1 тест ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ВІД НАЙДАВНІШИХ ЧАСІВ ДО КІНЦЯ ХІХ ст.

Додано: 3 лютого 2021
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 56 разів
22 запитання
Запитання 1

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ВІД НАЙДАВНІШИХ ЧАСІВ ДО КІНЦЯ ХІХ ст.

Археологія — це галузь історичної науки, що вивчає


варіанти відповідей

походження різних народів, їхню етнічну історію, розселення, побут і культуру.

архівні документи та писемні пам'ятки з метою залучення їх до наукового обігу.

історичні та етнічні типи людини, пануючі в суспільстві системи образів і уявлень.

речові (матеріальні) пам'ятки та реконструює за ними давню історію людства.

Запитання 2

В основу археологічної періодизації стародавньої історії України покладено



варіанти відповідей

заняття первісної людини.

природно-кліматичні умови.

антропологічний тип людини.

матеріал виготовлення знарядь праці.

Запитання 3

Завдання 3 з 6


Галузь історичної науки, що вивчає речові (матеріальні) пам’ятки шляхом розкопок і лабораторних досліджень та реконструює за ними давню історію суспільства, називається


варіанти відповідей

геральдика

археологія

топоніміка

історіографія

Запитання 4

Які історичні джерела створюють найбільш повну картину господарського життя людей часів кам’яного віку?



варіанти відповідей

писемні

усні

речові

етнографічні

Запитання 5

«Археологічна культура» – це


варіанти відповідей

група споріднених археологічних пам’яток, поширених на певній території в межах певного історичного часу.

шар ґрунту, у якому під час археологічних розкопок виявлено сліди життєдіяльності людини – знаряддя праці, посуд тощо.

сукупність успадкованих сучасниками від попередніх поколінь культурних цінностей – пам’ятки архітектури, мистецтва, історії.

система археологічної періодизації культурно-історичного розвитку, що складається з трьох віків – кам’яного, бронзового та залізного.

Запитання 6

Освоєння нового матеріалу для виготовлення знарядь праці — міді, утвердження відтворюючих форм господарювання — це характерні риси розвитку людського суспільства в епоху

варіанти відповідей

палеоліту.

мезоліту.

неоліту.

енеоліту.

Запитання 7

У яку історико-археологічну добу людиною винайдено знаряддя праці, що зображені на рисунку?

варіанти відповідей

палеоліт

мезоліт

неоліт

бронзовий вік

Запитання 8

Які найголовніші причини грецької колонізації Північного Причорномор’я та Криму в VІІI–VІ ст. до н. е.?


варіанти відповідей

суспільно-політичні

культурно-ідеологічні

соціально-економічні

воєнно-стратегічні

Запитання 9

Що з наведеного стосується історії скіфських племен?



варіанти відповідей

налагодження торговельних зв’язків із грецькими містами-колоніями

утвердження монотеїстичної релігії

здійснення грабіжницьких походів проти Римської імперії

витіснення на Кримський півострів сарматськими племенами

створення загонів важкоозброєної піхоти

винайдення колісного транспорту

панування в образотворчому мистецтві «звіриного стилю»

Запитання 10

У яку історико-археологічну добу людиною вперше винайдено знаряддя праці, що зображені на рисунку?



варіанти відповідей

палеоліт

мезоліт

неоліт

бронзовий вік

Запитання 11

Грецька колонізація Північного Причорномор’я та Криму спричинена



варіанти відповідей

пошуком нових могутніх союзників для боротьби проти Персії.

нестачею рабів у метрополії, освоєнням нових ринків работоргівлі.

занепадом ремесла та сільського господарства материкової Греції.

демографічним вибухом, перенаселенням і нестачею землі в метрополії.

Запитання 12

Перехід від привласнюючого господарства до відтворюючого — це характерна риса розвитку людського суспільства в епоху


варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

неоліту

енеоліту

Запитання 13

На якому етапі розвитку первісного суспільства на українських землях уперше з’являються наскельні малюнки, різьблені орнаменти на виробах, прикраси?

варіанти відповідей

палеоліту

мезоліту

неоліту

енеоліту

Запитання 14

Що з наведеного стосується історії сарматських племен?


варіанти відповідей

грабіжницькі напади на придунайські провінції Римської імперії

створення рабовласницької держави

ведення осілого способу життя

формування загонів важкоозброєної кінноти

витіснення кіммерійців на Кримський півострів

поширення християнства серед панівної верстви суспільства

збереження пережитків матріархату

Запитання 15

Найдавніший, за писемними джерелами, народ Північного Причорномор’я — це


варіанти відповідей

гуни.

скіфи

сармати

кіммерійці

Запитання 16

Що стало одним із наслідків винайдення первісною людиною лука та стріли?


варіанти відповідей

перехід людини до осілого способу життя

криза та занепад рибальства й збиральництва

суттєве зростання продуктивності праці мисливців

утвердження відтворюючих форм господарювання

Запитання 17

На карті заштриховано територіальні межі

варіанти відповідей

Антського царства.

Великої Скіфії.

Боспорського царства.

Трипільської культури.

Запитання 18

Що було однією з особливостей розвитку грецьких міст-держав Північного Причорномор’я в VII–VI ст. до н. е.?


варіанти відповідей

державно-політична незалежність колоній від метрополій

федеративне об’єднання всіх міст-держав навколо Ольвії

карбування єдиної монети для новозаснованих колоній

військова залежність міст-держав від місцевих племен

Запитання 19

Зображені на фото мисливські знаряддя винайдено людиною в епоху


варіанти відповідей

палеоліту.

мезоліту.

неоліту.

Запитання 20

Що було однією з ознак неолітичної революції?


варіанти відповідей

Виготовлення керамічного посуду.

Вихід торгівлі за межі окремих племен.

Відокремлення ремесла від землеробства.

Початок виготовлення знарядь праці із заліза.

Запитання 21

Укажіть характерні риси розвитку Трипільської культури.



варіанти відповідей

орнаментація керамічного посуду

здійснення грабіжницьких набігів

осілий спосіб життя

ведення кочового скотарства

ведення орного землеробства

виготовлення бронзових знарядь праці

будівництво укріплених міст

Запитання 22

Складовою частиною якої експозиції історичного музею є зображені пам’ятки?


варіанти відповідей

Скіфо-сарматська доба"

"Дивосвіт Трипілля"

"Язичництво давніх слов’ ян"

"Ювелірні шедеври Київської Русі"

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест