«Андрій Чайковський. «За сестрою». Жанрові ознаки повісті»

Додано: 22 листопада 2022
Предмет: Українська література, 7 клас
Тест виконано: 165 разів
24 запитання
Запитання 1

Про які часи йдеться у повісті «За сестрою» А. Чайковського?

варіанти відповідей

Боротьба українців проти польської шляхти;

боротьба українців проти монголо-татарських нападів;

боротьба українців проти фашистів;

боротьба українців з половцями

Запитання 2

Як звали головного героя повісті?

варіанти відповідей

Семен;

Панас;

Павлусь;

 Андрій.

Запитання 3

Назвіть рідне село родини Судаків, на яке черговий раз напали татари:

варіанти відповідей

Зачепилівка;

Дністрівка;

Семигори;

Спасівка. 

Запитання 4

Хто найперший передчував небезпеку?

варіанти відповідей

Козак Семен Непорадний;

дід Панас;

брат Павлуся;

сотник Андрій Недоля.

Запитання 5

Коли татари напали на село?

варіанти відповідей

Зранку;

вночі;

опівдні;

після обіду.

Запитання 6

Як звали сестру головного героя повісті?

варіанти відповідей

Олена;

Галя;

Ганя;

Настя.

Запитання 7

Кого характеризують слова: «Я, неначе саме щастя, хапаю чоботи, нашвидкуруч навстоячки намотую онучі і через хвилину стаю козаком-завзятцем…»?

варіанти відповідей

Семена;

Панаса;

Павлуся;

 Андрія.

Запитання 8

Де було звичне місце зустрічі козаків у степу?

варіанти відповідей

Біля найвищого кургану;

посередині степу;

за високою ковилою;

біля Свиридової могили.

Запитання 9

Що побачив козак Семен Непорадний на заході вранці?

варіанти відповідей

Пожежу;

темні грозові хмари;

яскраво-рожевий пруг неба;

сильний туман.

Запитання 10

Яка пригода перервала роздуми козака Непорадного біля вогню?

варіанти відповідей

Голосне іржання коней;

свист стріл;

поява хлопчика на татарському коні;

незрозумілі викрики.

Запитання 11

Що знайшов Семен у сідлі коня?

варіанти відповідей

В’язку стріл;

золото, гроші;

пістолі;

торбинку з сухарями;

Запитання 12

Козаки брали з собою у похід 80-літнього діда Панаса, бо він…?

варіанти відповідей

був досвідченим стратегом;

добре орієнтувався на місцевості;

 не хотів залишатися вдома;

лікував і розважав.

Запитання 13

Ким виявився малий Павлусь для козака Петра?

варіанти відповідей

сусідом;

 братом;

знайомим;

 братом його дівчини.

Запитання 14

Як Семен Непорадний впіймав татарина?

варіанти відповідей

зіштовхнув його з сідла;

несподівано із засідки;

на аркан;


голіруч.

Запитання 15

Рану Павлусеві перев’язав:

варіанти відповідей

козак Семен Непорадний;

дід Панас;

брат Павлуся;

сотник Андрій Недоля.

Запитання 16

Сотник Андрій Недоля сказав, що коли Павлусь вийде зі своєї пригоди цілим, то буде з нього:

варіанти відповідей

бравий козак;

 кошовий;

гетьман;

сотник.

Запитання 17

Павлуся взяв у полон:

варіанти відповідей

татарин;

козак-зрадник;

розбійник-перевертень;

половець.

Запитання 18

Як поступив з Павлусем харциз Карий?

варіанти відповідей

Відпустив на волю;

змусив працювати на нього;

продав татарам;

закрив у темниці.

Запитання 19

Кому допомагає хлопчик, будучи у татарському полоні?

варіанти відповідей

земляку Остапу Швидкому;

сусідці Орисі;

потурченому бранцю;

пораненому половцю.

Запитання 20

Павлусь відчув почуття вдячності до:

варіанти відповідей

Мустафи-ефенді;

Девлет-Гірея;

розбійника Карого;

козака Степана Судака.

Запитання 21

Павлусь не хотів повертатися з рідними у Спасівку, тому що прагнув…

варіанти відповідей

відчути смак волі;

брати участь у поході з козаками;

перевірити свій характер;

визволити сестру.

Запитання 22

Кого характеризують слова: «Їх стіжкуваті шапки і догори вовною обернені кожухи надавали їм такого страшного вигляду, що, дивлячись на них, кров замерзала у жилах»?

варіанти відповідей

Козаків;

спасівчан;

татар;

половців.

Запитання 23

Назвіть художні засоби, використані у повісті: «жили, начеб у якій фортеці»; «червоні, мов буряки», «тихо, мов у вусі»:

варіанти відповідей

порівняння;

метафори;

епітети;

гіперболи.

Запитання 24

 Романтичний герой повісті – це :

варіанти відповідей

дід Панас;

козак Семен Непорадний;

Девлет-Гірей;

Павлусь.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест