10 клас. Леся Українка. Неоромантизм. Поетична творчість

Додано: 11 квітня 2021
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 157 разів
20 запитань
Запитання 1

Літературну дискусію щодо модернізму у 1901 році почав:

варіанти відповідей

М. Павлик

М. Вороний 

І. Франко

Леся Українка

Запитання 2

Осередками українського модернізму були (декілька відповідей):

варіанти відповідей

Кирило-Мефодіївське товариство

угрупування "Молода муза" 

"Руська трійця" 

журнал "Українська хата" 

Запитання 3

Лесю Українку називають ...

варіанти відповідей

гірською Орлицею

Волинською царівною

Дівчиною з легенди

дочкою Прометея

Запитання 4

Своє творче кредо Леся Українка втілила у поезії:

варіанти відповідей

"Мріє, не зрадь!.."

"Contra spem spero" 

"І все-таки до тебе думка лине..."

"Слово, чому ти не твердая криця?.."

Запитання 5

Розгляньте малюнок. Він може бути ілюстрацією до мотиву поезії ...

варіанти відповідей

"Мріє, не зрадь"

"Стояла я і слухала весну..."

"Contra spem spero!" 

"Слово, чому ти не твердая криця..."

Запитання 6

Основна ідея вірша "Слово, чому ти не твердая криця":

варіанти відповідей

слово - гостра й іскриста зброя, яка допомагає в боротьбі проти насильства в умовах тотального національного та соціального пригнічення народу

слово - гостра й іскриста зброя, яка допомагає рідному народові спілкуватися з іншими народами в політичному й соціальному житті.

слово - гостра й іскриста зброя, яка допомагає людині у її особистому житті, в радощах і тривозі, у дружбі і зневірі

слово - гостра й іскриста зброя, яка допомагає людині у побудові кар'єри

Запитання 7

Характерний для письма Лесі Українки творчий метод, що полягає в поєднанні гармонії ідеалу з життєвою правдою - це ...

варіанти відповідей

романтизм

неокласицизм

неоромантизм 

неореалізм

Запитання 8

Мотив сили "гарячих сліз" звучить у вірші ...

варіанти відповідей

"Слово, чому ти не твердая криця?.." 

"Contra spem spero!"

"Мріє, не зрадь!.."

"Стояла я і слухала весну"

Запитання 9

Імпульсом до написання твору "Contra spem spero" було ...

варіанти відповідей

намагання підтримати тітку Олену на засланні

загострення хвороби 

переживання через смерть С.Мержинського

 поїздка на Буковину до О.Кобилянської

Запитання 10

Образ Сізіфової праці наявний у рядку ...

варіанти відповідей

"Ні, я хочу крізь сльози сміятись, // Серед лиха співати пісні..."

"Я на вбогім, сумнім перелозі // Буду сіять барвисті квітки..."

"Я на гору круту крем'яную // Буду камінь важкий підіймать..."

"В довгу, темную нічку невидну // Не стулю ні на хвильку очей"

Запитання 11

Основний мотив "Contra spem spero" - це ...

варіанти відповідей

боротьба добра і зла в душі ліричної героїні

переживання героїні з приводу хвороби

втрата надії на одужання

оптимізм людини за будь-яких життєвих ситуацій

Запитання 12

Укажіть правильні твердження (декілька відповідей)

варіанти відповідей

«Contra spem spero!» у перекладі з латинської мови - "Без надії сподіваюсь"

Вид лірики вірша «Соntrа spem spero!»:  особиста (філософська)

Уся поезія побудована на антитезах.

Провідний мотив вірша «Соntrа spem spero!»:бездуховність й обивательська обмеженість

Запитання 13

Всі твердження є правильними, ОКРІМ

варіанти відповідей

Творчість Лесі Українки багато в чому визначає розвиток модерністських тенденцій у літературі XX ст.

Леся Українка є авторкою поетичних збірок "З вершин і низин", "Мій Ізмарагд", "Баляди і розкази" 

Леся Українка ввела в українську літературу жанр драматичної поеми.

Поезія „І все-таки до тебе думка лине...” входить до циклу „Невільничі пісні”і є зразком громадянської лірики.

Запитання 14

Визначте художній засіб рядків "крізь сльози сміятись", серед лиха співати пісні".

варіанти відповідей

персоніфікація

оксиморон

гіпербола

порівняння

Запитання 15

За жанром поезія "Слово, чому ти не твердая криця..." належить до....

варіанти відповідей

пейзажної лірики

 громадянської лірики

філософської лірики 

інтимної лірики

Запитання 16

Мотивами вірша "Мріє, не зрадь" можна вважати (декілька відповідей)

варіанти відповідей

Недоречність мрії, у житті, сповненому боротьби

Мрія і призивання майбутнього

Мрії заважають у реальному житті

За мрію, можна, навіть , віддати життя

Запитання 17

У поезії «Contra spem spero!» є всі символічні образи, ОКРІМ

варіанти відповідей

гори крем'яної

нічки невидної

зірки провідної

шляху тернистого

Запитання 18

Визначте художній засіб, використаний у рядках:

Я на вбогім сумнім перелозі

Буду сіять барвисті квітки,

Буду сіять квітки на морозі,

Буду лить на них сльози гіркі.

варіанти відповідей

епіфора

тавтологія

анафора 

рефрен

Запитання 19

Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом із твору.

1 епітет


2 порівняння


3 персоніфікація


4 гіпербола


А О, сліз таких вже вилито чимало,-

Країна ціла може в них втопитись...


Б Вигострю, виточу зброю іскристу


В ...колись ти літала орлом надо мною...


Г Хто моря переплив і спалив кораблі за собою,

той не вмре, не здобувши нового добра.


Д Весна мені багато говорила...

варіанти відповідей

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Д

1-Б, 2-В, 3-Г, 4-Д

1-Б, 2-В, 3-Д, 4-Г

1-Б, 2-В, 3-Д, 4-А

Запитання 20

Зразком пейзажної лірики є вірші

варіанти відповідей

"Contra spem spero!", "І ти колись боролась, мов Ізраїль"

"Мріє, не зрадь", "І все-таки до тебе думка лине"

 "Стояла я і слухала весну", "Хвиля"

"Уста говорять: він навіки згинув", "Квіток, квіток..."

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест