04 Менеджмент та маркетинг у фармації

Додано: 13 лютого 2022
Предмет:
38 запитань
Запитання 1

Міжнародний фармацевтичний маркетинг – це:

варіанти відповідей

управлінська діяльність на внутрішньому ринку;

управлінська діяльність на зовнішньому ринку;

експорт лікарських засобів;

просування ліків за кордоном;

імпорт лікарських засобів.

Запитання 2

Основна відмінність між внутрішнім та міжнародним фармацевтичним маркетингом полягає в:

варіанти відповідей

завданнях маркетингу;

концепціях маркетингу;

принципах маркетингу;

середовищі, у якому буде виконуватися конкретна маркетингова програма.

меті маркетингу.

Запитання 3

Проактивін мотиви початку діяльності на зовнішніх ринках-це:

варіанти відповідей

близькість закордонних споживачів;

можливості закордонних фармацевтичних ринків;

моральне старіння власних препаратів;

тиск конкурентів;

контактування з закордонними фірмами.

Запитання 4

Реактивні мотиви початку діяльності на зовнішніх ринках – це:

варіанти відповідей

економія на масштабах фармацевтичного виробництва;

недостатні виробничі потужності;

недостатні розміри внутрішнього фармацевтичного ринку;

прибуток і зростання;

тиск конкурентів.

Запитання 5

Фактори, які характеризують політико-правове середовище окремих держав:

варіанти відповідей

фінансові порядки;

політична слабкість;

структура розподілу доходів;

ставлення до іноземних підприємців.

структура надходження доходів.

Запитання 6

Квота як торгове нетарифне обмеження – це:

варіанти відповідей

державне регулювання обсягу готівки іноземній валюті;

заборона на імпорт певного препарату;

збори,якими уряд конкретної держави обкладає імпорт/експорт окремих ліків;

кількісне обмеження ввезення у країну певного препарату

структура надходження доходів.

Запитання 7

Система сертифікації якості лікарських засобів для міжнародної торгівлі охоплює:

варіанти відповідей

ліцензування ліків;

ліцензування аптек;

реєстрацію ліків;

управління підрозділами аптек;

контроль фармацевтичних фірм.

Запитання 8

Група міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів «Інкотермс» означає,що:

варіанти відповідей

покупець бере на себе ризик продажі або псування ліків, а видатки на доставку  відносяться за рахунок продавця;

покупець ліків водночас бере і ризик, і видатки;

продавець бере і ризик, і видатки, необхідні для доставки ліків у країну призначення;

продавець ліків бере на себе мінімальні зобов’язання.

покупець бере на себе видатки на доставку.

Запитання 9

Укладання угоди з фармацевтичним підприємством на зовнішньому ринку на використання технології виробництва за відповідну винагороду є:

варіанти відповідей

контрактним виробництвом;

ліцензуванням;

спільним підприємством;

управлінням за контрактом;

особистим підприємством.

Запитання 10

Концепція розширення внутрішнього фармацевтичного ринку при здійсненні маркетингової діяльності за кордоном відповідає такому стилю поведінки на міжнародному ринку:

варіанти відповідей

геоцентричному;

етноцентричному;

поліцентричному;

регіонально-центричному;

географічному.

Запитання 11

Які структурні підрозділи здебільшого відсутні на внутрішньому ринку у представництв вітчизняних фармацевтичних фірм:

варіанти відповідей

група немаркетингових досліджень;

група медичних представників;

група продукт-менеджерів;

група реєстрації лікарських засобів

група менеджерів.

Запитання 12

В основі спеціалізації роботи представництва за окремими лікувально-профілактичними закладами певного профілю і відповідними лікарськими засобами лежить принцип роботи:

варіанти відповідей

змішаний;

продуктовий;

споживчий;

територіальний;

цільовий.

Запитання 13

Традиційні методи у роботі представництв фармацевтичних фірм включають:

варіанти відповідей

безпосереднє відвідування практикуючих лікарів;

організацію по зацікавленню лікарським засобом;

підготовку і випуск пам’яток для хворих, погоджених з відповідними профільними управліннями МОЗ України;

функціонування власних навчально-інформаційних центрів;

просування товару на ринку.

Запитання 14

Медичний представник, демонструючи лікарям властивості лікарського засобу своєї фірми, здійснює продуктову пропаганду, оскільки вона являє собою діяльність, спрямовану на популяризацію певного виду лікарського засобу чи виробу медичного призначення, який з різних причин ринок недостатньо визнає, незважаючи на його позитивні властивості(без вказівок на конкретні товарні марки):

варіанти відповідей

перше твердження правильне, а друге ні;

друге твердження правильне, а друге ні;

обидва твердження правильні, між ними є зв’язок;

обидва твердження правильні, між ними нема зв’язку;

обидва твердження неправильні.

Запитання 15

Складовою частиною кінесики як форми невербальних міжособистісних комунікацій, які застосовують медичні представники у своїй роботі, є:

варіанти відповідей

демонстрація препарату;

контакт очима;

міміка;

норми просторової та часткової організації спілкування;

жести.

Запитання 16

До якого типу запитань належить задане медичним представником лікарю таке питання: «Чи призначаєте ви наш лікарський засіб?»

варіанти відповідей

альтернативних;

вільних;

зустрічних;

обмежених

частково обмежених.

Запитання 17

Орієнтація на споживача як технологія просування в роботі представництв фармацевтичних фірм включає такі принципи:

варіанти відповідей

без активного переконання лікарський засіб не буде призначатися лікарями і закуповуватися оптовими фармацевтичними фірмами і аптеками;

контрагент дослуховується до всіх думок щодо товару;

на контрагента впливає добре організована презентація і привабливість представника;

приховані потреби контрагента – це комерційні можливості фармацевтичної фірми

приховані можливості контрагента – це комерційні потреби фармацевтичної фірми.

Запитання 18

При виборі лікарів для тісної співпраці медичні представники класифікують їх за ставленням до нових лікарських засобів на:

варіанти відповідей

адептів;

аутсайдерів;

ранніх імітаторів;

новаторів;

ранніх і пізніх імітаторів.

Запитання 19

Стратегії прямого просування лікарських засобів на міжнародному фармацевтичному ринку – це:

варіанти відповідей

пристосовані методи просування і пристосована політика лікарських засобів;


пристосовані методи просування і стандартизована політика лікарських засобів;


стандартизовані методи просування і пристосована політика лікарських засобів;


стандартизовані методи просування і стандартизована політика лікарських засобів

нестандартизовані методи просування;


Запитання 20

Фальсифікований препарат-замінник – це:

варіанти відповідей

біологічний еквівалентний аналог оригінального лікарського засобу, який повністю відповідає вимогам аналітичної нормативної документації, забезпечує необхідний лікувальний ефект, але надійшов в обіг з порушенням вимог законодавства про охорону прав промислової власності;


навмисна і обманна невідповідність стосовно маркування, складу, інгредієнтів, їх кількості, виробника, а також упаковки лікарського засобу;


підміна препарату легального виробника, яка вміщує активні інгредієнти іншого характеру фармакологічної дії і не забезпечує лікувального ефекту, зазначеного в інструкції по застосуванню цього препарату;

підборка препарату легального виробника, яка виготовлена з недостатньою кількістю активних інгредієнтів і не забезпечує потрібного лікувального ефекту;

обманна невідповідність стосовно маркування, але відповідність складу.

Запитання 21

Причини появи фальсифікованих ліків на світовому рину є:


варіанти відповідей

Відсутність високоефективних експрес-методів аналізу лікарських засобів;


Доступність до високопродуктивного обладнання і сучасних фармацевтичних технологій;

Погані способи маркування лікарських засобів;

Невисокий попит на ліки при низьких цінах на інноваційні препарати;


Невисокий попит на ліки при високих цінах на інноваційні препарати.


Запитання 22

Щоб знизити ризик втрат внаслідок зміни валютних курсів, експортер лікарських засобів використовує такі прийоми:


варіанти відповідей

Встановлює ціну контракту у зростаючій валюті;


Встановлює ціну контракту у валюті,що знижується;


Встановлює ціну в стабільній валюті третьої країни;

Фінансує експорт через одержання кредиту в чужій валюті;


Фінансує експорт через одержання кредиту у валюті свєї країни.


Запитання 23

Установлення максимальних цін на ліки при державному їх регулюванні на зовнішніх ринках може здійснюватися:


варіанти відповідей

Органами державного управління самостійно – на підставі власної інформації;


Органами державного управління самостійно – на підставі наданих виробником документів;


Органами державного управління самостійно – на підставі наданих виробником документів і власної інформації;

У процесі проведення недостатнього виробництва;


У процесі виявлення низьких умов праці

Запитання 24

«Сірий» фармацевтичний ринок формується внаслідок:


варіанти відповідей

Експорту фальсифікованих лікарських засобів;


Паралельного експорту ліків із країн, де їх ціна нижча, у країни, де їх ціна вища;

Експорту морально застарілих лікарських засобів у країни, що розвиваються;


Експорту у декілька країн світу;


Імпорт з декількох країн світу.


Запитання 25

Державне регулювання цін ліків на зовнішніх ринках:

варіанти відповідей

Дає суттєву економію коштів споживачам;

Забезпечує швидкий доступ споживачів до нових препаратів для лікування серйозних захворювань;


Посилює цінову конкуренцію;


Спонукає фармацевтичні компанії направляти кошти і зусилля на розробку препаратів місцевого призначення.

Забезпечує повний доступ споживачів до нових препаратів.


Запитання 26

Вертикальна інтеграція на міжнародному фармацевтичному ринку являє собою:

варіанти відповідей

Включення до складу підприємств або придбання нових ринкових суб’єктів, які входять у технологічний ланцюжок випуску продукції до чи після виробничого процесу;


Об’єднання підприємств в одній ланці діяльності;


Охоплення таких напрямків діяльності, що не мають прямого безпосереднього зв’язку з основною діяльністю підприємства;


Поглинання конкурентів або встановлення контролю над ними;


Впровадження системи стимулювання збутового персоналу.

Запитання 27

Процес організації розділення ліків на зовнішньому ринку охоплює такі етапи:

варіанти відповідей

Реєстрацію лікарських засобів у зарубіжній країні;


Вибір місця зберігання запасів і систем складування;

Впровадження системи розподілу товару;


Впровадження системи стимулювання збутового персоналу;

Реєстрацію лікарських засобів у своїй країні

Запитання 28

При стандартизації реклами міжнародні фірми використовують:


варіанти відповідей

Глобальні стратегії просування, пристосовані до місцевих ринків;


Стратегії, опрацьовані для внутрішнього ринку;

Стратегії, пристосовані до зовнішнього ринку;

Стратегії, спеціально розроблені для зовнішнього ринку;

Малі, але точні стратегії.


Запитання 29

До групи зовнішніх факторів , що впливають на ціноутворення на лікарські засоби, належать:

варіанти відповідей

Цілі ціноутворення;

Витрати;

Рівень попиту;

прибуток фірми;

Життєвий цикл лікарського засобу.

Запитання 30

 Вкажіть, які фактори впливають на цінову еластичність попиту:

варіанти відповідей

Конкуренти;

Обсяг збуту лікарського засобу;

Попит;

Питома вага лікарського засобу в доході споживача;

Прибуток фірми.

Запитання 31

Вкажіть, за яких умов попит на лікарські засоби стає нееластичним:

варіанти відповідей

Велика конкуренція;

препарат має аналоги,але майже з однаковою ціною;

наявність конкурентів;

Споживачі вважають, що підвищення ціни зумовлено поліпшенням якості або інфляцією;

Висока питома вага лікарського засобу в доході споживача.

Запитання 32

Що формує верхню межу «можливої ціни» на лікарські засоби:

варіанти відповідей

Ціни конкурентів;

Собівартість лікарського засобу;

Ринковий попит на препарат;

Життєвий цикл лікарського засобу;

Стратегія пільгових цін;

Запитання 33

Вкажіть, які фактори зумовлюють використання в ціноутворенні на лікарські засоби стратегії «зняття вершків»:

варіанти відповідей

Ринок характеризується високою ціновою еластичність попиту;

Збільшення обсягів збуту сприяє зниженню витрат;

Збільшення початкової ціни викликає опір ринку, і не сприймається;

Виробник має багатосерійне виробництво препаратів широкого спектру дії;

Низька ціна створює образ високої якості ліків;

Запитання 34

Групу стратегій цінового лідера формують:

варіанти відповідей

Стратегія пільгових цін;

Стратегія гнучких або еластичних цін;

Стратегія «зняття вершків» ;

Стратегія єдиних цін;

Стратегія конкурентних цін.

Запитання 35

Коефіцієнт ліквідності ціни – це:

варіанти відповідей

Відношення розмаху ціни на препарат за відповідний місяць до середньомісячної заробітної плати;

Співвідношення між максимальною і мінімальною ціною конкретного лікарського засобу в певний період часу і на конкретному ринку;

Відношення середньої роздрібної ціни препарату до середньої заробітної плати за певний період часу;

Співвідношення показників можливостей придбання лікарського засобу за базовий і досліджуваний період;

Відношення початкової ціни ліків до максимальної .

Запитання 36

Вкажіть основні фактори, які впливають на величину попиту на лікарський засіб:

варіанти відповідей

ціна препаратів-аналогів;

Неспроможність купувати ліки;

Витрати виробництва;

Термін придатності;

Якість лікарського засобу.

Запитання 37

Які з тверджень підходять для пояснення стратегії проникнення:

варіанти відповідей

Це протилежність стратегії «зняття вершків»;

Це дає підприємству-новатору стійкі позиції, нездоланні для конкурентів;

Це використовується у разі встановлення еластичних цін;

Її використовують виробники нових препаратів;

Це синонім поняття «зняття вершків».

Запитання 38

Який з перелічених елементів є найбільш впливовим на цінову політику :

варіанти відповідей

Пропозиція;

Реклама;

Попит;

Конкуренція;

Витрати виробництва.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест