1914-1945рр.

Додано: 27 травня
Предмет: Історія України, 11 клас
44 запитання
Запитання 1

Політична організація емігрантів із Наддніпрянської України, створена у Львові на початку Першої світової війни, що проголосила метою своєї діяльності побудову самостійної соборної Української держави, — це

варіанти відповідей

Головна українська рада.


Союз визволення України.

Карпато-руський визвольний комітет.

Товариство українських поступовців.

Запитання 2

Що стало наслідком подій, перебіг яких відображено на карті?

варіанти відповідей

капітуляція Австро-Угорщини та проголошення ЗУНР

вступ у світову війну Німеччини на боці Австро-Угорщини

демократична революція та повалення самодержавства в Росії

створення Галицько-Буковинського генерал-губернаторства

Запитання 3

Про кого з історичних діячів йдеться:


«Співзасновник Української національно-демократичної партії (УНДП), згодом її голова. Обирався послом до австрійського парламенту та галицького крайового сейму. У роки Першої світової війни очолював Головну українську раду, а згодом Загальну українську раду. Після проголошення ЗУНР став головою її першого уряду»

варіанти відповідей


А. Шептицького

К. Левицького

О. Бобринського

К. Трильовського

Запитання 4

Установіть відповідність між подією часів Першої світової війни та роком, коли вона відбулася.


1 утворення Української Центральної Ради

2 формування легіону Українських січових стрільців

3 підписання Брестського мирного договору

4 Брусиловський прорив

А 1914 р.

Б 1915 р.

В 1916 р.

Г 1917 р.

Д1918 р.


варіанти відповідей

1-Б

1-Г

2-А

2-В

3-Б

3-Д

4-Б

4-В

Запитання 5

Що стало безпосереднім наслідком оприлюднення цитованого документа?

«…визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно зв’язана… ми [Центральна Рада] рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»

варіанти відповідей

призначення Генерального секретаріату

формування Вільного козацтва

скликання З’їзду народів Росії

збройний виступ самостійників

Запитання 6

Про яку інституцію В. Винниченко писав: «…[його скликання] стало першим кроком відродження нації на шляху державності. Будучи одночасно сильним організуючим і агітаційним засобом, він став першим підготовчим етапом у творенні як ідеї Української держави, так і в частковому втіленні її в життя»?

варіанти відповідей

З'їзд народів Росії

Трудовий конгрес України

Всеукраїнський з'їзд хліборобів

Український національний конгрес

Запитання 7



Установіть відповідність між назвами документів Української Центральної Ради та наслідками їхнього оприлюднення.


1 Перший Універсал

2 Другий Універсал

3 Третій Універсал

4 Четвертий Універсал

А Збройний виступ самостійників, поповнення складу Центральної Ради представниками національних меншин.

Б Створення Генерального секретаріату, загострення стосунків із Тимчасовим урядом Росії.

В Підписання Брест-Литовського мирного договору, вступ німецьких і австрійських військ на територію УНР.

Г Поширення влади Центральної Ради на 9 українських губерній (без Криму), початок соціально-економічних перетворень.

Д Утворення Української Центральної Ради, початок Української революції.

варіанти відповідей

1-А

1-Б

2-А

2-В

3-Г

3-Д

4-В

4-Д

Запитання 8

Які політичні сили наприкінці жовтня — початку листопада 1917 р. вели збройну боротьбу за владу в Києві?

варіанти відповідей

Українська Центральна Рада, підтримана українізованими військовими частинами

більшовики, що спиралися на ради робітничих і солдатських депутатів

сердюцька дивізія гетьмана П. Скоропадського

анархістські збройні загони Н. Махна

прихильники Тимчасового уряду Росії, згуртовані навколо штабу Київського військового округ

частини Добровольчої армії генерала А. Денікіна

підрозділи Головного отамана Армії УНР

Запитання 9

Яку політику більшовиків С. Петлюра характеризував таким чином:

«...У цьому напрямку нинішньої політики більшовиків я вбачаю чергову їхню поступку стихійній силі українського національного руху, а водночас логічно послідовний і політичний захід з метою оволодіння силою цього руху й зміцнення своїх позицій в Україні...»

варіанти відповідей

«воєнний комунізм»

НЕП

коренізацію

колективізацію

Запитання 10

У роки нової економічної політики у сфері трудових відносин

варіанти відповідей

упроваджувалося прикріплення робітників до підприємств.

здійснювалася примусова трудова мобілізація.

застосовувався вільний найм робочої сили

масово створювалися трудові армії та трудові табори.

Запитання 11

За змістом агітаційного плаката можна встановити, що його створено в роки.

Напис на плакаті: «Продовольчий податок. Віддай місту частину врожаю, рештою розпоряджайся сам».

варіанти відповідей

«воєнного комунізму».

нової економічної політики.

суцільної колективізації.

укрупнення колгоспів.

Запитання 12

Установіть відповідність між суспільно-політичними подіями 1920-х рр. та їхніми наслідками.


1 Проголошення курсу на коренізацію в УСРР.

2 Утворення Союзу РСР.

3 Утворення Всеукраїнської надзвичайної комісії по боротьбі з неписьменністю.

4 Проголошення курсу на нову економічну політику.


А Запровадження трудової мобілізації, заборона товарно-грошових відносин і вільної торгівлі.

Б Зростання питомої ваги українців серед службовців партійно-державного апарату республіки.

В Швидка відбудова промисловості, зростання продуктивності праці та фізичного обсягу продукції.

Г Половина сільського та дві третини міського дорослого населення освоїли грамоту та вміли читати.

Д Затвердження нового тексту Конституції УСРР, де юридично закріплювалися повноваження республіки.

варіанти відповідей

1-Б

1-Г

2-В

2-Д

3-В

3-Г

4-А

4-В

Запитання 13

Укажіть характерні риси тоталітарного режиму в Українській РСР у 1930-х роках.

варіанти відповідей


співіснування державного та приватного секторів економіки, підтримка підприємницької активності громадян

усеохоплюючий політико-ідеологічний контроль держави над усіма сферами життя суспільства

існування незалежних профспілок, неурядових громадських організацій та інституцій

одержавлення економіки, її мілітаризація та бюрократизація, використання примусової праці

визнання абсолютної цінності людської особистості, дотримання владою принципу «особа важливіша за державу»

політичний плюралізм, активна діяльність партій, які є виразниками інтересів різних верств суспільства

панування однопартійної системи, зрощування партійного та державного апаратів, культ вождя

Запитання 14

Поняття «розстріляне відродження» використовують, характеризуючи наслідки репресивної політики комуністичного режиму, спрямованої на фізичне знищення

варіанти відповідей

українського селянства.

українського робітництва.


української творчої інтелігенції.

українського партійно-радянського керівництва.

Запитання 15

Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.


Подія:

1 початок насильницької колективізації

2 судовий процес у справі «Спілки визволення України» (СВУ)

3 початок політики «коренізації»

4 судовий процес у «Шахтинській справі»

Рік:

А 1923 р.

Б 1925 р.

В 1928 р.

Г 1929 р. .

Д 1930 р

варіанти відповідей

1-Б

1-Г

2-В

2-Д

3-А

3-Б

4-Б

4-В

Запитання 16

Які поняття і терміни потрібно використовувати, характеризуючи процеси форсованої індустріалізації радянської України?

варіанти відповідей


«п’ятирічка»

«плюралізм»

«осадництво»


«лібералізація»

«Дніпрогес»

«пацифікація»

«стахановський рух»

Запитання 17

«Осадництво» — це

варіанти відповідей

політико-ідеологічний контроль за українськими партіями, здійснюваний чехословацькими партіями в 1920–1930-х рр.

адміністративна уніфікація українських земель, здійснювана урядом Румунії в 1920 — першій половині 1930-х рр.

процес згортання української освіти, здійснюваний урядом Угорщини наприкінці 1930-х рр.

політика планомірного заселення українських земель військовими та цивільними колоністами, здійснювана урядом Польщі в 1920-х рр.

Запитання 18

У складі якої держави українські землі мали назву «східні креси»?

варіанти відповідей

Польщі

Чехословаччини

Румунії


Угорщини

Запитання 19

Яка політична партія, що діяла на Західній Україні в 1930-х рр., використовувала терористичні методи боротьби?

варіанти відповідей

Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО)

Українська соціалістично-радикальна партія (УСРП)

Організація українських націоналістів (ОУН)

Українська національна партія (УНП)

Запитання 20

Незалежність Карпатської України проголошено

варіанти відповідей

15 березня 1939 р.


23 серпня 1939 р.

17 вересня 1939 р.

26 жовтня 1939 р.

Запитання 21

Установіть послідовність відображених в уривках документів подій на західноукраїнських землях у міжвоєнний період.


А

«Вирок прозвучав доволі трагічно: Бандеру, Лебедя і Карпинця засуджено до смертної кари... Але згідно з амністією смертну кару замінено на довічне ув'язнення... Підсудні вислухали вирок спокійно, а Бандера та Лебедь вигукнули: "Хай живе Україна!"...»

Б

«Від нинішнього дня весь український національний табір виступає як одна цілісність, стає в одній оборонній і бойовій лаві, в одній суцільній фаланзі під назвою УНДО...»

В

«Громадяни! Українці–Українки! Пам'ятайте, що 12 лютого Ви виберете свій перший сойм! На чолі кандидатів стоять: батько прем'єр отець Августин Волошин та міністр Юліян Ревай...»

Г

«У селі Копилів Сокальського повіту Львівського воєводства знищено приміщення читальні, подерто бібліотечні книжки й портрети Шевченка та Франка. Після знищення читальні вишикувано людей перед читальнею і змушено їх кричати: Хай живе Пілсудський!"...»

варіанти відповідей

1-А 2-Б 3-Г 4-В

1-Б 2-Г 3-А 4-В

1-А 2-В 3-Г 4-Б

1-В 2-А 3-Б 4-Г

Запитання 22

На карті суцільною жирною лінією позначено територію

варіанти відповідей

поширення влади Генерального Секретаріату згідно з «Тимчасовою інструкцією...» Тимчасового уряду Росії.

Української Народної Республіки згідно з Третім Універсалом Української Центральної Ради.

Української Держави гетьмана Павла Скоропадського.

Української Соціалістичної Радянської Республіки.

Запитання 23

Установіть відповідність між назвами документів та цитатами з них.


1 Третій Універсал Центральної Ради

2 Грамота П. Скоропадського «До всього українського народу»

3 Відозва Української Національної Ради

4 Універсал Директорії УНР


А «…Українська Держава стояла на краю загибелі. Спаслась вона дякуючи могутньому підтриманню центральних держав…»

Б «…Україна стає Українською Народною Республікою. Не віддаляючись від республіки Російської… ми твердо станемо на нашій землі…»

В «…воєдино зливаються …частини єдиної України — Західноукраїнська Народна Республіка і Наддніпрянська Україна. Однині є єдина незалежна Українська Народна Республіка...»

Г «Українська Соціалистична Радянська Республіка є організацією диктатури трудящих... Завданням цієї диктатури є здійснення переходу від буржуазного ладу до соціалізму...»

Д «Український народе! …твоєю волею утворилася на українських землях бувшої Австро-Угорської монархії Українська держава…»

варіанти відповідей

1-А

1-Б

2-А

2-В

3-Б

3-Д

4-В

4-Г

Запитання 24

Якого договору стосується цитований нижче документ?

«Строго таємно. З огляду на сучасний брак харчових продуктів... мир з Україною мусить бути підписаний якнайскоріше... На випадок, якби Україна попросила військової допомоги проти російських максималістів, то таке прохання можливо задовольнити. За це Україна зобов’язується до якнайскорішої поставки хліба...»

варіанти відповідей

Варшавського договору між Директорією УНР і Польською Республікою.

Мюнхенського договору між Німеччиною й Великобританією, Францією, Італією.

Брест-Литовського договору між УНР, Німеччиною та її союзниками.

Договору між Українською Державою та Великим Військом Донським.

Запитання 25

Установіть послідовність подій 1917-1918 рр., описаних у спогадах В. Винниченка.


А

«Селянство відповіло повстанням і терором проти поміщиків.., що вибирали Гетьмана. Піднімались цілі села, викопували принесені з фронтів рушниці й виступали проти урядових сотень.., палили дворища гетьманців...»

Б

«Більшовики, що були на з’їзді... переїхали до Харкова, улаштували там свій з’їзд і на ньому вибрали Український Радянський Уряд.., оголосивши себе єдиним робітничо-селянським Правительством на всю Україну...»

В

«А наступними днями, як виплив з Універсалу, як логічне переведення його в життя було засновано Генеральний Секретаріат Української Центральної Ради, інститут, який мав реалізувати виставлені в Універсалі тези...»

Г

«Українська Центральна Рада із задоволенням взяла до відома заяву вищої команди в справі формування першого українського полку, як визнання українізації армії.., підтримує... виокремлення українців в окремі відділи...»

варіанти відповідей

1-В 2-Г 3-Б 4-А

1-Г 2-Б 3-В 4-А

1-А 2-Б 3-Г 4-В

1-Г 2-В 3-Б 4-А

Запитання 26

Що спричинило виголошення Ф. Швецем такої промови:

«Віднині зливаються в одно вікáми відділені одна від одної частини України — Галичина, Буковина, Закарпаття і Придніпровська Україна — в одну Велику Україну… Віднині Український народ, звільнений могутнім поривом своїх власних сил, має змогу об’єднати всі зусилля своїх синів для створення нероздільної незалежної Української Держави на добро і щастя українського народу…»

варіанти відповідей

проголошення незалежності УНР

укладення Варшавської угоди

повалення більшовицького режиму в Україн

підписання Акта Злуки УНР та ЗУНР

Запитання 27

Установіть відповідність між подіями та їхніми результатами й наслідками.


1 прихід до влади гетьмана П. Скоропадського

2 Другий зимовий похід Армії УНР

3 Брест-Литовський договір між УНР і державами Четверного союзу

4 розгром військ П. Врангеля в Криму


А націоналізація промисловості, створення сільськогосподарських комун

Б відновлення права приватної власності на землю, створення державного бюджету

В відновлення влади Української Центральної Ради в умовах окупації

Г припинення широкомасштабних бойових дій на території України

Д завершення збройної боротьби за незалежність України

варіанти відповідей

1-Б

1-В

2-А

2-Д

3-В

3-Г

4-А

4-Г

Запитання 28

Яка подія передувала такому наказу командуючого Південним фронтом М. Фрунзе:

«Наказую: військам фронту вважати Махна та всі його загони ворогами Радянської республіки і Революції... командирам червоних частин махновські загони роззброювати, а ті, що будуть чинити опір, — знищувати...»

варіанти відповідей

Підписання Ризького мирного договору.

Розгром військ генерала П. Врангеля в Криму.

Початок Другого зимового походу Армії УНР.

Повалення гетьманського режиму П. Скоропадського.

Запитання 29

Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя 1917—1919 рр.


А

проголошення Акта Злуки Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки

Б

проголошення Українською Центральною Радою Української Народної Республіки

В

затвердження Українською Центральною Радою Конституції Української Народної Республіки

Г

проголошення радянської влади в Україні Всеукраїнським з’їздом рад у Харкові

варіанти відповідей

1-Б 2-Г 3-В 4-А

1-А 2-Б 3-Г 4-В

1-В 2-Б 3-В 4-Г

1-Г 2-А 3-Б 4-В

Запитання 30

Укажіть складові політики «воєнного комунізму», здійснюваної в Україні в 1919—1921 рр.


варіанти відповідей

націоналізація підприємств великої промисловості, транспорту та банків

викуп державою поміщицьких земель та їх зрівняльний розподіл між селянами

запровадження загальної трудової повинності, створення таборів примусових робіт

здійснення грошової реформи та введення в обіг забезпечених золотом «червонців»

запровадження розкладки на продовольство та сільськогосподарську сировину

передання дрібних підприємств кооперативним артілям та приватним особам

проведення насильницької суцільної колективізації селянських господарств

Запитання 31

Напередодні нападу на СРСР А. Гітлер заявив:

«Що стосується війни на Сході, то, звичайно, вона буде сувора. Але ні на мить не сумніваюсь в успіху. Передусім я сподіваюсь, що ми зможемо надовго забезпечити собі базу продовольства в Україні. Вона постачатиме ресурси, які нам будуть потрібні...»

У якому стратегічному плані було конкретизовано такі заяви нацистського лідера?

варіанти відповідей

«Барбаросса»

«Ост»

«Цитадель»

«Вісла»

Запитання 32

Унаслідок територіальних змін у Східній Європі впродовж 1939 — 1940 рр.

варіанти відповідей

більшість українських земель увійшла до складу СРСР, Закарпаття залишилося у складі Угорщини.

вперше в новітній історії всі українські землі було об’єднано в одній державі — Українській РСР.

більшість українських земель увійшла до складу СРСР, лише Північна Буковина залишилася у складі Румунії.

поряд із Українською РСР створено нові республіки — Закарпатську Україну та Галицьку Соціалістичну Радянську Республіку.

Запитання 33

Які заходи радянізації західноукраїнських земель у 1939 — 1941 рр. були позитивно сприйняті українським населенням?


варіанти відповідей

Політичні репресії.


Колективізація селянських господарств.


Націоналізація закладів торгівлі та промислових підприємств.


Створення системи соціального забезпечення.


Заборона діяльності партій і громадських об’єднань.


Ліквідація польського та румунського державних апаратів.


Запитання 34

Укажіть міста, в районі яких відбулася найбільша танкова битва початкового періоду Великої Вітчизняної війни.

варіанти відповідей

Луцьк–Рівне–Броди

Вінниця–Житомир–Біла Церква

Львів–Перемишль–Чернівці

Житомир–Бердичів–Київ

Запитання 35

Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.


1 «осадництво»

2 «пацифікація»

3 «новий порядок»

4 «радянізація»

А заходи з адміністративної уніфікації українських земель, здійснювані урядом Румунії в 1920 — першій половині 1930-х рр.

Б адміністративно-репресивна поліцейська акція проти українського населення Східної Галичини, здійснена польською владою восени 1930 р.

В політика насадження в західних областях України норм суспільно-політичного, економічного та культурного життя, утверджених в СРСР

Г режим, установлений нацистами на окупованих територіях у роки Другої світової війни, спрямований на експлуатацію людських і матеріальних ресурсів в інтересах Німеччини

Д політика планомірного заселення українських земель військовими та цивільними колоністами, здійснювана урядом Польщі в 1920-х рр.

варіанти відповідей

1-Б

1-Д

2-Б

2-Г

3-В

3-Г

4-А

4-В

Запитання 36

Укажіть характерні риси нацистського окупаційного режиму в Україні в роки Великої Вітчизняної війни (1941–1945 рр.).

варіанти відповідей

ліквідація колгоспно-радгоспної системи, зрівняльний розподіл землі між селянами за трудовими нормами

проведення примусових мобілізацій до Української національної армії

жорстка експлуатація населення та економічне пограбування (вивіз сировини, продовольства, матеріальних цінностей)

відновлення та легалізація діяльності українських політичних партій

тотальний терор, масове знищення місцевого цивільного населення та військовополонених

денаціоналізація великої промисловості, створення спільних українсько-німецьких підприємств

примусове вивезення на господарські роботи до Німеччини місцевого працездатного населення

Запитання 37

Укажіть події, пов’язані з діяльністю Організації українських націоналістів (ОУН) в роки Другої світової війни.

варіанти відповідей

створення «похідних груп»

проголошення «Акта відновлення Української Держави»

«рейкова війна»

«саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)

створення Української повстанської армії (УПА)

«Карпатський рейд»

створення Українського штабу партизанського руху (УШПР)

Запитання 38

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«…При вимушеному відході частинам Червоної армії забирати рухомий залізничний склад, не залишаючи ворогові жодного потяга, жодного вагона, ні кілограма хліба, ні літра пального. Колгоспники повинні рятувати худобу, хліб здавати на збереження державним органам для вивезення його в тилові райони...»

Документ є свідченням проведення радянською владою в роки Другої світової війни заходів з

варіанти відповідей

евакуації.

депортації.

радянізації.

мобілізації.

Запитання 39

Проаналізуйте директиву керівнику Райхсміністерства в справах окупованих східних територій А. Розенбергу: «Цей мільйон нам конче потрібен протягом наступних чотирьох місяців. Від 15 березня ми встановили щоденні норми вивезення робітників до Райху: з генерального комісаріату “Білорусі” – 500 осіб, з райхскомісаріату “Україна” – 1 000 осіб… Від 1 квітня цього року щоденна квота має бути подвоєна…»

У зверненні йдеться про

варіанти відповідей

«колабораціоністів».

«чорносвитників».

«остарбайтерів».


«осадників».

Запитання 40

Терміном «Голокост» світова історіографія позначає геноцид, здійснюваний нацистами в роки Другої світової війни, проти

варіанти відповідей

польського народу.

українського народу.

російського народу.

єврейського народу.

Запитання 41

У якому році відбулися події, що стали підґрунтям для створення зображених пропагандистських плакатів?

варіанти відповідей

1942

1943

1944

1945

Запитання 42

Установіть відповідність між подіями Великої Вітчизняної війни (1941–1945 рр.) та їхніми результатами й наслідками.


1 Київська оборонна операція

2 Битва за Дніпро

3 Корсунь-Шевченківська операція

4 Карпатсько-Ужгородська операція


А завершення визволення території УРСР, створення передумов для наступу радянських військ на будапештському напрямку

Б оточення та розгром угрупування німецьких військ, створення передумов для остаточного визволення Правобережної України

В зрив плану блискавичної війни Німеччини проти СРСР, затримка наступу ворога на московському стратегічному напрямку

Г прорив оборони противника на Перекопському й Сиваському напрямках, визволення Кримського та Керченського півостровів

Д завершення визволення Лівобережної України та Донбасу, створення сприятливих умов для визволення Правобережної та Південної України

варіанти відповідей

1-Б

1-В

2-Г

2-Д

3-Б

3-Г

4-А

4-Г

Запитання 43

У який період Великої Вітчизняної війни (1941–1945 рр.) зроблено зображені фото?

варіанти відповідей

серпень–вересень 1941 р.

червень–липень 1942 р.

вересень–листопад 1943 р.

січень–лютий 1944 р.

Запитання 44

Унаслідок Другої світової війни до складу УРСР увійшли українські землі, що у міжвоєнний період (1921–1938 рр.) перебували у складі

варіанти відповідей


Польщі, Румунії, Чехословаччини.

Чехословаччини, Литви, Румунії.

Німеччини, Польщі, Угорщини.

Литви, Німеччини, Угорщини.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест