Хворий скаржиться на слабість, відсутність апетиту, нудоту. В анамнезі – туберкульоз надниркових залоз. При огляді: гіперпігментація шкіри, АТ – 100/60 мм рт. ст. Рівень глюкози в крові – 3,33 ммоль/л. Функція якої ендокринної залози (залоз) порушена?
Хвора звернулася зі скаргами на підвищення АТ до 170/100 мм рт.ст. Об’єктивно: ожиріння з переважним відкладанням жиру на тулубі. Обличчя місяцеподібне, гіперемоване, на шкірі живота синьо-багрові смуги. Біохімічний аналіз крові: глюкоза 12 ммоль/л. Для якої патології характерні дані зміни?
Хворий скаржиться на швидку фізичну втомлюваність, судоми, перехідні парези м’язів, приступи пульсуючого болю голови, спрагу, часте сечовипускання. При обстеженні: АТ – 205/110 мм рт. ст., гіпернатріємія, гіпокаліємія, підвищений рівень альдостерону у крові. На ультрасонограмі (УЗД) – пухлина лівої надниркової залози. Для якої патології характерні вказані симптоми?
Кортикогенітальний синдром – це надлишкова секреція наднирниками гормонів:
Гіперальдостеронізм – це гіперпродукція:
У хворого, що має в анамнезі туберкульоз, відзначаються підвищена стомлюваність, анорексія, нудота, блювання, втрата маси тіла, поширена гіперпігментація шкіри, артеріальна гіпотонія. Діагностуйте хворобу.
Жінка 44 років скаржиться на загальну слабість, біль у ділянці серця, значне збільшення маси тіла. Об'єктивно: обличчя місяцеподібне, гірсутизм, АТ - 165/100 мм рт.ст., зріст - 164 см, вага - 103 кг, переважне накопичення жиру на шиї, плечовому поясі, животі. Що є основним патогенетичним механізмом ожиріння у жінки?
У хворої з феохромоцитомою після психічного навантаження виникає тахікардія, підвищується артеріальний тиск, з’являється різкий біль у надчеревній ділянці. Ці приступи зумовлені:
У хворого виявлена аденома кори наднирників. Внаслідок цього розвинувся первинний гіперальдостеронізм або хвороба Конна. На обмін якого іону впливає ця пухлина?
У хворого на аденому клубочкової зони кори наднирників (хвороба Конна) спостерігаються артеріальна гіпертензія, напади судом, поліурія. Що є головною ланкою в патогенезі цих порушень?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома