Належність до якої релігійної конфесії гарантувала українській шляхті доступ до посад і реалізацію прав і привілеїв у Речі Посполитій у першій половині XVII ст.?
А
православ’я
Б
кальвінізму
В
католицизму
Г
соцініанства
Яка подія суттєво вплинула на активізацію українського національно-культурного руху кінця ХVІ — початку ХVІІ ст.?
А
Укладення Люблінської унії.
Б
Утворення реєстрового козацтва.
В
Завершення Хотинської війни.
Г
Укладення Берестейської унії.
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?
«Політичний, церковний, освітній діяч Речі Посполитої. З 1627 р. — архімандрит Києво-Печерського монастиря. У 1632 р. домігся від королівської влади визнання вищої православної церковної ієрархії. Для підвищення культурно-освітнього рівня православних священиків заснував Лаврську школу...»
А
П. Могилу
Б
Ф. Прокоповича
В
Й. Кондзелевича
Г
В.-К. Острозького
Укажіть прізвище діяча, з яким пов’язане відновлення в XVII ст. вищої православної церковної ієрархії в Речі Посполитій:
А
М. Смотрицький
Б
П. Могила
В
Й. Борецький
Г
Ф. Прокопович
Яка подія пов’язана з діячем, зображеним на репродукції картини?
А
заснування першої на українських землях слов’яно-греко-латинської школи
Б
укладення унії православної та католицької церков
В
об’єднання Лаврської школи та Київської братської школи в колегію
Г
надання ставропігії Львівському Успенському братству
Установіть відповідність між подією другої половини ХVІ - першої половини ХVІІ ст. та її наслідком для українських земель.
1
утворення Речі Посполитої
2
укладення Берестейської унії
3
заснування перших православних братств у Львові
4
обрання П. Могили Київським митрополитом
А
реформування православної церкви
Б
масове покозачення селянства
В
поширення фільварків
Г
започаткування книгодрукування
Д
розкол православної церкви
«1. Усім уніатам і неуніатам надається право вільного відправлення свого богослужіння,.. ремонтувати свої церкви й будувати нові…
2. …церква Св. Софії київська з підданими, що живуть навколо неї, повинна залишатися за неуніатами й митрополитом, що має посвяту від патріарха константинопольського; він, митрополит, за давніми правами й звичаями, повинен обиратися з-поміж руської шляхти духовними й світськими обивателями Корони [Польської] і Великого князівства Литовського релігії грецької, що не перебувають в унії і мають привілеї з боку короля…
3. Те ж саме треба розуміти й щодо Львівського, Луцького, Перемишльського й Мстиславського владик й архімандритів Печерського й Унівського…»
Документ, уривок із якого наведено, увійшов в історію під назвою
А
«Ординація Війська Запорозького, що перебуває на службі Речі Посполитої».
Б
Куруківська угода.
В
«Пункти для заспокоєння руського народу».
Г
Люблінська унія.
«1. Усім уніатам і неуніатам надається право вільного відправлення свого богослужіння,.. ремонтувати свої церкви й будувати нові…
2. …церква Св. Софії київська з підданими, що живуть навколо неї, повинна залишатися за неуніатами й митрополитом, що має посвяту від патріарха константинопольського; він, митрополит, за давніми правами й звичаями, повинен обиратися з-поміж руської шляхти духовними й світськими обивателями Корони [Польської] і Великого князівства Литовського релігії грецької, що не перебувають в унії і мають привілеї з боку короля…
3. Те ж саме треба розуміти й щодо Львівського, Луцького, Перемишльського й Мстиславського владик й архімандритів Печерського й Унівського…»
Укажіть портрет діяча, який унаслідок виконання умов цитованого документа очолив православну церкву.
«1. Усім уніатам і неуніатам надається право вільного відправлення свого богослужіння,.. ремонтувати свої церкви й будувати нові…
2. …церква Св. Софії київська з підданими, що живуть навколо неї, повинна залишатися за неуніатами й митрополитом, що має посвяту від патріарха константинопольського; він, митрополит, за давніми правами й звичаями, повинен обиратися з-поміж руської шляхти духовними й світськими обивателями Корони [Польської] і Великого князівства Литовського релігії грецької, що не перебувають в унії і мають привілеї з боку короля…
3. Те ж саме треба розуміти й щодо Львівського, Луцького, Перемишльського й Мстиславського владик й архімандритів Печерського й Унівського…»
З якою метою ухвалено цитований документ?
А
розширити повноваження греко-католицької церкви
Б
зняти гостроту міжконфесійного протистояння в суспільстві
В
розділити на українських землях світську та духовну владу
Г
скасувати рішення Берестейського церковного собору
З іменами діячів, зображених на портретах, пов’язано
А
укладення Берестейської церковної унії та утворення греко-католицької церкви.
Б
надання прав і привілеїв реєстровому козацтву.
В
відновлення та легалізація православної церкви в Речі Посполитій.
Г
заснування першої відомої Запорозької Січі.
Про кого із зображених діячів ідеться в уривку документа: «…уклав з Київським братством угоду, за якою ставав “старшим братом, дозорцем, довічним охоронцем і наставником” об’єднаних Лаврської та Братської шкіл»?
Що стало наслідком події, описаної в уривку з історичного джерела: «Року 1620 місяця березня 22 дня прибув з Москви до Києва святійший патріарх Феофан…»?
А
поділ Київської митрополії на дві частини з центрами в Києві та Москві
Б
висвячення митрополитом Київським Йова Борецького
В
прийняття «Статей заспокоєння руського народу»
Г
затвердження статуту Львівського Успенського братства
З митрополитом Петром Могилою пов’язано
А
укладення унії православної та католицької церков.
Б
надання ставропігії Львівському Успенському братству.
В
об’єднання Лаврської школи та Київської братської школи в колегію.
Г
заснування першої на українських землях слов’яно-греко-латинської школи.
На фото зображено портрети
А
засновників навчальних закладів.
Б
авторів козацьких літописів.
В
митрополитів православної церкви.
Г
фундаторів перших церковних братств.
Що було одним із результатів церковної реформи митрополита П. Могили?
А
скасування частини умов церковної унії
Б
набуття церковними братствами права ставропігії
В
подолання занепаду православної церкви на українських землях
Г
стрімке зростання протестантських громад у містах і селах України
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома