Проєкт "Я медіаграмотний" спрямований на формування медіакомпетентності здобувачів освіти, розвиток їх критичного мислення та відповідального споживання медіапродукції. Запланована системна робота допоможе усвідомити вплив медіа, навчитися аналізувати інформацію, критично оцінювати медіатексти, протистояти маніпулятивним технологіям.Проєкт розрахований на здобувачів освіти 5-9 класів та їх батьків.
Технологічна карта виховного проєкту “Я медіаграмотний”.
Проблема проєкту та її актуальність:
Сьогоднішній світ - це світ інформації, яка надходить до нас із різних джерел. З одного боку, це дозволяє нам бути більш інформованими про події, що відбуваються в світі, з іншого боку, така інформація може бути неточною, неповною навіть або неправдивою.
У світ інформаційних технологій і цифрових медіа, де кожен може бути видавцем та поділитися інформацією, надзвичайно важливо розвинути навички критичного мислення перевірки такої інформації. Медіаграмотність є ключовим елементом у цьому процесі: вона надає можливість оцінювати та аналізувати інформацію, розрізняти правдиву інформацію від неправдивої та знати, як захистити себе від цифрових загроз.
Мета проєкту: підвищення рівня медіаграмотності здобувачів освіти, розвиток критичного мислення та здатності до аналізу та оцінки інформації, а також підвищення свідомості щодо цифрової безпеки.
Завдання проєкту:
● створити умови для розвитку критичного мислення, а саме: вміння перемагати сумніви, аналізувати інформацію, протистояти впливам і маніпуляціям;
● створити умови для саморозвитку та самореалізації учнів, формування всіх необхідних життєвих компетенцій;
● спрямувати здобувачів освіти на можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення;
● поглибити навички спілкування, критичного мислення, самостійності суджень, командної роботи і відповідальності.
Очікувані результати:
● Забезпечення підвищення рівня медіаграмотності здобувачів освіти;
● Розвиток критичного мислення та здатності до аналізу та оцінки інформації;
● Підвищення свідомості щодо цифрової безпеки та зниження кількості випадків кібербулінгу та інших цифрових загроз;
● Підвищення інтересу до навчання та розвитку компетенцій у галузі медіаграмотності серед здобувачів освіти.
Тип проєкту:
● за кількістю учасників - груповий;
● час виконання - довгостроковий;
● вид діяльності – інформаційно - дослідницький;
● за характером контактів - внутрішньокласний.
Ключове питання: «Як зробити інформацію, яку ми споживаємо, більш достовірною, та як навчитися розрізняти правдиву інформацію від неправдивої?»
Тематичні питання:
1. Як перевіряти джерела інформації та оцінювати їх достовірність?
2. Як розрізняти факти від думок та брехні?
3. Як відрізнити відверту маніпуляцію від об'єктивної інформації?
4. Як використовувати соціальні мережі без шкоди для психічного здоров’я?
5. Як впливає медіаграмотність на наше мислення та розуміння світу?
6. Як допомогти іншим стати медіаграмотними та захистити себе та інших від цифрових загроз?
Продукт проєкту: створення щоденника медіаграмотності
Зміст діяльності:
№ |
дата |
Тема інформаційної години |
Завдання |
Джерела |
1. |
вересень |
Медіаконтент та його типи. ● Що таке медіаконтент? ● Як розрізняти різні типи медіаконтенту? |
Скласти кросворд «Еволюція медіа» або схему
|
локація «Еволюція медіа» |
2 |
жовтень |
Інтернет-безпека. ● Що треба знати, щоб не потрапити у небезпеку в мережі? |
Скласти пам’ятку «Базовий комплекс прийомів для кіберзахисту» |
локація «Як захиститися: технічний аспект» |
3 |
листопад |
Інтернет-безпека. ● Як захиститися: психологічний аспект |
Скласти буклет «Як убезпечити себе від цифрової деменції» |
локація «Як захиститися: психологічний аспект»
|
4 |
грудень |
Пошук і перевірка інформації. ● Як знайти інформацію в Інтернеті? |
Скласти алгоритм дій «Як шукати інформацію в Інтернеті» |
локація «Що і як шукати в інтернеті» |
5 |
січень |
Пошук і перевірка інформації. ● Як перевірити достовірність інформації в мережі: ключові ознаки фейків |
Скласти пам’ятку «Ознаки фейків». Створити меми. |
локація «Фейки» |
6 |
лютий |
Пошук і перевірка інформації. ● Що є маніпуляцією? ● Як відрізнити достовірну інформацію від маніпуляцій? |
Скласти схему «Способи маніпулювання інформацією». |
локація «Пропаганда та маніпуляції». |
7 |
березень |
Використання соціальних мереж та месенджерів. ● Як користуватися соцмережами та месенджерами.
|
Написати есе «Як розпізнати фейковий акаунт?» |
локація «Соціальні мережі». |
8 |
квітень |
Плагіат та авторське право. ● Як визначити піратський контент у мережі? ● Як дотримуватися авторського права. Чи потрібно це? |
Знайти в мережі приклади плагіату в музиці, аргументуйте власну позицію стосовно цього. |
локація «Плагіат та авторське право» |
9 |
травень |
Презентація щоденника медіаграмотності |
|
|