес;
  •      виховувати бережливе відношення до природи.

Обладнання: трибуна.

ХІД ЗАХОДУ

І. Повідомлення вчителя.                                                                                                                                                Природа в небезпеці. На Землі не залишилося місць, які б не зачепила рука людини. Кожна рослинка, тваринка, якби могла, подала б сигнали SOS … Але кому їх подавати? Адже людина своєю діяльністю продовжує забруднювати природу, не турбуючись про наслідки.

2. Театралізоване дійство.

«Суд над Людиною»

Дійові особи: Людина, Суддя, Прокурор, Адвокат, Закон, Літосфера, Гідросфера, Атмосфера.                                                                                                                                                                 Учитель. Встати! Суд іде! (заходить суддя, секретар, прокурор, адвокат, свідки та займають свої місця).                                                                                                                                    Учитель. Сьогодні, (дата) засідання суду проведе суддя (прізвище, ім’я), секретар суду (прізвище, ім’я).                                                                                                                                      Суддя. На засідання суду запрошені: Закон, Літосфера, Гідросфера, Атмосфера. (Свідками можуть бути всі учні класу.) Суд попереджує про відповідальність за статтею 178 Кримінального кодексу України «Завідомо неправдиве показання». Слухається справа громадянки Людини. Введіть підсудну. Слідством було досліджено значний вплив господарської діяльності Людини на природу, який особливо зріс у ХХ - ХХІ сторіччях.                                                                                                                                                 Встановлено:                                                                                                                                                                                         1) за весь час існування людства не було такого впливу, як у сучасні часи;                                                                                             2) знизився рівень тривалості життя громадян у країні;                                                                                                  3) значно зросло забруднення всіх оболонок Землі.                                                                                                                                          Слідство стверджує, що винуватцем усіх цих негараздів є громадянка Людина, в чому підсудна і звинувачується. Громадянко Людина, чи маєте нарікання щодо проведення слідства?                                                                                                                                   Людина. Нарікань не маю.                                                                                                                          Суддя. Для проголошення звинувачення слово надається прокурору.                                                                                                 Прокурор. Суть звинувачення Людини детально викладено у промові судді. Прошу свідків дати показання. Громадянко Літосфера, поясніть суду, яким чином підсудна завдала вам збитків?                                                                                                                                                                                         Літосфера. У процесі господарської діяльності Людина утворила мільйони гектарів земель, які повністю втратили свою продуктивність з милості громадянки Людини. Їх тепер називають «дурні землі». Відходи господарської діяльності, які поєднують у собі добрива, ядохімікати, радіоактивні речовини, накопичуються у мені. На моїй поверхні утворилися не мальовничі гірські ландшафти, а гори із сміття, де панують пацюки. Мухи. Людина причетна до утворення «сміттєвої цивілізації».                                                                             Прокурор. Дякую. Ви вільні. Викликаю наступного свідка – Гідросферу.                                                                              (Гідросфера займає місце на трибуні.)                                                                                                        - Ваше ім’я?                                                                                                                                                   Гідросфера. Гідросфера.                                                                                                                                                                   Прокурор. Назвіть сферу вашої діяльності.                                                                                           Гідросфера. Утворення прекрасних ландшафтів в поєднанні з річкою, морем, озером; вплив на погоду та інша праця.                                                                                                                    Прокурор. Як вплинула підсудна на сферу вашої діяльності?                                                               Гідросфера. Великі збитки сфері моєї діяльності завдає людина під час викиду у річки, озера і моря промислових, сільськогосподарських, побутових стічних вод. Мої діти – моря, річки, озера, океани – надзвичайно хворі. Найбільш хворі Рейн, Дунай, Сена, Огайо, Волга, Дніпро, Дністер. Середземне море – колиску багатьох великих цивілізацій – Людина назвала «помийною ямою Європи». Хіба це справедливо? Океани стали могильниками ядовитих та радіоактивних речовин.                                                                        Прокурор. Чи можете ви, Гідросферо, привести фактичні дані?                                                                                                                        Гідросфера. Будь ласка. Найбільш небезпечне забруднення для мене – це нафта. А кожен рік до мене її потрапляє 10 млн. тонн внаслідок недбайливої, безвідповідальної діяльності підсудної Людини.                                                                                              Прокурор. Дякую. Звинувачення викликає наступного свідка – Атмосферу. (Місце на трибуні займає Атмосфера). Що ви можете нам повідомити?                                                                                                          Атмосфера. В результаті господарської діяльності людини кожен рік до мене потрапляє більше 20 млрд. тонн твердих і газоподібних частин. Особливо небезпечні вуглекислий та сірчаний газ, які утворюються перш за все під час недбайливої діяльності Людини.                                                                                    Прокурор. Ви можете привести приклади небезпечного впливу Людини?                                                                                                     Атмосфера. Так. Наприклад, сірчаний газ є джерелом утворення кислотних дощів, які завдають великої шкоди сільськогосподарським культурам, знищують життя у прісних водоймах. Наприклад, в Скандинавії загинуло життя в 20 тис. озер. В багатьох країнах Західної Європи відбувається гибель лісів. Вплив кислотних дощів знищує не тільки живе, а й неживе (камінь).                                                                                                 Прокурор. Звинувачення закінчило допит свідків. Ще хочу додати, що в ході слідства було проведено соціологічно-медичну експертизу. Дозвольте ознайомити присутніх з її висновками.                                                                                                                                      Суддя. Будь ласка.                                                                                                                                           Прокурор. (зачитує висновки експертизи). В результаті зростаючого забруднення навколишнього середовища під загрозою опинилося багато життєво важливих природних взаємозв’язків. Це, в свою чергу, стало приводити до змін умов життя і діяльності людей і викликало утворення ряду складних екологічних проблем, які вирішувати необхідно в глобальних масштабах.                                                                                                    Суддя. Суд надає слово захисту.                                                                                                                   Адвокат. Так, ваша честь, слово надається Закону. Ваше ім’я?                                                                                                        Закон. Закон.                                                                                                                                Адвокат. Які ваші стосунки з підсудною?                                                                                                              Закон. Я її добре знаю і не вважаю її винною. Адже Людина дбає про охорону навколишнього середовища більше, ніж про її забруднення.                                                                                                Адвокат. Приведіть фактичні дані, які б підтвердили ваші слова.                                                              Закон. Будь ласка, Людина створила законодавство, в якому є ст. 13, 14, де записано про бережливе відношення до природних ресурсів в цілому, так як недбайливе їх використовування завдає шкоди і самій людині та суспільству.                                                                      Адвокат. Дійсно, вплив забрудненості природи наносить певний відбиток і на Людину.                                                                                                                                                                     Суддя. В ході процесу ми заслухали низку серйозних доказів, як на вашу користь, так і проти вас. Що ви можете сказати?                                                                                                                           Людина. Ох! Я зовсім не хотіла зробити нічого поганого. Звідки я могла знати, що в Атмосфери, Літосфери, Гідросфери виникнуть такі проблеми? Я намагатимусь виправити ситуацію. Адже я також жертва обставин.                                                                                 Суддя. Поясніть, будь ласка, що це означає.                                                                                             Людина. Це почалося дуже давно. Я повинна була вибрати одне з двох – загинути або змінювати природу. Але я не думала, що це призведе до її гибелі. Адже так красиво я її міняла. Зробила канал – розквітла пустеля, вирубала ліс – посадила сад, але згодом почали зникати не менш красиві місця: моря, ліси, рослини, тварини. Я розумію, що це все може привести до зникнення і мене самої. Я не знімаю з себе вини, але я каюсь, повірте, і хочу врятувати природу якнайшвидше.                                                                            Суддя. Зрозуміло! Шановні присутні! Ви заслухали показання. Іменем країни Природи суд виносить вирок: три роки жорстокої боротьби із забрудненням навколишнього середовища.                                                                                                                                  3. Запитання та завдання для підсумкової бесіди.                                                                                          – Хто виграв від впливу господарської діяльності Людини?                                                                                - Хто найбільше постраждав? Чому?                                                                                                                - Які ще негативні наслідки господарської діяльності ви знаєте?                                                                                                    - Як боротися з забрудненням навколишнього середовища?                                                                                          - Які шляхи вирішення екологічних проблем ви знаєте?                                                                                                                                                                                 4. Перевірка знань учнів.                                                                                                                    

1.За допомогою карт атласу визначити основні райони чорної металургії та позначити їх на схематичній карті.

Wallpaper maps Фотошпалери Розділ maps Номер 106 - fotooboi мапа, мир,  контурна, фотошпалери - замовити

 

 

 

 

 

 

 

2. Заповнити таблицю.

Стаття експорту

Основні країни - експортери

Пшениця

 

 

Рис

 

 

Кава

 

 

Бавовна

 

 

Проаналізуйте дані таблиці та позначте цифрами на схематичній карті основні райони вирощування: 1 – пшениці; 2 – кави; 3 – рису; 4 – бавовни.

Wallpaper maps Фотошпалери Розділ maps Номер 106 - fotooboi мапа, мир,  контурна, фотошпалери - замовити

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Занесіть до кожної колонки таблиці по п’ять країн за вашим вибором.

Розвиток хімічної промисловості у країнах світу

високорозвинена промисловість

середньорозвинена промисловість

слаборозвинена промисловість

відсутня або представлена гірничо – хімічною промисловістю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проаналізуйте дані таблиці та сформулюйте узагальнюючий висновок щодо факторів, які впливають на рівень розвитку хімічної промисловості.                                                      ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________   4. Складіть схему, що відбиватиме взаємодію суспільства з довкіллям (географічним середовищем).                                                                                                                                                            5. Запропонуйте свій варіант програми вирішення однієї з глобальних проблем людства.                                                                                                                                                                                                                                             ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________      

5. Підсумок роботи на уроці.                                                                                                                                                  

docx
Додано
12 жовтня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку