Біологія як наука.. Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень.

32 запитання
Запитання 1

Біологія це:


варіанти відповідей

а) комплексна наука про живу природу;

б) система наук про життя на різних рівнях його організації;

в)вивчає живі організми та узагальнює закономірності, притаманні всім організмам;

г) її завдання - пізнання суті життя;

д) усі відповіді вірні.

Запитання 2

Наука,що вивчає зародковий етап індивідуального розвитку :


варіанти відповідей

а) біологія індивідуального розвитку;

б) ембріологія;

в) генетика;

г) філогенія;

д) всі відповіді вірні.

Запитання 3

Наука про за закономірності розвитку організму від зародження до смерті :


варіанти відповідей

а) біологія індивідуального розвитку;

б) ембріологія;

в) біоніка;

г) еволюція;

д) всі відповіді вірні.

Запитання 4

Прикладна наука ,яка розробляє та впроваджує у виробництво промислові методи з використанням живих організмів і біологічних процесів:

варіанти відповідей

а) селекція;

б)біотехнологія;

в) біологія індивідуального розвитку;

г) філогенія;

Запитання 5

Прикладна наука про створення нових сортів рослин, порід тварин і штамів мікроорганізмів:


варіанти відповідей

а) селекція;

б)біотехнологія;

в) біологія індивідуального розвитку;

г) генетика;

Запитання 6

Наука,що досліджує вимерлі організми:

варіанти відповідей

а) генетика;

б) еволюційне вчення

в) філогенія;

г) палеонтологія 

Запитання 7

Наука про видову різноманітність сучасних і вимерлих живих істот :


варіанти відповідей

а) систематика;

б) еволюційне вчення;

в) філогенія;

г) палеонтологія 

Запитання 8

Наука, яка встановлює закономірності історичного розвитку живої матерії на нашій планеті:

варіанти відповідей

а) систематика;

б) еволюційне вчення;

в) філогенія;

г) палеонтологія 

Запитання 9

Наука про конкретні шляхи та етапи історичного розвитку різних груп живих організмів :

варіанти відповідей

а) систематика;

б) еволюційне вчення;

в) філогенія;

г) палеонтологія

Запитання 10

Наука , що досліджує форму, будову окремих органів ,

систем органів, та організму в цілому:                                                                         

                                                                              

варіанти відповідей

А) зоологія;   

Б) мікологія; 

 В) вірусологія;

Г) бріологія;

Д) анатомія.

Запитання 11

Фізіологія вивчає процеси життєдіяльності організмів :


варіанти відповідей

а) рослин;

б) тварин;

в) людини;

г) всі відповіді вірні.

Запитання 12

Основні властивості живої матерії характерні :

варіанти відповідей

а) рослин;

б)тварин;

в) грибів;

г)бактерій ;

д) всі відповіді вірні.

Запитання 13

Якісні зміни, пов'язані з набуттям нових рис будови та особливостями функціонування :

 

варіанти відповідей

а)диференціація ;

б) гомеостаз ;

в) подразливість ;

г ) адаптація ;

д) розвиток 

Запитання 14

Протягом життя організми зазнають ряд кількісних і якісних змін, які називаються :

варіанти відповідей

а) саморегуляцією ;

б) розмноженням ;

в) ростом і розвитком ;

г) обміном речовин

Запитання 15

Біохімічні процеси й перетворення енергії в біологічних системах відбувається на рівні:

                                                                  

                                                                    

                                                                    

варіанти відповідей

а) молекулярний;   

б) клітинний;   

в) організмовий;

д) біосферний.   

 г) тканинний;

є) екосистемний

Запитання 16

Зберігання, змінювання і реалізація спадкової інформації відбувається на рівні:                                                             

                                                                             

                                                             

варіанти відповідей

а)молекулярний;     

б)клітинний; 

 в) організмовий;

г) біосферний.    

д) тканинний;

  є) екосистемний

Запитання 17

Клітинний рівень організації живої матерії

вивчають :                                                                                 

                                                                         

                                                                                                  

варіанти відповідей

а) біохімія; 

б) цитологія;  

в) гістологія;

 г) ембріологія;

д) зоологія.

Запитання 18

Популяції, екосистеми та біосферу вивчає:      

       

варіанти відповідей

а) ботаніка  

б) екологія

г) філогенія;

д) Зоологія.

Запитання 19

Елементарними одиницями молекулярно – генетичного рівня є :

варіанти відповідей

а) органели ;

б) макромолекули ;

в) особини ;

г) види

Запитання 20

Елементарними одиницями клітинного рівня є :

варіанти відповідей

а) органели ;

б) макромолекули ;

в) особини ;

г) види

Запитання 21

Елементарними одиницями організменного рівня є :

варіанти відповідей

а) органели ;

б) макромолекули ;

в) особини ;

г) види

Запитання 22

Моніторинг здійснюють переважно на таких рівнях організації живої матерії як:

 

варіанти відповідей

а) молекулярний;

б) клітинний;

в) організмовий;

г) популяційно-видовий;

Запитання 23

Метод, який дає змогу прогнозувати наслідки різних процесів чи явищ у природі:

варіанти відповідей

а) порівняльно-описовий;

б) експериментальний;

в) статистичний;

г) моделювання;

д) моніторинг.

Запитання 24

Метод полягає в активному втручанні в будову об'єктів, перебіг різних процесів, явищ і спостереження за наслідками такого втручання :

варіанти відповідей

а) порівняльно-описовий;

б) експериментальний;

в) статистичний;

г) моделювання;

д) моніторинг-моделювання;

є) моніторинг

Запитання 25

Позначте рівні організації живої природи, що при певних обставинах можуть збігатися

варіанти відповідей

молекулярний і клітинний.

клітинний і організменний

організменний і по пуляційно видовий.

 популяційний видовий і біосферний

Запитання 26

Визначте правильну послідовність розвитку наукових знань в біології, які виходять шляхом індукції

варіанти відповідей

. факт - гіпотеза - експеримент - умовивід - теорія (закон)

 факт - умовивід - гіпотеза - експеримент - теорія (закон)

. гіпотеза - експеримент - факт - умовивід - теорія (закон)

гіпотеза - факт - експеримент - умовивід - теорія (закон)

Запитання 27

Вкажіть найвищий рівень організації живої природи:

варіанти відповідей

біосферний 

організменний 

 екосистемний

 клітинний

Запитання 28

Вкажіть метод біологічних досліджень, який використовують з метою зміни умов існування організмів.

варіанти відповідей

порівняно описовий 

моделювання

експериментальний

моніторинг

Запитання 29

Вкажіть найменшу біосистему, здатну до саморегуляції

варіанти відповідей

біогеоценоз

організм

орган 

клітка

Запитання 30

Вкажіть біосистеми одного рівня організації живої природи

варіанти відповідей

серце, еритроцит

гусениця, квітка

нейрон, лейкоцит

ставок, ставковик.

Запитання 31

Що вивчає екологія?

варіанти відповідей

взаємозв'язки живого між собою та з навколишнім середовищем

 закони існування та розвитку біосфери

механізми діяльності мозку

механізми регуляції процесів на всіх рівнях організації живого

Запитання 32

XXI століття є століттям біології тому, що....

варіанти відповідей

вивчено закономірності старіння живих істот та проблеми довголіття людини. 

основні глобальні проблеми можут бути розв'язані за допомогою біологічних знань.

біологія- це фундаментальна наука про життя в усіх його проявах. 

біологія- це частина людської культури й духовності суспільства. 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест