Тема уроку : Микола Вороний . Стисло про письменника . « Євшан – зілля » . Патріотичні почуття і толерантне ставлення до інших народів . Роль слова , пісні , історії в житті людини .
Мета уроку : ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Миколи Вороного , змістом твору « Євшан – зілля » та його історичною основою , літературознавчими поняттями ліричний герой , ліро-епічний твір , поема ; розвивати вміння грамотно висловлювати свої думки , почуття ,розповідати про враження , спостереження ; формувати національну самосвідомість , виховувати шанобливе ставлення до рідного народу і країни .
Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу .
Хід уроку
Скласти асоціативний кущ зі словосполученням « рідний край »
Рідний край – земля батьків і предків наших , овіяна вітрами історії , оспівана в піснях , уславлена в легендах . Це тисячолітня культура нашого народу , передана нам із молоком матері ; мова якою ми всі думаємо і говоримо ; мамина пісня ; бабусині вишиті рушники ; груша на батьківському подвір’ї ; вірні друзі і малюнок у нашому букварі . Цього можна не помічати , не приділяти цьому уваги , однак воно важливе для кожного з нас . Що ж примушує людину повертатися в місця де жили її предки , де її коріння ? Що трапиться , коли забути мову , звичаї рідного краю , його людей ? Відповіді на ці питання ми будемо шукати сьогодні на уроці .
Розповідь вчителем біографії Миколи Вороного . Запис у зошити словничка та теорії літератури
СЛОВНИЧОК
ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ
Учнівські групи представляють свої міні – проекти на теми « Євшан » , « Запах »
Розгляньте таблицю . З’ясуйте які ознаки епічного і ліричного творів властиві « Євшан-зіллю» , спробуйте визначити його вид .
Епічний твір |
Ліричний твір |
Зміст розкривається у формі авторської розповіді про людей і події ; наявний сюжет |
Чітко простежується позиція автора |
Зображення персонажів через поведінку , учинки |
Зображення героїв через відтворення їх почуттів , переживань , роздумів |
Здебільшого прозова форма |
Віршова форма |
Основні жанри : казка , переказ , оповідання , повість |
Основні жанри : ліричний вірш , пісня ,елегія ,ідилія , гімн, епіграма |
« Євшан – зілля » за видомими ознаками є ліро – епічним твором
Бесіда з вибірковим читанням
|
|
1 |
|
|
|
||||||||
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
2 |
3 |
|
|
|
|
||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|||||
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||||||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
||||||||||||
По горизонталі
3. бог грози грому і блискавки
4. лісок у яру , лісова долина
5. різновид полину
7. музикант , співак
8. доповніть рядки « Рідний степ – широкий , вільний , пишнобарвний і квітучий – раптом став перед очима , з ним і … нещасний »
9. твар , лице
По вертикалі
Загальне : виписати цитати до характеристики образів поеми , намалювати ілюстрації .
Індивідуальне : підготуватися до виразного читання імпровізованого діалогу .