23.3 Культура

Додано: 10 січня
Предмет: Історія України, 10 клас
Копія з тесту: 23.3 Культура
42 запитання
Запитання 1

Яке завдання вирішувалося радянською владою в галузі культури в 1920-ті рр.?

варіанти відповідей

згортання політики «українізації»

створення системи університетської освіти

запровадження загальної середньої обов’язкової освіти

ліквідація неписьменності серед дорослого населення

Запитання 2

Що з указаного нижче було характерним для культурного життя України в 1921 — 1928 рр.?

варіанти відповідей

Здійснення політики коренізації та її складової — українізації.

Запровадження обов’язкової десятирічної середньої освіти.

Консолідація літераторів, художників, театральних діячів у творчі об’єднання.

Посилення боротьби з «космополітизмом», «низькопоклонством перед Заходом».

Згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди.

Проведення політики ліквідації неписьменності дорослого населення.

Запитання 3

Організація лікнепу, ліквідація університетів, проведення «українізації» були складовими політики

варіанти відповідей

Української Соціалістичної Радянської Республіки

Української Держави П. Скоропадського

Західноукраїнської Народної Республіки

Української Народної Республіки

Запитання 4

Вільну академію пролетарської літератури (ВАПЛІТЕ) засновано

варіанти відповідей

П. Тичиною

М. Рильським

Ю. Яновським

М. Хвильовим

Запитання 5

Про якого діяча культури України 1920-х рр. йдеться в листі Й. Сталіна до Л. Кагановича?

«…Вимоги про "негайну дерусифікацію пролетаріату" в Україні, його думка про те, що "від російської літератури, від її стилю українська поезія повинна тікати якнайшвидше", його заява про те, що "ідеї пролетаріату нам відомі і без московського мистецтва"… звучать тепер… більш ніж дивно».

варіанти відповідей

М. Зерова

Л. Курбаса

М. Хвильового

О. Довженка

Запитання 6

ВАПЛІТЕ — це

варіанти відповідей

об’єднання письменників і літераторів України у 1920-ті рр.

спілка українських фото- й кінорежисерів при Київській кінофабриці

творчий союз українських художників-авангардистів 1920–1930-х рр.

мистецьке угруповання театральних діячів України, послідовників Леся Курбаса

Запитання 7

Установіть відповідність між суспільно-політичними подіями 1920-х рр. та їхніми наслідками.


1 Проголошення курсу на коренізацію в УСРР.

2 Утворення Союзу РСР.

3 Утворення Всеукраїнської надзвичайної комісії по боротьбі з неписьменністю.

4 Проголошення курсу на нову економічну політику.


А Запровадження трудової мобілізації, заборона товарно-грошових відносин і вільної торгівлі.

Б Зростання питомої ваги українців серед службовців партійно-державного апарату республіки.

В Швидка відбудова промисловості, зростання продуктивності праці та фізичного обсягу продукції.

Г Половина сільського та дві третини міського дорослого населення освоїли грамоту та вміли читати.

Д Затвердження нового тексту Конституції УСРР, де юридично закріплювалися повноваження республіки.

варіанти відповідей

Запитання 8

Установіть відповідність між суспільно-політичними подіями 1920-х рр. та їхніми наслідками.


1 Проголошення курсу на коренізацію в УСРР.

2 Утворення Союзу РСР.

3 Утворення Всеукраїнської надзвичайної комісії по боротьбі з неписьменністю.

4 Проголошення курсу на нову економічну політику.


А Запровадження трудової мобілізації, заборона товарно-грошових відносин і вільної торгівлі.

Б Зростання питомої ваги українців серед службовців партійно-державного апарату республіки.

В Швидка відбудова промисловості, зростання продуктивності праці та фізичного обсягу продукції.

Г Половина сільського та дві третини міського дорослого населення освоїли грамоту та вміли читати.

Д Затвердження нового тексту Конституції УСРР, де юридично закріплювалися повноваження республіки.

варіанти відповідей

Запитання 9

Установіть відповідність між суспільно-політичними подіями 1920-х рр. та їхніми наслідками.


1 Проголошення курсу на коренізацію в УСРР.

2 Утворення Союзу РСР.

3 Утворення Всеукраїнської надзвичайної комісії по боротьбі з неписьменністю.

4 Проголошення курсу на нову економічну політику.


А Запровадження трудової мобілізації, заборона товарно-грошових відносин і вільної торгівлі.

Б Зростання питомої ваги українців серед службовців партійно-державного апарату республіки.

В Швидка відбудова промисловості, зростання продуктивності праці та фізичного обсягу продукції.

Г Половина сільського та дві третини міського дорослого населення освоїли грамоту та вміли читати.

Д Затвердження нового тексту Конституції УСРР, де юридично закріплювалися повноваження республіки.

варіанти відповідей

Запитання 10

Установіть відповідність між суспільно-політичними подіями 1920-х рр. та їхніми наслідками.


1 Проголошення курсу на коренізацію в УСРР.

2 Утворення Союзу РСР.

3 Утворення Всеукраїнської надзвичайної комісії по боротьбі з неписьменністю.

4 Проголошення курсу на нову економічну політику.


А Запровадження трудової мобілізації, заборона товарно-грошових відносин і вільної торгівлі.

Б Зростання питомої ваги українців серед службовців партійно-державного апарату республіки.

В Швидка відбудова промисловості, зростання продуктивності праці та фізичного обсягу продукції.

Г Половина сільського та дві третини міського дорослого населення освоїли грамоту та вміли читати.

Д Затвердження нового тексту Конституції УСРР, де юридично закріплювалися повноваження республіки.

варіанти відповідей

Запитання 11

Поглядам якого українського митця червневий (1926 р.) пленум ЦК КП(б)У дав таку оцінку:

«Ці гасла можуть бути прапором для української буржуазії, що зростає на ґрунті непу, бо вона під орієнтацією на Європу безперечно розуміє відмежування від фронту міжнародної революції, від столиці СРСР — Москви...»?

варіанти відповідей

Леся Курбаса

Олександра Довженка

Миколи Хвильового

Михайла Бойчука

Запитання 12

Які з наведених подій відбулися в період нової економічної політики?

(4 відповіді)

варіанти відповідей

Відновлення діяльності університетів у Харкові, Києві, Одесі та Дніпрі

Заснування М. Хвильовим Вільної академії пролетарської літератури (ВАПЛІТЕ)

Створення Державної української мандрівної капели (ДУМКА)

Організація в Києві театру «Березіль» на чолі з Л. Курбасом

Заснування в м. Києві Української академії наук

Утворення Української автокефальної православної церкви (УАПЦ)

Заснування товариства «Геть неписемність!»

Запитання 13

Чи відображають подані нижче уривки з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства 1920-х років?


1 «До одноосібників, які... саботують хлібозаготівлі, негайно застосувати репресії... До одноосібників, що... не виконують плану... та про яких... відомо, що продавали хліб за спекулятивними цінами на ринку… застосувати штраф...».


2 «...при перших же ознаках протидії збиранню продподатку негайно вживати... заходів примусового характеру, вводячи в села військові частини, ...спрямовувати туди виїзні сесії ревтрибуналів [революційних трибуналів]».


варіанти відповідей

так, обидва уривки відображають

тільки 1-й уривок відображає

тільки 2-й уривок відображає

ні, жоден з уривків не відображає

Запитання 14

Для культурного життя України в 1921–1928 рр. було характерно

варіанти відповідей

запровадження обов’язкової загальної десятирічної середньої освіти

згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди

згуртування літераторів, художників, театральних діячів у творчі об’єднання

посилення боротьби з «космополітизмом» та «низькопоклонством перед Заходом»

Запитання 15

Які з цитованих документів створено в період нової економічної політики (1921–1928 рр.)?

варіанти відповідей

«…Усіх татар виселити з території Криму та поселити їх на постійне проживання в якості спецпоселенців у районах Узбецької РСР…»

«…вважати необхідним, передусім з політичних міркувань, виділення молдавського населення в спеціальну автономну республіку в складі УСРР…»

«…Робітничий клас України, у тому числі й російська його частина, аби керувати цим економічним неминучим процесом, повинен зрозуміти свої історичні завдання й оволодіти українською мовою…»

«…Я отримав диплом викладача грецької мови. Ураховуючи те, що всі грецькі школи припинили своє існування і навчання здійснювалося російською мовою, мені довелося змінити професію. Я пішов на завод…»

«Навчально-виховний процес у закладах освіти України є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій…»

«Оскільки Американська адміністрація допомоги (АRА) може вирішити за можливе та бажане надати негайно допомогу, особливо медичну, населенню України, то УСРР …надасть [адміністрації] пільги…»

«Відповідно до Конституції УРСР державною мовою Української Радянської Соціалістичної Республіки є українська мова… Українська РСР створює необхідні умови для розвитку і використання мов інших національностей в республіці…»

Запитання 16

На фото зображено один із символів міста

варіанти відповідей

Києва

Одеси

Львова

Харкова

Запитання 17

З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.


1 М. Волобуєв

2 Л. Курбас

3 О. Шумський

4 В. Липківський


А радянський політичний діяч, нарком освіти УСРР, активний провідник політики «українізації»

Б церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви

В актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

Г український прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних організацій – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)

Д український економіст 1920-х років, автор концепції економічної самодостатності УСРР

варіанти відповідей

Запитання 18

З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.


1 М. Волобуєв

2 Л. Курбас

3 О. Шумський

4 В. Липківський


А радянський політичний діяч, нарком освіти УСРР, активний провідник політики «українізації»

Б церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви

В актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

Г український прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних організацій – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)

Д український економіст 1920-х років, автор концепції економічної самодостатності УСРР

варіанти відповідей

Запитання 19

З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.


1 М. Волобуєв

2 Л. Курбас

3 О. Шумський

4 В. Липківський


А радянський політичний діяч, нарком освіти УСРР, активний провідник політики «українізації»

Б церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви

В актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

Г український прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних організацій – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)

Д український економіст 1920-х років, автор концепції економічної самодостатності УСРР

варіанти відповідей

Запитання 20

З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.


1 М. Волобуєв

2 Л. Курбас

3 О. Шумський

4 В. Липківський


А радянський політичний діяч, нарком освіти УСРР, активний провідник політики «українізації»

Б церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви

В актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»

Г український прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних організацій – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)

Д український економіст 1920-х років, автор концепції економічної самодостатності УСРР

варіанти відповідей

Запитання 21

Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.


1 проголошення курсу на індустріалізацію

2 входження УСРР до складу СРСР

3 утворення Української автокефальної православної церкви

4 початок політики «коренізації» в УСРР


А 1921 р.

Б 1922 р.

В 1923 р.

Г 1925 р.

Д 1928 р.

варіанти відповідей

Запитання 22

Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.


1 проголошення курсу на індустріалізацію

2 входження УСРР до складу СРСР

3 утворення Української автокефальної православної церкви

4 початок політики «коренізації» в УСРР


А 1921 р.

Б 1922 р.

В 1923 р.

Г 1925 р.

Д 1928 р.

Запитання 23

Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.


1 проголошення курсу на індустріалізацію

2 входження УСРР до складу СРСР

3 утворення Української автокефальної православної церкви

4 початок політики «коренізації» в УСРР


А 1921 р.

Б 1922 р.

В 1923 р.

Г 1925 р.

Д 1928 р.

варіанти відповідей

Запитання 24

Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася.


1 проголошення курсу на індустріалізацію

2 входження УСРР до складу СРСР

3 утворення Української автокефальної православної церкви

4 початок політики «коренізації» в УСРР


А 1921 р.

Б 1922 р.

В 1923 р.

Г 1925 р.

Д 1928 р.

варіанти відповідей

Запитання 25

Увідповідніть ім'я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.


1 Микола Хвильовий

2 Василь Липківський

3 Лесь Курбас

4 Олександр Шумський


А модерний театр, мистецьке об'єднання «Березіль»

Б церковний собор, Українська автокефальна православна церква

В українізація, наркомат освіти УСРР

Г літературна дискусія, ВАПЛІТЕ

Д спілка «Гарт», кінематограф

варіанти відповідей

Запитання 26

Увідповідніть ім'я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.


1 Микола Хвильовий

2 Василь Липківський

3 Лесь Курбас

4 Олександр Шумський


А модерний театр, мистецьке об'єднання «Березіль»

Б церковний собор, Українська автокефальна православна церква

В українізація, наркомат освіти УСРР

Г літературна дискусія, ВАПЛІТЕ

Д спілка «Гарт», кінематограф

варіанти відповідей

Запитання 27

Увідповідніть ім'я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.


1 Микола Хвильовий

2 Василь Липківський

3 Лесь Курбас

4 Олександр Шумський


А модерний театр, мистецьке об'єднання «Березіль»

Б церковний собор, Українська автокефальна православна церква

В українізація, наркомат освіти УСРР

Г літературна дискусія, ВАПЛІТЕ

Д спілка «Гарт», кінематограф

варіанти відповідей

Запитання 28

Увідповідніть ім'я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.


1 Микола Хвильовий

2 Василь Липківський

3 Лесь Курбас

4 Олександр Шумський


А модерний театр, мистецьке об'єднання «Березіль»

Б церковний собор, Українська автокефальна православна церква

В українізація, наркомат освіти УСРР

Г літературна дискусія, ВАПЛІТЕ

Д спілка «Гарт», кінематограф

варіанти відповідей

Запитання 29

Розгляньте репродукцію триптиха Ф. Кричевського та виконайте завдання.


Автор художніми засобами відобразив трагізм подій

варіанти відповідей

Першої світової війни (1914–1918 рр.).

масового голоду (1921–1923 рр.).

акції «пацифікації» (1930 р.).

насильницької колективізації (1929–1937 рр.).

Запитання 30

«Ніде на базарах та квітникових крамницях не зосталося квіток – усі розкуплено задля привітання митрополита. Коло Софії робилося якесь столпотвореніє вавилонське... От тобі й боротьба з релігією!» – згадував С. Єфремов про приїзд до Києва 19 вересня 1926 року митрополита

варіанти відповідей

Й. Сліпого.

С. Скрипника.

В. Липківського.

А. Шептицького.

Запитання 31

Першим митрополитом Української автокефальної православної церкви, утвореної 1921 року, став

варіанти відповідей

Василь Липківський.

Сергій Єфремов.

Петро Болбочан.

Володимир Вернадський.

Запитання 32

Характерним для культурного життя радянської України в 1921-1928 рр. було

варіанти відповідей

згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди

повернення в культурний простір імен репресованих українських літераторів

створення творчих об'єднань літераторів, художників, театральних діячів

посилення боротьби з «космополітизмом» та «низькопоклонством перед Заходом»

Запитання 33

Режисером і художнім керівником театру «Березіль» у 1920-х рр. був

варіанти відповідей

П. Саксаганський

А. Бучма

Л. Курбас

О. Сердюк

Запитання 34

Зображений плакат слід використовувати, характеризуючи політику в галузі освіти

варіанти відповідей

Української Народної Республіки доби Центральної Ради

Української Держави гетьмана П. Скоропадського

Української Народної Республіки доби Директорії

Української Соціалістичної Радянської Республіки

Запитання 35

Чиї погляди відбиває наведений уривок джерела?

«Слід… відкинути спроби розглядати єдиний український національно-господарський терен за критерієм поділу праці в межах колишньої Росії. Треба забезпечити за українським економічним центром права й можливості дійсного керівництва всім народним господарством…»

варіанти відповідей

М. Хвильового

М. Волобуєва

М. Бойчука

М. Скрипника

Запитання 36

Із якою метою партійно-радянське керівництво УСРР розповсюджувало    в 1920-х рр. зображені агітаційно-пропагандистські плакати?

варіанти відповідей

продемонструвати світові високий рівень освіченості суспільства

залучити широкі верстви населення до здійснення процесу українізації

переконати суспільство в необхідності подолання неписьменності

виховати в трудящих шанобливе ставлення до книжок

Запитання 37

Підтримка радянською владою Української автокефальної православної церкви (УАПЦ) у 1920-ті рр. пояснюється

варіанти відповідей

толерантним ставленням до релігійних вірувань українців.

використанням церкви в поширенні комуністичних ідей.

сприянням розвитку релігійної свідомості як основи народного життя.

намаганням послабити та розколоти Російську православну церкву.

Запитання 38

Увідповідніть ім’я історичного діяча з подією, до якої він причетний.


1 В. Липківський

2 П. Скоропадський

3 М. Грушевський

4 С. Петлюра


А скликання Українського національного конгресу (з’їзду)

Б укладення Варшавської угоди

В заснування Української академії наук

Г проголошення Української автокефальної православної церкви

Д запровадження нової економічної політики

варіанти відповідей

Запитання 39

Увідповідніть ім’я історичного діяча з подією, до якої він причетний.


1 В. Липківський

2 П. Скоропадський

3 М. Грушевський

4 С. Петлюра


А скликання Українського національного конгресу (з’їзду)

Б укладення Варшавської угоди

В заснування Української академії наук

Г проголошення Української автокефальної православної церкви

Д запровадження нової економічної політики

варіанти відповідей

Запитання 40

Увідповідніть ім’я історичного діяча з подією, до якої він причетний.


1 В. Липківський

2 П. Скоропадський

3 М. Грушевський

4 С. Петлюра


А скликання Українського національного конгресу (з’їзду)

Б укладення Варшавської угоди

В заснування Української академії наук

Г проголошення Української автокефальної православної церкви

Д запровадження нової економічної політики

варіанти відповідей

Запитання 41

Увідповідніть ім’я історичного діяча з подією, до якої він причетний.


1 В. Липківський

2 П. Скоропадський

3 М. Грушевський

4 С. Петлюра


А скликання Українського національного конгресу (з’їзду)

Б укладення Варшавської угоди

В заснування Української академії наук

Г проголошення Української автокефальної православної церкви

Д запровадження нової економічної політики

варіанти відповідей

Запитання 42

У якому уривку з історичного джерела відображено сутність літературної дискусії, започаткованої М. Хвильовим?

варіанти відповідей

«…необхідно відзначити, що Волинська і Київська губернії беруться як приклади найбільш успішного проведення політики українізації, а Донецька – як найбільш відстала в цьому відношенні губернія…»

«…кінець малоросійському епігонству і провінційності, українське мистецтво прилучається до світового, і, в першу чергу, до західноєвропейського; Українське мистецтво … започатковує нове велике культурне коло…»

«…мені здається, що переклад повісті “Мати” на українську говірку не потрібен. Мене дуже дивує той факт, що люди […] прагнуть зробити говірку мовою, пригноблюють тих великоросів, які є меншиною в області цієї говірки…»

«…на Україні […] культура міста є російська, а культура села – українська. Поставити собі завдання активно українізувати партію, це значить стати на точку зору нижчої культури села, порівняно з вищою культурою міста…»

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест