Кожен вчитель з великим нетерпінням і тривогою завжди чекає на своїх майбутніх вихованців. Хто прийде до нього знову у клас, як сприйматимуть його, як вчитимуться, чи стане для дітей школа другим домом? Цікаво, які вони - майбутні першокласники? А ще більше нетерпіння у тих, хто за дверима. З приходом дитини до школи розпочинається новий етап у її житті. З малюка, якого всі опікують, вона повинна стати самостійним школярем з новими обов'язками в новому оточенні.
У дитини треба формувати позитивне ставлення до школи. Тому дуже корисно провести знайомство з майбутніми першокласниками ще задовго до початку навчального року ( лютий-березень). Це дасть змогу не тільки познайомитися з дітьми, а і малюкам відчути, що вони вже мають йти в школу. Провести цю зустріч можна не як перевірку знань дітей, а як веселе свято.
Театралізоване свято-зустріч
з майбутніми першокласниками
«Відчиняє двері школа
для маляток - дошкільнят»
Кожен вчитель з великим нетерпінням і тривогою завжди чекає на своїх майбутніх вихованців. Хто прийде до нього знову у клас, як сприйматимуть його, як вчитимуться, чи стане для дітей школа другим домом? Цікаво, які вони - майбутні першокласники? А ще більше нетерпіння у тих, хто за дверима. З приходом дитини до школи розпочинається новий етап у її житті. З малюка, якого всі опікують, вона повинна стати самостійним школярем з новими обов’язками в новому оточенні.
У дитини треба формувати позитивне ставлення до школи. Тому дуже корисно провести знайомство з майбутніми першокласниками ще задовго до початку навчального року ( лютий-березень). Це дасть змогу не тільки познайомитися з дітьми, а і малюкам відчути, що вони вже мають йти в школу. Провести цю зустріч можна не як перевірку знань дітей, а як веселе свято.
ПЕРШЕ ЗНАЙОМСТВО
Свято-зустріч з майбутніми першокласниками
Мета. Допомогти дитині ознайомитися з новою роллю учня, яким незабаром вона стане; пристосуватися до нової ситуації, познайомитися з людьми та предметами оточуючого їх шкільного світу, задовільнити дитячу природну цікавість.
ХІД СВЯТА
Під пісню « Світ казковий» до зали заходять майбутні першокласники
- Познайомтеся, друзі. До нас сьогодні завітали майбутні першокласики і наша дружня шкільна родина поповниться ще на 8 маленьких школяриків.
2. Вступне слово вчителя.
- Дорогі малята, сьогодні ви вперше переступили поріг нашої школи не просто, як гості, а як майбутні школярі. Прихід до школи – це один з найщасливіших днів для дитини. Діти приходять сюди, щоб пізнати нове, навчитися читати, писати, рахувати, також бути хорошими людьми.
Зараз ви просто малята-дошкільнята, а 1 вересня станете справжніми учнями і на 9 років пов’яжете своє життя зі школою.
З кожним роком будете дізнаватися все більше про природу, науку, мистецтво. Кожна людина, ким би вона у житті не стала, розпочинала свій шлях зі школи. Багато з ваших батьків теж закінчили нашу школу.
Навчання – не легка праця, яка потребує від дитини старання, відповідальності, наполегливості.
Дорослі потурбувалися, щоб у школі вам було
затишно, щоб ви не тільки навчалися, а могли й гратися, відпочивати.
Вірш «Наша школа»
Юля М.: В світі є багато шкіл - гарних, старих, нових,
та найкраща – це моя в краю світанковім,
гарні класи, коридори, картини, таблиці,
море зелені, вазонів, меблі і полиці.
Настя:Тут і будні, тут і свято, виставки, уроки,
Тут ми робимо нові до науки кроки.
Поруч наша вчителька – у всьому допоможе,
Нас помирить, нам розкаже про щось добре, гоже.
Діанка: Є за що любити школу: за веселий, дружний клас,
За уроки, та перерви, що завжди чекають нас.
Вчитель: Чи знаєте ви, для чого йдете до школи?
Гра «Так - ні»
(оплески на вірну відповідь)
Чого вчать у школі: читати, писати, битися, малювати, співати, їсти цукерки, рахувати, грати у футбол, поважати старших, літати, пустувати, майструвати, танцювати, читати вірші, спати на уроці, розв’язувати задачі, ліпити з пластиліну, квакати, допомагати молодшим…
-Молодці, ви добре знаєте чого вчать у школі. А от героїня нашої невеличкої казочки, яку підготували для вас четвертокласники, не хотіла вчитися…Погляньте, що з цього вийшло.
Інсценізація «Неграмотна Свинка»
Свинка: Привіт усім! Усіх вітаю!
(Дивиться на напис)
Що тут написано не знаю! Нічого тут не розумію!
А, так я ж читати не умію!
Та й і навіщо це мені – розумній й без наук свині?!
І не свиня ще – тільки свинка,
рожева і м’яка шкуринка.
Я ще маленька, звуть Хавронька.
Рожева й симпатична цьонька.
І в школу йти не хочу я – пропаде ж молодість моя!
Мишка: Добридень, Свинко! Як діла?
Чого до школи ти прийшла?
Ти хочеш просто подивитись,
чи будеш грамоти учитись?
Свинка: Не хочу я учитись, а хочу веселитись!(Танцює під
музику «Танець маленьких каченят»)
Мишка: То ти, непевно, вже і цифри, й букви знаєш,
А що ось тут написано, можливо прочитаєш?
Свинка: Чого ти причепилась, га? Якісь букви, якісь слова!
А! Краще відчепися…або зі мною веселися.
(співає)
Мені все-одно, мені все-одно,
Не боюся я всіх вовків страшних!
А боюся я, та боюся я,
Лиш боюся я тих наук шкільних.
Вовк: О! Мені сьогодні пощастило,
І свинка буде на обід!
Аж сонце краще засвітило
І не такий поганий світ!
(Дивиться на дошку, на якій написано:
«Обережно, злий Вовк»)
О! Тут щось пише! (читає) Треба витирати!
Свинка: Ой! Вовк страшний! Кінець мені настав!
Чому ніхто мені про Вовка не сказав?
Вовк: Ох, Свинко, ти маленька, чом ти така дурненька?
Бач тут є напис отакий,
що десь на волі Вовк страшний!
Свинка: А я іще маленька, я в школі не була,
Читати я не вмію, цих букв не розумію.(Плаче)
Мишка: Попала ти таки в біду! Підмогу зараз приведу.
Мисливець: Ану, розбійнику, стривай!
І лапи вгору підіймай!
Не смій нікого ти чіпати,
Бо посаджу тебе за грати!
Вовк: Не буду я її чіпати, та хай навчиться хоч читати!
Мисливець: А й справді, Свинко, це не діло!
Якби читати ти уміла! –
Цю засторогу б прочитала
І в лапи Вовку не попала!
Свинка: А що ж мені тепер робити?
Мисливець: Як, що? - Абетку треба вчити!
Знайомся, Свинко, це – Буквар,
Знайомий з ним кожен школяр.
Якщо з ним схочеш подружитись,
То зможеш грамоти навчитись!
Буквар: Запрошую в країну Знань,
В країну мрій, у світ бажань…
Я зможу двері відчинити у дивний світ,
Лиш треба вчитись!
Пісня « Чого вчать у школі»
І про цифри й алфавіт, про увесь великий світ,
Вчать у школі, (3р.)
Про цікаве на Землі вам розкажуть вчителі,
Вчать у школі, (3р.)
Про іменник і дефіс, про зміїний довгий хвіст,
Вчать у школі, (3р.)
Лиш бажання проявляй і науку пам’ятай.
Вчитель: То ви, діточки зрозуміли, чому свинка потрапила в халепу?
- Коли ви у вересні прийдете до школи ви познайомитесь не тільки з «Букварем». Чарівний світ знань вам відкриють і «Математика», і підручник з «Природознавства», і «Іноземна мова»…
- А ще вам стануть у пригоді шкільні приладдя.
- Які шкільні приладдя ви знаєте?
Відгадування загадок про шкільне приладдя.
Невелика хатка,
Там живуть малятка.
Ми їх, гостроносих,
У портфелі носим. (олівці)
Рівно риску провести
Чи квадратик спробуй.
Та візьми спочатку ти
Цю пряму особу.
Натиск витримає стійко
Впевнена, струнка... (лінійка)
Чи в лінійку, чи в клітинку —
Чистим був, а за хвилинку
Мерехтить від цифр і літер.
Здогадались, що це, діти?
Ручці він говорить: «Прошу!».
Це — шкільний учнівський... (зошит).
Я беру в свою правицю Із пеналу помічницю. Крапка... рисочка... карлючка... Разом пишем — я і... (ручка).
Школяре, школярику, я твоя подруга, Кращого ніколи ти не знайдеш друга. Ти мене пильнуєш, я тебе навчаю. Все розповідаю, та ще й забавляю. (книжка)
Чистенькі віконця Сміються до сонця. Діточки довкола, це наша люба... (школа)
—Ви познайомилися з навчальним приладдям і, думаю, вже не будете збиратися до школи так, як хлопчик Миколка.
Вірш «Як Миколка до школи збирався»
Надя: Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М'яч, перо, граблі, подушку,
На обід м'яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду, хвостату,
Лук і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машинку й мило.
Вже й надворі звечоріло.
Вчитель: Чи все, що склав Миколка до портфелика йому знадобиться у
школі? Що зайве взяв хлопчик?
Ваше перше знайомство зі школою підходить до завершення.
Є чарівник у класі в нас,
Ану впізнайте, хто він?
Озветься ще раз — гомін.
Щоб не спізнились на урок,
Нам голос подає... (дзвінок).
Дзвенить дзвінок на перерву.