7

Додано: 27 травня
Предмет:
29 запитань
Запитання 1

Антична філософія розпочинається с діяльності давньогрецьких софістів.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 2

Згідно європейського середньовічного світобачення в основі світу лежать дві субстанції: духовна і матеріальна

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 3

Д.Бруно був представником філософії європейського Просвітництва

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 4

Персоналізм вважає особистість тим, що робить людину людиною. 

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 5

В Стародавній Індії філософія вперше набула статусу автономного напряму інтелектуальної діяльності

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 6

У ХІХ ст. філософсько-світоглядні ідеї в Україні знаходили вираз та виявлення лише в межах академічної філософії

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 7

Класичне і некласичне розуміння буття в основних положеннях співпадають.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 8

Дискурсивне мислення – це логічно і методично послідовне мислення. 

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 9

Прогрес є найбільш очевиднішою спрямованістю історії

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 10

Версія божественного створення людини за сутністю співпадає з еволюціонізмом

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 11

Пізня антична філософія вважала своїм основним завданням допомогти окремому індивіду утвердитись у бутті

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 12

Суттєвими рисами європейської середньовічної філософії були теоцентризм, креаціонізм та сцієнтизм

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 13

. Гуманісти доби Відродження закликали людину бути покірливою Богові

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 14

Раціоналізм як методологічна позиція у філософії Нового часу вимагав, щоб знання приносили користь. 

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 15

У ХХ ст. релігійна філософія остаточно зникла із духовного життя людства.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 16

‖Коперніканський переворот‖ І.Канта – це :

варіанти відповідей

а) гіпотеза про походження сонячної системи;

б) концепція, згідно якої людському розуму притаманні апріорні форми пізнання (категорії);

в) концепція, згідно якої людина пізнає світ тою мірою, якою вона є активною. 

Запитання 17

Середньовічна філософія розвивалась переважно у формах:

варіанти відповідей

а) раціоналізму та емпіризму;

б) ірраціоналізму та волюнтаризму;

в) схоластики і містики.

Запитання 18

У вченні Б.Спінози субстанція розглядалась як: а) взаємний перехід чотирьох світових стихій одна в одну; б) як причина самої себе у єдності із атрибутами та модусами; в) як нескінченна множина рухливих монад. 

варіанти відповідей

а) взаємний перехід чотирьох світових стихій одна в одну;

б) як причина самої себе у єдності із атрибутами та модусами;

в) як нескінченна множина рухливих монад. 

Запитання 19

Видатними представниками німецької класичної філософії були:

варіанти відповідей

а) Х.Вольф, І.Кант, К.Макрс;

б) І.Кант, І.Фіхте, Л.Фейєрбах;

в) І.Кант, О.Конт, Г.Гегель

Запитання 20

Філософську концепцію Ф.Ніцше називають ―філософією життя‖ тому, що вона:

варіанти відповідей

а) спиралася на новітні дані біології та еволюційної теорії;

б) розглядала всі процеси дійсності як різні виявлення життя;

в) наставляла людину на те, як організувати власне життя.

Запитання 21

І. Франко вважав, що суспільними процесами рухає:

варіанти відповідей

а) божественне провидіння;

б) наука і технічні винаходи, що стимулюються голодом та любовю;

в) видані особистості, вожді та пророки

Запитання 22

Об’єкт пізнання:

варіанти відповідей

а) передує суб’єкту та визначає його;

б) є похідним від суб’єкта;

в) є невід’ємним від суб’єкта, оскільки вони постають сторонами єдиного процесу пізнання

Запитання 23

Розрізняння первинних та вторинних якостей речей було введене у філософію Нового часу:

варіанти відповідей

а) Б. Спінозою;

б) Р. Декартом

в) Г. Ляйбніце

Запитання 24

Метою творення культури, на думку М.Бердяєва, постає:

варіанти відповідей

а) задоволення вітальних потреб людини та її виживання;

б) виявлення внутрішніх потенцій духу в будь-який спосіб;

в) тримання мас у покорі правлячим класам. 

Запитання 25

Історичний процес має кінцеву мету – це позиція:

варіанти відповідей

а) античної філософії;

б) середньовічної філософії;

в) ніцшеанства. 

Запитання 26

Відмінності між античною та давньосхідною філософіями можна подати так:

варіанти відповідей

А) давньосхідна філософія виникла значно раніше від античної, тому вона швидше досягла високого рівня розвитку та відокремилась від інших напрямів духовної діяльності, в той час як антична філософія була тісно пов’язана із міфами та

Б) антична філософія виникла значно раніше від східної, тому вона швидше досягла високого рівня розвитку та, утворила численні школи, в той час як східна філософія була тісно пов’язана із міфами та релігією.

В) антична та давньосхідна філософії виникають приблизно в той же самий час, проте східна філософія була тісно пов’язана із міфами та релігією, а антична філософія відокремилась від інших напрямів духовної діяльності та набула автономного статусу. 

Запитання 27

До суттєвих особливостей сучасної некласичної філософії слід віднести:

варіанти відповідей

А) прагнення цієї філософії до створення розгалужених, всеохоплюючих систем філософського знання на основі єдиних засадничих положень, що в цілому вписувавлись у єдиний життєвий цикл світової субстанції та принцип роз-витку.

Б) те, що сучасна некласична філософія радикально відмежувалась від класичної, про-тиставивши її вихідним ідеям позицію ірраціоналізм-му, позитивізму, заперечивши провідну роль розуму у людській діяльності та в суспільній організації життя.

В) те, що сучасна некласична філософія є строкатою та суперечливою, включаючи в своє функціонування як класичні, так і некласичні філософські напрями та активізуючи майже усю попередню історію філософії. 

Запитання 28

Фундаментальність поняття буття для філософії визначається тим, що:

варіанти відповідей

А) філософія виконує функцію людського світоорієнтування, а буття – це найширше філософське поняття, і тому воно постає як граничний, цільовий, стратегічний людський орієнтир;

Б) в понятті буття міститься усе знання людини про Всесвіт та Бога, які становлять в ньому єдине ціле, включно із людиною оскільки це поняття є найбільш загальним та абстрактним.

В) буття – це те, з чим людина зустрічається вперше, і тому важливо його пізнати, оскільки від цього пізнання залежить чи людина досягне успіху у житті чи ні

Запитання 29

Оскільки під свободою загалом розуміють наявність у людини можливостей для максимального самовиявлення, то:

варіанти відповідей

а) свобода протистоїть межі, обмеженню будьякими засобами людської діяльності, а також означає свободу від нагляду, примусу. Крім цього, свобода означає те, що людина може робити все, що завгодно.  

б) свобода дає можливість вибору з певних варіантів лише у тому випадку, коли людина розуміє різницю між можливими варіантами й усвідомлює свою відповідальність за даний вибір.

в) свобода – це не те, що надано людині, а те, що людина здобуває сама в процесі самопізнання та саморозвитку, які залежать від того, чи людина розглядає саму себе як незавершену істоту.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест