Урок 5.
Тема: Операційна система та її інтерфейс.
Цілі:
-
навчальна: сформувати поняття операційної системи; формувати вміння наводити приклади комп’ютерних програм; дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час роботи з комп’ютерними пристроями; формувати уявлення про роль ІТ у житті людини та розвитку суспільства;
-
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
-
виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники.
Програмне забезпечення: браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
-
привітання
-
перевірка присутніх
-
перевірка готовності учнів до уроку
Вступна бесіда за темою «Поняття операційної системи»
— Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Поняття операційної системи», яка розрахована на 6 уроків.
Під час вивчення цієї теми ви маєте виконати дві практичні роботи. Наприкінці теми ми проведемо підсумково-узагальнювальний урок.
Коротка характеристика нової теми. Висвітлення її ролі в курсі інформатики та в різних видах діяльності людини. Доведення важливості теми конкретними практичними прикладами.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Інформатичний диктант
-
Які пристрої використовують для зберігання даних у комп’ютері? (Жорсткі магнітні диски, оптичні диски, флеш-накопичувачі та інші)
-
Які пристрої для введення даних ви знаєте? (Клавіатура, миша та інші)
-
Які пристрої використовують для опрацювання даних? (Процесор)
-
Які пристрої розміщуються, як правило, усередині системного блока?
-
(Процесор, жорсткі магнітні диски)
-
Як називають пристрій для виведення даних на папір? (Принтер)
-
Як називають пристрій для виведення даних на екран? (Монітор)
-
Які ви знаєте види персональних комп’ютерів? (Стаціонарні, портативні)
-
На які види ділять стаціонарні ПК? (Офісні, домашні, ігрові)
-
На які види ділять портативні ПК? (Ноутбуки, нетбуки, планшети,
-
смартфони)
-
10. Кишеньковий ПК, доповнений можливостями мобільного телефону, - це… (комунікатор).
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування
Робота з підручником.
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
-
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
-
Інструктаж учителя.
-
Практична робота за комп’ютерами.
-
Вправи для очей.
1.Швидко кліпати очима протягом 15 с.
2.Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок _раз-чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п’ять-вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.
3.Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 с.
VIІ. Підсумки уроку
Фронтальне опитування
-
Що таке операційна система?
-
Які функції виконує операційна система?
-
Назвіть об’єкти операційної системи.
-
Що таке інтерфейс користувача?
-
Що таке файл?
-
Як записується ім’я файла?
-
Опишіть призначення папок.
-
Що таке значки, ярлики?
Рефлексія
1. Під час уроку я
-
дізнався…
-
зрозумів…
-
навчився…
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроках найкраще в мене виходило…
4. Я мав (-ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…
VІІI. Домашнє завдання
ІХ Оцінювання роботи учнів