26. Україна в роки Другої світової війни

9. Суть гітлерівського плану «Ост». 

10. Нацистський «новий порядок» в Україні

11. Опір окупантам. Український визвольний рух. 

12. Утворення УПА. 


Додано: 7 лютого 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
22 запитання
Запитання 1

Напередодні нападу на СРСР А. Гітлер заявив:

«Що стосується війни на Сході, то, звичайно, вона буде сувора. Але ні на мить не сумніваюсь в успіху. Передусім я сподіваюсь, що ми зможемо надовго забезпечити собі базу продовольства в Україні. Вона постачатиме ресурси, які нам будуть потрібні...»

У якому стратегічному плані було конкретизовано такі заяви нацистського лідера?


А

«Барбаросса»

Б

«Ост»

В

«Цитадель»

Г

«Вісла»

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 2

Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.


1

«осадництво»

2

«пацифікація»

3

«новий порядок»

4

«радянізація»

А

заходи з адміністративної уніфікації українських земель, здійснювані урядом Румунії в 1920 — першій половині 1930-х рр.

Б

адміністративно-репресивна поліцейська акція проти українського населення Східної Галичини, здійснена польською владою восени 1930 р.

В

політика насадження в західних областях України норм суспільно-політичного, економічного та культурного життя, утверджених в СРСР

Г

режим, установлений нацистами на окупованих територіях у роки Другої світової війни, спрямований на експлуатацію людських і матеріальних ресурсів в інтересах Німеччини

Д

політика планомірного заселення українських земель військовими та цивільними колоністами, здійснювана урядом Польщі в 1920-х рр.

варіанти відповідей

АБГВ

ВАБД

ДБГВ

ГВДБ

АВДБ

БАВГ

Запитання 3

Укажіть характерні риси нацистського окупаційного режиму в Україні в роки Великої Вітчизняної війни (1941–1945 рр.).


1

ліквідація колгоспно-радгоспної системи, зрівняльний розподіл землі між селянами за трудовими нормами

2

проведення примусових мобілізацій до Української національної армії

3

жорстка експлуатація населення та економічне пограбування (вивіз сировини, продовольства, матеріальних цінностей)

4

відновлення та легалізація діяльності українських політичних партій

5

тотальний терор, масове знищення місцевого цивільного населення та військовополонених

6

денаціоналізація великої промисловості, створення спільних українсько-німецьких підприємств

7

примусове вивезення на господарські роботи до Німеччини місцевого працездатного населення

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 4

Установіть відповідність між поняттям і його визначенням.


1

«осадництво»

2

«коренізація»

3

«новий порядок»

4

«радянізація»

А

політика, здійснювана в 1920-х – на початку 1930-х рр. в СРСР, зі зміцнення впливу центральної влади в національних республіках через поступки у вживанні національних мов у сферах освіти, культури, державного управління

Б

адміністративно-репресивна поліцейська акція проти українського населення Східної Галичини, здійснена польською владою восени 1930 р.

В

політика насадження в західних областях України в 1939–1941 рр. норм суспільно-політичного, економічного та культурного життя, утверджених в СРСР

Г

режим, установлений нацистами на окупованих територіях у роки Другої світової війни (1939–1945 рр.), спрямований на експлуатацію людських і матеріальних ресурсів в інтересах Німеччини

Д

політика, здійснювана в 1920-х рр. урядами Польщі на українських землях, з планомірного розселення військових і цивільних колоністів

варіанти відповідей

АГБД

АВДБ

БВАГ

ДАГВ

БАГВ

ВАДБ

Запитання 5

Проаналізуйте директиву керівнику Райхсміністерства в справах окупованих східних територій А. Розенбергу: «Цей мільйон нам конче потрібен протягом наступних чотирьох місяців. Від 15 березня ми встановили щоденні норми вивезення робітників до Райху: з генерального комісаріату “Білорусі” – 500 осіб, з райхскомісаріату “Україна” – 1 000 осіб… Від 1 квітня цього року щоденна квота має бути подвоєна…»

У зверненні йдеться про


А

«колабораціоністів».

Б

«чорносвитників».

В

«остарбайтерів».

Г

«осадників».

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 6

Поняття «рух Опору» є протилежним за суттю та змістом поняттю


А

«консерватизм».

Б

«космополітизм».

В

«колабораціонізм».

Г

«колоніалізм».

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 7

Який термін використовується в історичній літературі для означення добровільної співпраці в роки Другої світової війни окремих осіб, груп чи прошарків населення окупованих територій з окупаційною владою?


А

колабораціонізм

Б

конструктивізм

В

космополітизм

Г

консерватизм

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 8

Карикатура Кукриніксів відображає

А

використання окупаційною адміністрацією природних ресурсів України.

Б

формування окупаційної адміністрації в Україні з місцевого населення.

В

створення окупантами системи боротьби з партизанським рухом в Україні.

Г

будівництво «Східного валу» для зупинення наступу Червоної армії.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 9

Терміном «Голокост» світова історіографія позначає геноцид, здійснюваний нацистами в роки Другої світової війни, проти


А

польського народу.

Б

українського народу.

В

російського народу.

Г

єврейського народу.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 10

Укажіть характерні риси нацистського окупаційного режиму в Україні в роки Великої Вітчизняної війни (1941–1945 рр.).


1

тотальний терор, масове знищення місцевого цивільного населення, військовополонених

2

жорстка експлуатація населення та економічне пограбування (вивіз сировини, продовольства, матеріальних цінностей)

3

повна ліквідація колгоспно-радгоспної системи, зрівняльний розподіл землі між селянами за трудовими нормами

4

примусове вивезення на господарські роботи до Німеччини місцевого працездатного населення

5

відновлення та легалізація діяльності українських політичних партій несоціалістичної орієнтації

6

створення шляхом тотальної мобілізації Української національної армії, союзниці Німеччини у війні

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 11

Збройно-політична формація, створена Т. Боровцем (Бульбою), що діяла на Волині з червня 1941 р. до лютого 1944 р., називалася


А

«Українська головна визвольна рада».

Б

«Сірожупанна дивізія».

В

«Вільне козацтво».

Г

«Поліська Січ».

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 12

Установіть послідовність фактів біографії діяча, зображеного на фото.

А

Пише листи керівникам Третього рейху із засудженням винищення євреїв й окупаційної політики на Сході.

Б

У зв’язку з проведенням акції «пацифікації» протестує проти розправи польських військ над українським населенням Галичини.

В

Виступає з рішучим протестом проти антицерковної політики радянської влади на Західній Україні.

Г

Обраний членом Національної Ради Західноукраїнської Народної Республіки.

варіанти відповідей

БАГВ

АВГБ

ВАГБ

ВБАГ

ГБВА

ГАВБ

Запитання 13

В уривку з історичного документа «У межах українсько-білоруських земель, які включено до складу генерального округу «Житомир», станом на кінець 1941 - початок 1942 рр. проживало З млн 27 тис. осіб. На початку 1945 р. чисельність мешканців округу, попри збільшення його площі від 59 056 км2 до більше ніж 64 800 км2, зменшилася до 2 млн 916 тис. осіб» схарактеризовано ситуацію в


А

рейхскомісаріаті «Україна».

Б

прифронтових областях.

В

дистрикті «Галичина».

Г

окрузі «Трансністрія».

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 14

Плакат, зображений на фото, пропагував


А

радянізацію західних областей України.

Б

мету боротьби Української повстанської армії.

В

установлення незалежної Карпатської України.

Г

розгортання радянського партизанського руху.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 15

Основна боротьба загонів Української повстанської армії в 1942 р. – 1950-х рр. точилася на землях


А

Центральної України.

Б

Південної України.

В

Західної України.

Г

Східної України.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 16

Національно-визвольна боротьба українського народу проти окупантів у роки Другої світової війни відбувалася у формі


А

страйків робітників і масових акцій громадської непокори.

Б

участі регулярних українських армій у складі військ Антигітлерівської коаліції.

В

загальнонаціонального антифашистського та антирадянського повстання.

Г

підпільної та партизанської боротьби проти загарбників.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 17

Укажіть події, пов’язані з діяльністю Організації українських націоналістів (ОУН) в роки Другої світової війни.


1

створення «похідних груп»

2

проголошення «Акта відновлення Української Держави»

3

«рейкова війна»

4

«саморозпуск» Української греко-католицької церкви (УГКЦ)

5

створення Української повстанської армії (УПА)

6

«Карпатський рейд»

7

створення Українського штабу партизанського руху (УШПР)

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 18

На карті жирною пунктирною лінією позначено

А

територію провінції «Трансністрія» - зони румунської окупації в 1941 р.

Б

зону зосередження головних сил радянських партизанів у 1942-1943 рр.

В

райони базування загонів Української повстанської армії в 1943-1944 рр.

Г

межі дистрикту «Галичина» в складі Генерального губернаторства в 1944 р.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 19

Збройно-політична формація, створена Т. Боровцем (Бульбою), що діяла на Волині з червня 1941 р. до лютого 1944 р., називалася


А

«Українська головна визвольна рада».

Б

«Сірожупанна дивізія».

В

«Вільне козацтво».

Г

«Поліська Січ».

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 20

Укажіть портрет діяча, який у 1943 р. очолив Українську Повстанську Армію (УПА).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 21

Хто із зображених осіб міг давати таку клятву: «Я, воїн Української повстанської армії, узявши в руки зброю, урочисто клянуся своєю честю й совістю перед Великим Народом Українським... боротися за повне визволення всіх українських земель та українського народу від загарбників і здобути Українську Самостійну Соборну Державу...»?

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 22

Засновником «Поліської Січі» – збройно-політичної формації, що діяла на Волині від червня 1941 р. до лютого 1944 р., – був


А

Р. Шухевич.

Б

А. Мельник.

В

С. Бандера.

Г

Т. Бульба (Боровець).

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест