18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Тема уроку: "Основні об’єкти електронної таблиці та їх властивості "

Про матеріал
Мета: навчальна: познайомити учнів з основними поняттями електронних таблиць, сформувати поняття: комірка, рядок, стовпчик, адреса комірки, діапазон комірок, робочий аркуш, книга; розвивальна: прияти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера; виховна: виховувати інформайційно освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.
Перегляд файлу

Тема уроку: ОБ'ЄКТИ ЕЛЕКТРОННОЇ ТАБЛИЦІ,  ЇХ ВЛАСТИВОСТІ

Мета:

навчальна: познайомити учнів з основними поняттями електронних таблиць, сформувати поняття: комірка, рядок, стовпчик, адреса комірки, діапазон комірок, робочий аркуш, книга;

розвивальна: прияти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера;

виховна: виховувати інформайційно освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Структура уроку

 

Етапи уроку

Час, хв

І.

Організаційний етап

1

ІІ.

Актуалізація навчальної діяльності

5

ІІІ.

Подання нового матеріалу

15

ІV.

Тренінг

2

V.

Інструктаж із БЖД. Робота за комп’ютером

15

VІ.

Закріплення нового матеріалу

5

VІІ.

Підбиття підсумків уроку

2

VІІІ.

Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1

 

Хід уроку

 І. Організаційний етап.

 Перевірка кількості присутніх та готовності класу і учнів до уроку.

 ІІ. Актуалізація навчальної діяльності.

Ми з вами вже вивчали та працювали в таких прикладних програмах як MS Word, MS PowerPoint, а зараз почали вивчати прикладну програму MS Excel.

Перше завдання до вас.

  1.  Робота в парах. Створення міні-проекту

Порівняйте функції та можливості цих програм. Виберіть  те призначення яке стосується тій чи іншій програмі.

Учні працюють в парах.

http://www.datars.ru/img/microsoft-office.jpg

http://www.datars.ru/img/microsoft-office.jpg

http://www.datars.ru/img/microsoft-office.jpg

Створення поліграфічної продукції (газети, листівки, візитки, журнали і т.д.)

Створення презентацій

Розв'язувати математичні задачі

 

Робота з текстом

Зручна демонстрація матеріалу

Проводити статистичний аналіз

 

Перевірка правопису

Підкріпити свій виступ графічними, відео та  числовими даними

Наглядно представляти дані у вигляді діаграм та графіків

 

Введення та обробка тексту

 

Виконувати чисельні дослідження

 

Один з групи виходить і біля дошки коментує.

  1. Вчитель показує графічний інтерфейс, діти відгадують і коментують з яких елементів складається вікно програми (перше вікно word, друге power point, третє excel)

Детально розглянемо вікно програми excel. Подивіться уважно з яких основних об’єктів складається вікно. (діти говорять: стовпець, рядки, комірка і т.д.)

Підвожу до теми уроку, щоб вони сформували тему уроку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Оголошую тему уроку та записуємо у зошиті.

Тема уроку: Об'єкти електронної таблиці,  їх властивості

Для зрівняння беру зошит в клітинку і з учнями веду діалог.

Задаю такі питання:

  • Чим схожий лист зошита з листом електронної таблиці?
  • Чим звичайний лист відрізняється від листа електронної таблиці?

(діти міркують)

В звичайному зошиті учень сам робить розрахунки, а в електронній таблиці розрахунки робляться автоматично, за допомогою заданих формул.

ЕТ – це комп’ютерний еквівалент звичайної таблиці.

У  комірках таблиці можуть бути записані данні різних типів: текст, дати, числа, формули та ін.. як і в звичайному зошиті.

Але, головна перевага ЕТ – можливість миттєвого перерахунку усіх даних, при зміні значення будь-якого компоненту таблиці.

Отже, електронна таблиця складається зі стовпців і рядків, на перетині яких утворюється клітинка.

Презентация на тему: "7 За новою програмою Урок 17 Таблиці, електронні  таблиці. Табличний процесор.". Скачать бесплатно и без регистрации.

Об’єкт

Властивості

Аркуш

Ім’я, кількість розміщених об’єктів

Рядок

Номер, висота, кількість заповнених даними клітинок

Стовпець

Номер, ширина, кількість заповнених даними клітинок

Клітинка

Адреса, вміст, тип даних у клітинці, межі,

Діапазон клітинок

Адресу, кількість клітинок

(Таблицю записують у зошит)

Стовпці позначаються буквами, рядок позначається числами.

Адреса клітинки складається з номера стовпця та номера рядка, на перетині яких вона розташована, наприклад А1, D2.

Діапазон клітинок – це сукупність клітинок. Щоб записати адресу діапазона клітинок, треба вказати адреси лівої врхньої та правої нижньої клітинок, які розділяються двокрапкою, наприклад А1: B4, D4:D8

Робота в групах.

На листочках відмітити адреси та діапазон клітинок.

Завдання однакове для груп. Потім звіряємо разом. За допомогою підіймання рук визначаю скільки помилок допустила кожна група, працюючи на листочках.

Завдання: D4:D10;     G5;      K3:N7;    C12;    F8:F10;  F14:K14

 

 

 

 

 

 

З відповідями

 

 

 

 

 

 

 

Думаю, ми гарно з вами попрацювали, а зараз невеличкий відпочинок перед практичною частиною за комп’ютером.

 

 

ІV. Тренінг

По колу передають конвертики з людськими якостями до команди STOP.

Зараз ми узнаємо хто якими якостями володіє.

Розумний, гарний, добрий, милий, сміливий, терплячий, старанний, ввічливий, розсудливий, щедрий, гумористичний, працьовитий, дружелюбний, великодушний, серйозний, лагідний

 VI. Інструктаж з БЖД.  Робота за комп’ютером.

Блог Каляфіцького Сергія: Excel. Практична робота 6. Уведення, редагування  та форматування даних у середовищі табличного процесора 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ.  Закріплення нового матеріалу. Фронтальне опитування

  1. Для чого призначені електронні таблиці? (Відповідь: для обробки табличної інформації.)
  2. Назвіть основні об’єкти електронної таблиці?  (Відповідь: аркуш, рядок, стовпець, клітинка, діапазон клітинок.)

VІІI. Підбиття підсумків уроку. Пояснення вчителя

Учитель підбиває підсумок уроку, оцінює діяльність учнів.

IХ. Домашнє завдання.

  • Опрацювати §__
  • Підготуватися до тесту.
docx
До підручника
Інформатика 7 клас (Пилипчук О.П., Ріпко Н.А., Шестопалов Є.А.)
Додано
15 березня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку