Тема: Операційна система та її інтерфейс.

Про матеріал
Цілі: ü навчальна: сформувати поняття операційної системи; формувати вміння наводити приклади комп’ютерних програм; дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час роботи з комп’ютерними пристроями; формувати уявлення про роль ІТ у житті людини та розвитку суспільства; ü розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати; ü виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання. Тип уроку: Комбінований. Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники. Програмне забезпечення: браузер. Хід уроку І. Організаційний етап · привітання · перевірка присутніх · перевірка готовності учнів до уроку Вступна бесіда за темою «Поняття операційної системи» — Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Поняття операційної системи», яка розрахована на 6 уроків. Під час вивчення цієї теми ви маєте виконати дві практичні роботи. Наприкінці теми ми проведемо підсумково-узагальнювальний урок. Коротка характеристика нової теми. Висвітлення її ролі в курсі інформатики та в різних видах діяльності людини. Доведення важливості теми конкретними практичними прикладами.
Перегляд файлу

Урок 5.

Тема: Операційна система та її інтерфейс.

Цілі:

  • навчальна: сформувати поняття операційної системи; формувати вміння наводити приклади комп’ютерних програм; дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час роботи з комп’ютерними пристроями; формувати уявлення про роль ІТ у житті людини та розвитку суспільства;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники.

Програмне забезпечення: браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Вступна бесіда за темою «Поняття операційної системи»

— Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Поняття операційної системи», яка розрахована на 6 уроків.

Під час вивчення цієї теми ви маєте виконати дві практичні  роботи. Наприкінці теми ми проведемо підсумково-узагальнювальний урок.

Коротка характеристика нової теми. Висвітлення її ролі в курсі інформатики та в різних видах діяльності людини. Доведення важливості теми конкретними практичними прикладами.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Інформатичний диктант

  1. Які пристрої використовують для зберігання даних у комп’ютері? (Жорсткі магнітні диски, оптичні диски, флеш-накопичувачі та інші)
  2. Які пристрої для введення даних ви знаєте? (Клавіатура, миша та інші)
  3. Які пристрої використовують для опрацювання даних? (Процесор)
  4. Які пристрої розміщуються, як правило, усередині системного блока?
  5. (Процесор, жорсткі магнітні диски)
  6. Як називають пристрій для виведення даних на папір? (Принтер)
  7. Як називають пристрій для виведення даних на екран? (Монітор)
  8. Які ви знаєте види персональних комп’ютерів? (Стаціонарні, портативні)
  9. На які види ділять стаціонарні ПК? (Офісні, домашні, ігрові)
  10. На які види ділять портативні ПК? (Ноутбуки, нетбуки, планшети,
  11. смартфони)
  12. 10. Кишеньковий ПК, доповнений можливостями мобільного телефону, - це… (комунікатор).

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування

Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

  1. Вправи для очей.

 

1.Швидко кліпати очима протягом 15 с.

2.Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок _раз-чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п’ять-вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.

3.Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 с.

VIІ. Підсумки уроку

Фронтальне опитування

  1. Що таке операційна система?
  2. Які функції виконує операційна система?
  3. Назвіть об’єкти операційної системи.
  4. Що таке інтерфейс користувача?
  5. Що таке файл?
  6. Як записується ім’я файла?
  7. Опишіть призначення папок.
  8. Що таке значки, ярлики?

Рефлексія

1. Під час уроку я

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроках найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

VІІI. Домашнє завдання

ІХ Оцінювання роботи учнів

doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку