Магдебурзьке право - це право, що надавалося членам міської громадиі передбачало їх звільнення від будь - яких феодальних повинностей.
Цехи - це громадські релігійні та культурно - просвітницькі організації міщанства.
Фільварок - це велике багатогалузеве господарство, засноване на праці кріпосних селян.
Позначте ім*я та прізвище особи, котра очолила повстання на Покутті після смерті отамана Мухи:
Позначте слово , що означає назву дрібного прошарку шляхетської верстви:
Позначте історичний термін, що його зміст розкриває літературиний уривок : "Обов*язком ради та бургомістрів є принаймі раз на тиждень, або кожний раз, коли вимагатиме потреба, збиратися в ратушу, радитися про добро громади і запобігати шкодам ...".
Міський уряд, що складався з двох колегіальних органів - ради і лави - у містах
,які користувалися магдебурзьким правом, називався
Який привілейований стан суспільства сформувався у XV- XVI ст.?
Заселення і господарське освоєння земель Дикого Поля - це
Паншина - це
Позначте дати , що стосуються прийняття трьох Литовських статутів:
Прочитайте уривок з тексту Привілею малярському цеху у Львові та виконайте завдання. "Постановляємо, що всі товариства художні (Львова), коли вони не створені з приписами і в послухові католицькій церкві, треба розпустити. Бо хто ж не бачить , що товариства схизматиків порушують цеховий лад і підривають послух римському костьолу ..." Зміст Привілею є свідченням:
Установіть відповідність між станами суспільства українських земель XV-XVIІ cт. та переліком історичних понять та термінів, які дають змогу їх охарактеризувати.
1.шляхта А) "реєстр", "полковник", "клейноди";
2. духовенство Б) "братства", "дума", "магістрат", "цех", "магдебурзьке право"
3. міщани В) "панщина", "зекріпачення", "волок", "показачення";
4. селяни Г) "фільварок", "сейм", "вето";
Д) "унія", "ставропігія", "полемічна література".
Розташуйте у правільній послідовності (починаючи з вершини) основні верстви соціальної піраміди українського суспільства середини XIV-XVI ст. :
А) пани;
Б) князі;
В) зем*яни;
Г) данники.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома