21. Суцільна колективізація 1929-1937

Додано: 29 січня
Предмет: Історія України, 10 клас
18 запитань
Запитання 1

«Перекачування коштів із села в місто» наприкінці 1920–1930-х рр. було одним із

варіанти відповідей

інструментів проведення грошової реформи.

джерел фінансування індустріалізації.

способів матеріального стимулювання селянства.

шляхів стримування зростання цін на сільгосппродукцію.

Запитання 2

Із якою метою партійно-державне керівництво УСРР наприкінці 1920-х рр. розповсюджувало зображений плакат?

варіанти відповідей

Роз’яснити селянству завдання політики «ліквідації куркульства як класу».

Посилити класову боротьбу на селі проти куркульства.

Викликати у селян зневажливе ставлення до одноосібників.

Спонукати одноосібників добровільно вступати в колгоспи.

Запитання 3

Який висновок можна зробити, аналізуючи цитований документ?

«Кампанія щодо виселення куркулів і їхніх родин проводиться передусім у таких регіонах СРСР: з України — 30 000–35 000 родин; з Білорусії — 6000–7000 родин; з Середньоволзького краю — 8000–10 000 родин; з Уралу — 10 000–15 000 родин».

варіанти відповідей

Забруднення сільськогосподарських угідь відходами промислового виробництва змушувало селян переселятися в безпечні регіони.

Освоєння цілинних земель спонукало радянський уряд залучати на цілину найбільш активну частину селянства.

Нестача вільних сільськогосподарських земель спричинила масове виселення селян до малозаселених регіонів СРСР.

Активний опір, який чинило українське селянство колективізації, спонукав радянську владу до здійснення репресивних заходів.

Запитання 4

Політика «ліквідації куркульства як класу», здійснювана партійно-радянським керівництвом СРСР і УСРР у 1930–1931 рр., мала за мету

варіанти відповідей

перерозподілити землю куркулів на користь бідняків.

посилити матеріальну зацікавленість селян у суспільній праці.

змусити більшу частину селянства об’єднуватися в колгоспи.

вигнати куркулів зі створюваних колгоспів і радгоспів.

Запитання 5

«Закон про п'ять колосків» був складовою політики

варіанти відповідей

освоєння цілинних та перелогових земель.

масових репресій проти селянства.

передання земель заможних селян бідняцьким господарствам.

введення госпрозрахунку між державою та колгоспами.

Запитання 6

Укажіть рік, у якому був проголошений курс на суцільну колективізацію сільського господарства.

варіанти відповідей

1932 р.

1930 р.

1929 р.

1925 р.

Запитання 7

Занесення на «чорну дошку» – це захід, який використовувало партійно-радянське керівництво СРСР / УСРР для

варіанти відповідей

усунення наслідків політики «ножиць цін».

реалізації антицерковної політики.

боротьби з масовими епідеміями.

запровадження терору голодом.

Запитання 8

Укажіть наслідки суцільної колективізації, здійснюваної в Україні в 1930-х рр.


варіанти відповідей

утвердження державної власності на засоби виробництва в сільському господарстві

стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства

запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами

«прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом

багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села

розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств

Запитання 9

Постанова РНК УСРР про занесення на «чорну дошку» колгоспів за «злісне саботування хлібозаготівель» призвела до


варіанти відповідей

ліквідації "куркулів" і "підкуркульників", виселення решти селян до Сибіру.

конфіскації всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів.

надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників.

вилучення господарського реманенту та примусове відправлення колгоспників на промислові новобудови.

Запитання 10

З якою політичною метою партійно-радянське керівництво СРСР проводило суцільну колективізацію сільського господарства?



варіанти відповідей

установлення державного контролю над сільськогосподарським виробництвом і використання його ресурсів для модернізації промисловості

зміцнення матеріально-технічної бази сільськогосподарського виробництва та піднесення добробуту селян

допомога держави процесу колгоспного будівництва та вдосконалення агротехніки та агрокультури

подолання продовольчої кризи в країні, заміна екстенсивного сільськогосподарського виробництва інтенсивним

Запитання 11


Що було характерним для процесу колективізації в УСРР?


варіанти відповідей

масовий добровільний вступ селян до колгоспів

проведення кампанії з розкуркулювання заможного селянства

ліквідація системи державної хлібозаготівлі

розширення мережі машинно-тракторних станцій

державне стимулювання приватних присадибних господарств


запровадження внутрішніх паспортів для населення міст і новобудов

майнове розшарування колгоспного селянства

Запитання 12

Укажіть наслідок дій партійно-радянського керівництва, зазначених в уривку з історичного джерела: «Щоб подолати куркульський опір хлібозаготівлям, установити занесення на “чорну дошку” колгоспів, що злісно саботують здачу (продаж) хліба за державним планом… Провести перевірку складу колгоспів та очищення від контрреволюційних елементів – організаторів зриву хлібозаготівель».


варіанти відповідей

згортання політики «коренізації»

початок «Великого терору»

розгортання Голодомору

здійснення акції «пацифікації»

Запитання 13

Утвердження в Українській СРР колгоспно-радгоспної системи господарю- вання, багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села – це наслідки здійснення політики

варіанти відповідей

«воєнного комунізму».

суцільної колективізації.

нової економічної політики.

«коренізації».

Запитання 14

Що стало одним із наслідків суцільної колективізації в Україні

варіанти відповідей

розвиток ринкових відносин 

надання селянам землі для ведення власного с/г

голодомор   

розвиток індустріалізації

Запитання 15

Із якою метою в Україну було направлено комісію на чолі з В. Молотовим, що працювала упродовж жовтня 1932- січня 1933рр.?

варіанти відповідей

Проведення кадрових змін у партійному керівництві республіки

Контролю за повним виконанням хлібозаготівельного плану

Контролю за створенням політвідділів МТС

Участь в розслідуванні справи Спілки визволення України

Запитання 16

7 серпня 1932р. Й. Сталін власноруч написав постанову про охорону соціалістичної власності, яка за крадіжку колгоспної чи кооперативної власності передбачала розстріл із конфіскацією майна або позбавлення волі не менше 10 років із конфіскацією майна.

Як сучасники називали цю постанову?

варіанти відповідей

Закон про саботаж

Закон про дармоїдство

Закон про п'ять колосків

Закон про колективізацію

Запитання 17

Оберіть причини запровадження радянською владою суцільної колективізації:

1 настійливі клопотання українських селян про створення колгоспів

2 прагнення покращити життєвий рівень населення

3 намагання взяти під повний контроль держави ситуацію в аграрній сфері

4 потреба держави в додаткових коштах для продовження індустріалізації

5 необхідність подолання наслідків голодомору 1921 р.

6 дотримання ідеології комунізму, що визнавала усуспільнення засобів виробництва 

загибель всього урожаю через несприятливі кліматичні умови

варіанти відповідей

1,5,6

2,5,7

3,4,6

4,5,7

Запитання 18

Укажіть наслідки суцільної колективізації, що здійснювалася в Україні в 1930-х рр.

1 ліквідація індивідуального селянського господарства, злам основних устоїв селянського життя

2 стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства

3 запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами

4 «прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом

5 багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села

6 розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств

7 інтенсифікація сільськогосподарської праці, освоєння нових земель

варіанти відповідей

1,2,4

2,5,6

1,4,5,

3,5,7

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест