9-Б клас. Підсумкова контрольна робота. Засоби міжфразового зв'язку. Синтаксис. Орфографія

Додано: 24 квітня 2020
Предмет:
Тест виконано: 120 разів
24 запитання
Запитання 1

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Призвичаєні до землі переселенці бралися за плуга і вирощували хліб. Вони годували і випасали худобу, полювали на хижого звіра, займалися рибальством, бджільництвом. Праця цих роботящих людей давала плоди" (О. Опанович).

варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

поєднання паралельного й послідовного (ланцюжкового)

Запитання 2

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Шевченко – наш поет і перший історик. Шевченко перше всіх запитав наші німі могили, що вони таке, і одному тільки йому дали вони ясну відповідь, ясну, як Боже слово. Шевченко перше всіх додумався, чим наша старосвітчина славна і за що проклянуть її грядущі роди" (П. Куліш).

варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

поєднання паралельного й послідовного (ланцюжкового)

Запитання 3

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Саме інженери примусили вчених подумати, як втрутитися в найглибші тайники кристалів, перетворити графіт на алмаз. Інколи вони вкраплені в метеоритах, що прилітають з космосу на землю. Очевидно, створюють їх височенні температури, надвисокі тиснення удару при падінні на землю" (В. Собко).


варіанти відповідей

паралельний

 послідовний (ланцюжковий)

 поєднання паралельного й послідовного (ланцюжкового)

Запитання 4

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Було пів на дев’яту, і до гімназичних дверей прямувала сила народу. Гімназисти йшли на перехідні екзамени. Малих хлопчиків, отаких, як Юра, в матросках, сорочках, матері й батьки вели на вступні. Серце Юрине затремтіло" (Ю. Смолич).

варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

пожднання паралельного з послідовним (ланцюжковим)

Запитання 5

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Вельбот відійшов од берега. З вельбота мисливці стежили за двома товаришами. Сміливо залишали ті під собою великі скелі. Та ось вони вже в тому місці, де треба закладати динамітні набої. Ножами вишкрябують ґрунт з-під скель. Роблять глибокі діри. Закладають туди набої" (М. Трублаїні).

варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

поєднання паралельного з послідовним (ланцюжковим)

Запитання 6

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Леся Українка – одна з найоригінальніших поетес світу. Багатогранний талант Леся Українка успадкувала від своєї матері, Ольги Косач, що виступала під літературним псевдонімом Олена Пчілка. Від своєї матері Леся Українка перейняла і літературний хист, і замилування до фольклору та етнографії" (Л. Костенко).

варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

поєднання паралельного з послідовним (ланцюжковим)

Запитання 7

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Дуже освічений був лікар у Ярослава Мудрого. Звали його Саргісом. Знав цей лікар кілька мов, мав при собі багату медичну бібліотеку" (О. Єфімов).


варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

поєднання паралельного з послідовним (ланцюжковим)

Запитання 8

Визначити спосіб міжфразового зв'язку в тексті:

"Раз було так. Після першого жаркого квітневого дня плинув теплий, тихий вечір. Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом в яблуневому цвіті, тихим рожевим, у білій на стіні глині. Уперше по весні білоголова Шевченкова родина розташувалася вечеряти під яблунею надворі" (С. Васильченко).

варіанти відповідей

перспективний

ретроспективний

Запитання 9

Визначити спосіб міжфразового зв'язку в тексті:

"Йому судилося бути «українським Єремією», прокляття якого мали випекти рабську кров у співвітчизників, щоб силу нашому національному організмові давала кров здорова, дужа, горда. Йому нелегко було говорити холодним тоном історика. «Ярий крик» викрешував публіцистичні тони, а зосередженість на одній великій думці-пристрасті оберталася категоричністю й часом однозначністю присудів чи оцінок. Таким уже був хрест Євгена Маланюка" (З журналу).

варіанти відповідей

перспективний

ретроспективний

Запитання 10

Визначити спосіб міжфразового зв'язку в тексті:

"Коли кажемо "Григорій Сковорода", у голову приходить: мандрівник, мудрець, байкар, поет. При цьому імені згадується: дорога, бідна, але мудра людина, химерна закручена мова і тужлива мелодія, котра супроводжує важкуваті, але сильні строфи його віршів. Це ім’я знають в Україні всі" (В. Шевчуком).

варіанти відповідей

перспективний

ретроспективний

Запитання 11

Визначити спосіб міжфразового зв'язку в тексті:

"Ласкавий читачу мій, розкажу тобі казку. Діялось це не тоді, як людей було трохи, а тоді, вже, як було їх багато; і не тоді це діялось, як по річках і ставках текли молоко та меди, а як річки та ставки текли морями кров, та сльози, та піт. У тих місцях, де падав цей піт, ці сльози, ця кров, там стала земля парувати. Стала ця пара здійматись угору, стала рости і зробилася з неї великая хмара, хмара Життя. А як дійшла вона до своєї пори, то родилося з неї двоє дітей, двоє синів Життя: Вперед і Назад" (В. Винниченко).

варіанти відповідей

перспективний

ретроспективний

Запитання 12

Подвоєні літери на місці пропусків треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей


передгроз..я, суверен..ий, числен..ий

шален..ий, військ..омат, в..ічливість

спорт..овари, від..звеніла, очікуван..ий

роз..броїти, осерд..я, від..зеркалення

Запитання 13

Як справжній митець(1) він(2) незважаючи на уявну відчуженість від світу(3) був уважний(4) чутливий до всього навколишнього(5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ




варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 14

Правильно оформлено пряму мову в реченні



варіанти відповідей

«Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко і додавав: – А безліч всесвітів різних».

«Багато величного є на Землі, але немає нічого більшого, як людина» – переконував славетний драматург Софокл.

«Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти».

«Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш».

Запитання 15

Тире між підметом і присудком в рядку


варіанти відповідей

Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий.

Запитання 16

Тире в безсполучниковому складному реченні


варіанти відповідей

Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління.

Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

Запитання 17

Тире на місці пропущеного члена речення


варіанти відповідей

Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий

Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

Запитання 18

Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка




варіанти відповідей

водич..нька, добр..во, страхов..сько, пал..во

русалч..н, кринич..нька, парканч..к, згар..ще

плет..во, порадн..ця, посміхов..сько, доньч..н

кот..чок, печ..во, виховат..ль, вогн..ще

вар..во, вул..чка, вовч..ня, схов..ще

Запитання 19

Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка



варіанти відповідей

розм..якнути, бур..як, Лук..ян, різнобарв..я

рум..янець, кон..юнктивіт, інтерв..ю, кан..йон

св..ято, дит..ясла, бар..єрний, Аліґ..єрі

солов..їний, Мін..юст, інтер..єр, між..ярусний

Запитання 20

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Аж тут підвівся Орфей і,( 1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3) що їі найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) може,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку



варіанти відповідей

коми 1 і 2 — при відокремленій обставині

кома 3 — між частинами складносурядного речення

коми 4 і 5 – при відокремленій прикладці

коми 6 і 7 — при вставному слові

кома 8 і 9 – при однорідних членах речення

Запитання 21

Назавжди в пам’яті день, коли …

Вкажи вид підрядної частини:

варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 22

Коли їхали автострадою, …

Вкажи вид підрядної частини:

варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 23

Із розкладу учні дізналися, коли …

Вкажи вид підрядної частини:


варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 24

Коли хочеш поваги до себе, …

Вкажи вид підрядної частини:


варіанти відповідей

з’ясувальна

обставинна причини

означальна

обставинна умови


обставинна часу

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест