Мета. Ознайомити першокласників ізпоняттям«Батьківщина», «рідний край», « столицяУкраїни».
Збагачувати словниковий запас, розвивати пам'ять, мовлення, мислення.
Виховувати любов до рідного краю.
Початкова освіта ХХІ століття
Виховна година
Тема. « Україна - моя Батьківщина.»
Полтавець С.А.
вчитель початкових класів
вищої категорії
вищої категорії
Межиріцька ЗШ І-ІІІ ст.№2
Тема. Україна - моя Батьківщина.»
Мета . Ознайомити першокласників із поняттям «Батьківщина», «рідний край», « столиця України».
Збагачувати словниковий запас, розвивати пам’ять, мовлення, мислення.
Виховувати любов до рідного краю.
Хід уроку
І. Актуалізація знань, умінь, навичок.
1. Організаційний момент.
Звучить «Пісня про Україну».
2. Вступне слово вчителя.
- Діти, сьогодні у нас свято «День знань». Ця подія є особливою у вашому житті. Ви стали школярами. Вам радо відчинила двері школа, гостинно запросила до світлого класу, подарувала першу книгу «Буквар». Ця книга допоможе вам читати і писати. А щоб вам було затишно та комфортно в школі, турбується наша Батьківщина - Україна.
ІІ. Мотивація учбової діяльності.
ІІІ. Робота по темі.
1..Бесіда:
-Що ж таке Батьківщина?
2.Фотомонтаж рідних краєвидів. (Звучить мелодія.) Діти впізнають знайомі місця.
3. Слово вчителя.
- Ви тільки що побачили знайомі вам місця нашого села Межиріч, міста Павлограда та міста Дніпропетровська. Це наш рідний край, маленька ча стина великої України.
Батьківщина-це земля ,на якій ви народилися,народилися ваші діди, ваші батьки і всі ми. Україна - це держава . Аби перетнути простір України із заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30 км.
4. Діалог між учителем та учнями.
-Хто такі українці?
-Люди, які живуть в Ураїні!
-А ти хто, хлопчику маленький?
-Українець молодий!
-Хто ти, дівчино мала?
-Українка молода.
5. Робота з пазлами.
-Для того, щоб ви відчули красу України, попрацюємо з пазлами. Якщо ми їх правильно зберемо,то відвідаємо різні куточки нашої країни. (Діти складають пазли із зображенням моря, гір, степу, квітів).
6. Бесіда:
- Які рослини люблять Українці?
7.Відгадування загадок.
а) У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. ( Калина)
б) Червоненька і смачненька,
Дуже з вигляду гарненька.
І боки в неї пишні.
Літом смачно їсти…( вишні).
в) На горді в нас росте
Сонце ясне, золоте,
Жовте око, жовті вії
Та чомусь воно не гріє. ( Соняшники)
г) Як дерево називається,
8. Слово вчителя.
- Україна – це не тільки гарна природа. Найбільша цінність – це прекрасні люди зі своїми звичаями, легендами, казками, народними іграми, танцями.
9. Українська народна гра «Квочка».
- У цю гру діти любили грати найбільше напровесні, коли вперше випускали квочку з курчатами надвір.
Ходить квочка коло кілочка,
Водить діток дріних квіток.
Діти – квіти: «Квок!»
Всі розбігаються, а квочка ловить їх та збирає докупи. (Звучить пісня «Тільки в нас на Україні».
10. Танок дітей з батьками.
- Загадки ми з вами відгадали, в гру пограли, а тепер прийш ов час потанцювати. До танцю ви можете запросити своїх батьків. (Звучить пісня «Одна калина»)
11. Вірш Д. Павличка «Де найкраще місце на землі?»
Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
-Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі,
Де ж найбільший на землі народ?
Де ж найкраще місце землі?
Сонце усміхнулося здаля:
-Правда, все я бачу з висоти,
Всі народи рівні, а земля
Там найкраща, де вродився ти.
Виростай, дитино, й пам’ятай:
-Батьківщина – то найкращий край.
12. Слово вчителя.
- Ви прийшли до школи, щоб отримувати знання, і в майбутньому докласти всіх зусиль для того, щоб наша земля стала ще кращою. А допоможуть вам в цьому вчителі та ваші батьки.
13. Вірш «Зацвітає калина»
Зацвітає калина,
Зеленіє ліщина,
Степом котиться диво – луна.
Це моя Україна,
Це моя Батьківщина,
Що як тато і мама,- одна.
14. Гра «Мама, тато і я».
Мама є (плеснути в долоні і підстрибнути).
Ось тато йде (походити по колу).
Я за ними бігаю (біг на місці).
Мама – сонце (руки вгору).
Тато – небо (руки в сторони).
Я – квітонька в гаю (присісти, руки до личка).
ІV. Підсумок уроку.
1.Гра «Мікрофон».
- Як тебе звати?
- На якій ти вулиці живеш?
- Як називається твоє село?
- Яка річка тече нашим селом?
- Яких дерев більше в твоєму садку?
- Які квіти посадила твоя бабуся?
- Яка твоя улюблена страва?
- Якого кольору ягоди калини?
- Як називається наш майдан?
- Як одним словом назвати край, в якому ти живеш?
- Як називається столиця України?
- Хто є президентом України?
- Якими словами ми назвемо Україну? (Рідна, мила, красива, велика, багата, незалежна, співуча, могутня.)
2. Складання з квітів – усмішок веселого святкового букета на дошці.(Фотомонтаж дитячих фото. Звучит пісня «Не сумуй, моя Вкраїно».)