19. Особливості культурного життя періоду.
20.Антирелігійна кампанія.
Що було характерним для культурного життя України в 1930-ті рр.?
А
створення творчих літературно-мистецьких об’єднань
Б
запровадження загальної обов’язкової середньої освіти
В
насадження єдиного творчого методу — «соціалистичного реалізму»
Г
вигнання нелояльних до радянської влади митців за кордон
Що стало результатом державної політики в галузі культури в СРСР та УРСР наприкінці 1930-х рр.?
А
розквіт авангардного мистецтва
Б
утвердження ідейного різноманіття в мистецтві
В
скасування цензури засобів масової інформації
Г
ліквідація масової неписьменності дорослих
Що було характерним для культурного життя України в 1930-ті рр.?
1 Проведення політики «українізації».
2 Масове знищення культових споруд.
3 Початок русифікації української школи.
4 Запровадження обов’язкової середньої освіти.
5 Створення творчих літературно-мистецьких об’єднань та угрупувань.
6 Утвердження жорсткого ідеологічного контролю за діяльністю творчих спілок.
А
1, 4, 6
Б
1, 3, 5
В
2, 3, 6
Г
2, 4, 5
Який перелік назв і термінів стосується суспільного життя України 1930-х рр.?
А
Лікнеп, непман, «Плуг».
Б
«Інтегральний націоналізм», русофільство, румунізація.
В
Соціалістичний реалізм, Великий терор, «стаханівський рух».
Г
Українська академія наук, Українська автокефальна православна церква, «Молодий театр» Леся Курбаса.
Що стало наслідком створення Спілки письменників України (1934 р.)?
А
припинення масових репресій серед літераторів
Б
утвердження ідеологічного контролю за творчістю митців
В
формування самобутньої літературної течії модерністів
Г
поглиблення процесів «українізації»
«Розстріляне відродження» – умовна назва
А
покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під час Великого терору 1930-х років.
Б
групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних у ході боротьби зі «шкідництвом» у 1920–1930-х роках.
В
літературно-мистецької генерації України 1920–1930-х років, репресованої сталінським режимом.
Г
плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х роках у справі «Спілки визволення України».
Укажіть галузь культури, у якій у 1930-х роках плідно працювали М. Бойчук, І. Їжакевич, Ф. Кричевський, М. Самокиш.
А
театр
Б
література
В
музика
Г
живопис
Поняття «розстріляне відродження» використовують, характеризуючи наслідки репресивної політики комуністичного режиму, спрямованої на фізичне знищення
А
українського селянства.
Б
українського робітництва.
В
української творчої інтелігенції.
Г
українського партійно-радянського керівництва.
Пам’ятка, зображена на фото, є частиною міської архітектури
А
Харкова.
Б
Одеси.
В
Києва.
Г
Львова.
Прочитайте витяг із Постанови Оргбюро ЦК КП(б)У та виконайте завдання.
«ЦК пропонує правлінню “Українфільму”… протягом найближчого часу досягти рішучого зламу в бік цілковитого підпорядкування кінематографії розгорнутому висвітленню завдань [сучасності]. …особливу увагу треба звернути на висвітлення завдань індустріалізації та суцільної колективізації й теми боротьби з класовим ворогом, …виховання нових кадрів...»
Згідно з партійними вказівками кінематографісти у своїй творчості повинні були дотримуватися
А
засад модернізму.
Б
принципів романтизму.
В
класичних зразків у мистецтві.
Г
методу соціалістичного реалізму.
У яких уривках з історичних джерел відображено особливості культурного життя України в 1930-ті рр.?
1. «Триває робота з ліквідації неписьменності. За роки другої п’ятирічки лікнеп закінчили 1,5 млн чоловік. Посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість нової радянської людини…»
2. «Для звуження впливу старої професури та викладачів реорганізовано управління вищою школою. Університети були ліквідовані, а на їхній основі утворювалисягалузевінавчальнізаклади,зокремаінститутинародноїосвіти».
3. «Партвидав, Сільгоспвидав забезпечують село творами класиків марксизму-ленінізму, брошурами, що висвітлюють кращі зразки колгоспного будівництва, агротехнічною та художньою літературою…»
А
1, 2
Б
2, 3
В
1, 3
Г
1, 2, 3
«Розстріляне відродження» – умовна назва
А
покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під час Великого терору 1930-х рр.
Б
групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних у ході боротьби зі «шкідництвом» у 1920–1930-х рр.
В
генерації літераторів і митців України 1920–1930-х рр., репресованої сталінським режимом.
Г
плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х рр. у справі «Спілки визволення України».
Історико-культурну пам’ятку, зображену на фото, споруджено в стилі
А
бароко.
Б
модерн.
В
класицизму.
Г
конструктивізму.
Що характерно для розвитку науки в Україні в 1930-ті рр.?
А
розрив зв’язків між прикладною наукою і виробництвом
Б
поглиблення співпраці вітчизняних і зарубіжних науковців
В
фінансування наукових розробок громадськими організаціями
Г
установлення партійно-ідеологічного контролю за науковою діяльністю
Зображений плакат створено з метою пропаганди виконання одного із завдань
Напис на плакаті: «Релігія - гальмо п'ятирічки!»
А
першої п'ятирічки (1928-1932 рр.).
Б
другої п'ятирічки (1933-1937 рр.).
В
третьої п'ятирічки (1938-1942 рр.).
Г
четвертої п'ятирічки (1946-1950 рр.).
Другу п’ятирічку в СРСР було проголошено «безбожною п’ятирічкою», «п’ятирічкою знищення релігії». Який із відомих храмів часів Київської Русі зруйновано в цей період?
А
Собор Святої Софії в Києві
Б
Михайлівський Золотоверхий собор у Києві
В
Успенський собор Києво-Печерської лаври
Г
Спасо-Преображенський собор у Чернігові
Фундатором національного кінематографа, автором шедеврів світового рівня «Звенигора», «Арсенал», «Земля» був
А
Г.Юра.
Б
Л. Курбас.
В
М.Бойчук.
Г
О. Довженко.
З’ясуйте кому з діячів, зображених на фото, належать наведені факти біографії.
А
письменник, фундатор національного кінематографа, автор кінофільмів «Звенигора», «Арсенал», «Земля»
Б
митець – монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.
В
актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»
Г
прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних об’єднань – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)
Д
український економіст 1920-х рр., автор концепції економічної самодостатності УСРР
Установіть відповідність між представником української культури та науки 1920-х рр. і його характеристикою.
Представник:
1
О. Довженко
2
Г. Юра
3
А. Кримський
4
М. Бойчук
Характеристика:
А
художник-монументаліст
Б
архітектор
В
кінорежисер
Г
сходознавець
Д
театральний режисер
З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.
1
Г. Верьовка
2
Л. Курбас
3
П. Вірський
4
М. Рильський
А
актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»
Б
поет, перекладач, голова Спілки письменників України, директор Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії АН УРСР
В
танцівник, хореограф, балетмейстер, організатор і художній керівник Ансамблю танцю УРСР
Г
митець-монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.
Д
композитор, диригент, педагог, організатор і художній керівник Українського державного народного хору
Укажіть факти біографії діяча, зображеного на фото.
1
заснував мистецьке об’єднання «Березіль»
2
був членом спілки «Гарт» упродовж 1923–1925 рр.
3
засуджений у справі «Спілки визволення України»
4
заклав основи монументального мистецтва в Україні
5
воював у лавах Армії УНР проти більшовиків упродовж 1918–1919 рр.
6
автор збірки «Сині етюди», новели «Я (Романтика)»
7
фундатор національного кінематографа
Які із зазначених понять дають змогу схарактеризувати колективізацію сільського господарства в УСРР?
1
«розстріляне відродження»
2
«соціалістичний реалізм»
3
«розкуркулення»
4
«українізація»
5
«паспортна система»
6
«чорна дошка»
7
«продрозверстка»
Комплекс заходів, уживаних компартійно-радянським керівництвом у 1920-х – 1930-х роках, що мали на меті розбудову й модернізацію промисловості, увійшов в історію під назвою
А
«інкорпорація».
Б
«колективізація».
В
«коренізація».
Г
«індустріалізація».
Які поняття і терміни потрібно використовувати, характеризуючи процеси форсованої індустріалізації радянської України?
1
«п’ятирічка»
2
«плюралізм»
3
«осадництво»
4
«лібералізація»
5
«Дніпрогес»
6
«пацифікація»
7
«стахановський рух»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома