Тема: Шануй себе та інших

Про матеріал
Тренінг для 4 класу. В роботі є відеоматеріал та практичні завдання для розвитку дітей.
Перегляд файлу

Тема: Шануй себе та інших

Мета:

            Виховна - виховання гуманістичних рис характеру у майбутнього покоління

            Навчальна – вчити висловлювати повагу до інших та самого себе.

            Розвиваюча – розвивати практичні навички постановки і досягнення мети.

Завдання:

1. розширити знання про способи вираження поваги

2.ознайомити дітей із можливостями(варіантами) дійти до мети

3.сформувати та удосконалити  уміння  критичного і творчого мислення у процесі вирішення завдань;

      4.сформувати вміння працювати в команді.

Форма проведення: тренінг

Обладнання і наочність: Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор (бажано), парні картки(картки  з двома однаковими квітками)

Використані джерела: 1.file:///C:/Users/User/AppData/Roaming/Microsoft/Windows/Network%20Shortcuts/4_Початкова%20школа%20Посібник%20Вчитель.pdf

2. http://ukped.com/statti/teorija-vihovannja/5594-yakyy-ya-yakyy-ty-treninh-dlia-uchniv-14-kh-klasiv.html

Хід заходу

 

І. Пізнавальна мотивація


Дітям пропонується завдання:

- Відгадайте заховане в колі слово. На допомогу вам — фрази, які відносяться до цього слова (фрази написані на стрілках)

12.09.2014-1-1

Діти пропонують свої варіанти відповідей та вгадують заховане слово.

Відкривається заховане слово: «Я».

ІІ. Робота над поняттям

 
Учитель. Чи можете ви сказати про себе такими ж фразами: я люблю свою родину, навчаюсь у гімназії і т.п.?

Далі вчитель розповідає про одного з учнів, називаючи його зовнішні риси, риси характеру, захоплення та інші характеристики.

- Відгадайте, про кого з вас (про яке «Я») ця розповідь?

Подібні розповіді вчитель може скласти про 2-3 учнів.


Учитель. Кожен з нас не схожий на іншого. Чим же ми відрізняємось один від одного?
Діти висловлюють свою думку. Учитель узагальнює відповіді дітей та показує картки:

 

      Зовнішність                 Захоплення

         Звички                         Характер


Дітям пропонується написати на аркушах те, що відрізняє кожного з них один від одного. Дитячі роботи вивішуються навколо букви «Я». Діти самі зачитують про себе або це робить учитель.

Учитель. Діти, що ви помітили у ваших роботах?

Звертається увага дітей на повторюваність характеристик. Діти доходять висновку:

                                          Ми усі різні

Учитель. Так, правильно! Ми всі різні, характер, бажання ,смаки, вибір….також різні. Але ми повинні поважати і себе , інших та їх думку.

Підсумуйте: «Повага — це приязне, шанобливе ставлення до іншої людини, визнання її унікальності, особистих чеснот і заслуг». Запитання для обговорення: • Кого ми можемо поважати? (Інших людей, батьків, вчителів, наших друзів, однокласників, дорослих, людей похилого віку, самих себе). • А чи можемо ми поважати самих себе? (Так). • За що ми можемо поважати себе? (За те, що дбаємо не лише про себе, а й про інших; за наполегливу працю, добрі вчинки, особисті досягнення…) Підсумуйте: «Самоповага — це повага до самого себе. Самоповага виникає тоді, коли ти робиш добрі справи, дбаєш не лише про себе, а й про інших»

Перегляд та обговорення відео: https://www.youtube.com/watch?v=nJJa9f0I8XQ

Запитання для обговорення: • Що робив юнак, кому він допомагав? (Переставив вазон, допоміг продавчині переставити візок, нагодував собаку, дав гроші дівчинці, поступився місцем в автобусі, приніс бабусі банани). •\

 Чи усі підтримували юнака? (Дехто вирішив, що він марнує їжу на собаку і гроші на жебраків). •

 Як змінився світ навколо нього? (Квітка зацвіла, дівчинка пішла до школи, у нього з’явився вірний друг – собака, дівчина в автобусі усміхнулася йому, бабуся обійняла його).

Робота в групах (вчити висловлювати повагу до інших людей та до самого себе)

1. Об’єднайти учнів у чотири групи (родина, школа, друзі, я).

2. Роздати групам аркуші паперу та запропонувати записати або намалювати свої ідеї щодо того, як можна висловити повагу. Під час виконання цієї вправи доречно підходити до кожної групи і допомагати дітям знайти більше способів вираження поваги:

група 1: членам своєї родини (прибирати за собою, дбати про молодших братиків і сестричок, дарувати рідним подарунки, вітати родичів зі святами, не забувати дякувати, питати дозволу, виконувати прохання, дослухатися до порад…);

група 2: однокласникам і вчителям у школі (ввічливо розмовляти з учителями, дотримуватися шкільних правил, доброзичливо спілкуватися з однокласниками, відмовлятися обзивати, ображати інших дітей, допомагати тим, хто цього потребує);

група 3: своїм друзям (вітати друзів із днем народження, ділитися іграшками, допомагати у навчанні, радіти успіхам, залучати до своїх справ, захищати, втішати, пробачати помилки);

група 4: самому собі (добре говорити про себе, вважати себе хорошою людиною, дбати про себе, правильно харчуватися, активно рухатися, розвивати свої здібності, пробачати помилки).

Підсумуйте: «Навчитися висловлювати повагу можна, якщо ставитися до інших людей так, як ви хочете, щоб ставилися до вас»

Робота в парах (потренувати навички постановки мети) 1. Об’єднайте учнів у пари за допомогою парних карток

У цій вправі вони допоможуть один одному обрати мету, яка є досяжною у найближчому майбутньому, а не взагалі і колись. Якщо хтось має довгострокову мету, варто розбити її на окремі кроки (етапи). Так можна зрозуміти, що саме ви можете зробити вже сьогодні. Наприклад, у майбутньому ви мрієте стати лікарем. Це – довгострокова мета. Але ж прочитати дитячу енциклопедію про будову тіла людини можна вже сьогодні.

Підсумки: • Повага — це приязне, шанобливе ставлення до іншої людини, визнання її унікальності, особистих чеснот і заслуг. • Щоб висловити повагу, намагайтеся ставитися до інших людей так, як ви хочете, щоб вони ставилися до вас. • Якщо з дитинства навчитеся ставити цілі і досягати їх, сформуєте такі риси характеру, як цілеспрямованість, наполегливість, витримка, стійкість, рішучість. І тоді жодні труднощі та негаразди не спинять вас на шляху до успіху.

docx
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку