5 клас. Синтаксичний розбір речення

Додано: 11 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 1720 разів
12 запитань
Запитання 1

Оберіть прості речення.

варіанти відповідей

 Десь вітер грає на віолончелі.

Сині очі волошок у полі задивилися в душу мені.

І хоч січень січе, а мені за плечем журавлі журавлять .

На морозі явори поснули, хуртовини віють над полями.

Наш загін уже двічі переміг у конкурсах.

Запитання 2

Оберіть характеристики, що стосуються цього речення.

Кричали десь над Ніжином сичі ,і небо в сад обтрушувало зорі.

варіанти відповідей

розповідне

питальне

має 2 частини

окличне

неокличне

складне

сполучниковий зв'язок

безсполучниковий зв'язок

Запитання 3

Оберіть характеристики, що стосуються цього речення.

Кричали десь над Ніжином сичі ,і небо в сад обтрушувало зорі.

варіанти відповідей

Граматичні основи: сичі кричали, небо обтрушувало.

Граматичні основи: сичі кричали десь,зорі обтрушувало.

Обставини: десь над Ніжином, в сад.

Додатки:сичі, зорі.

Додатки: зорі.

Запитання 4

Оберіть характеристики для поданого речення.

 Я тихо спостерігаю, як білочка ховає горішки в дупло.

варіанти відповідей

розповідне

питальне

сполучниковий зв'язок

окличне

неокличне

складне речення

має 2 частини

має три частини

Запитання 5

Оберіть характеристики для поданого речення.

 Я тихо спостерігаю, як білочка ховає горішки в дупло

варіанти відповідей

Граматичні основи: я спостерігаю і білочка ховає.

Граматичні основи: я тихо спостерігаю, ховає горішки.

Обставини: тихо, в дупло.

Обставини: тихо, ховає.

Додаток: горішки.

Додаток: дупло.

Запитання 6

Оберіть правильні твердження, що стосуються цього речення.

Ось налетить вітер і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена.

варіанти відповідей

Вітер налетить і почне зривати- граматична основа речення.

Безжально-це означення.

Безжально-це обставина.

Красу-це додаток.

Зажуреного-це обставина.

Речення складне.

Речення просте.

Зажуреного-це означення.

Запитання 7

Які з цих речень є складним?

Розділові знаки пропущені.

варіанти відповідей

Я тобі кажу про рибу а ти розказуєш про рака.

Прийшла тепла пахуча неймовірно красива весна.

Казав він що земля наша древня.

У селі було чотири дуже занедбаних автобусних зупинки.

Запитання 8

Скільки частин в цьому реченні? Розділові знаки пропущено.

Ми не святі у нас були гріхи але боролись ми за правду сміло.

варіанти відповідей

1

2

3

Запитання 9

Скільки частин в цьому реченні і який між ними зв'язок? розділові знаки пропущено.

Ти до мене прийшла не із казки чи сну і здалося мені що стрічаю весну.

варіанти відповідей

1 частина.Безсполучниковий зв'язок.

2 частини. Безполучниковий зв'язок.

3 частини. Безполучниковий зв'язок.

1 частина.Сполучниковий зв'язок.

2 частини.Безсполучниковий зв'язок.

3 частини. Сполучниковий зв'язок.

Запитання 10

Скільки частин в цьому реченні. Розділові знаки пропущено частково.

А правду каже приказка стара: тоді є щастя-втіха коли своя у тебе стріха а під чужою не шукай добра.

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 11

Як правильно розставити розділові знаки в цьому реченні?

Серце калатає душа розмикається вона має ввібрати в себе ці радісні слова.

варіанти відповідей

Серце, калатає душа розмикається, вона має ввібрати в себе- ці радісні слова

Серце калатає душа розмикається, вона має ввібрати в себе ці радісні слова

Серце калатає, душа розмикається, вона має ввібрати в себе ці радісні слова

Серце калатає душа ,розмикається вона має -ввібрати в себе ці ,радісні слова

Запитання 12

Скільки частин, та які граматичні основи має це речення. Розділові знаки пропущено.

Вітер стукав дверима по покинутих хатах корови блукали по дворах та гризлися собаки поміж роями сухого листя.

варіанти відповідей

1 частина.Граматичні основи: вітер стукав, корови гризлися,

2 частини. Граматичні основи: стукав дверима, блукали по дворах.

3 частини. Граматичні основи: вітер стукав, корови блукали, собаки гризлися.

4 частини.Граматичні основи: вітер стукав, по покинутих хатах, блукали по дворах, гризлися собаки.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест