Булінг і кібербулінг - доволі поширена проблема в освітньому середовищі. Проте не кожна суперечлива ситуація є цькуванням. Важливо вміти розрізняти явище булінгу та конфлікту. Перевірте, наскільки добре ви можете це зробити.
Вам буде запропоновано ряд тверджень. Визначте, якого явища вони стосуються - булінгу чи конфлікту?
Приблизно однакова емоційна реакція обох сторін на дану ситуацію.
Часто після цього кожна сторона відчуває докори сумління та бере всю відповідальність за свої вчинки на себе.
Несе серйозну загрозу для фізичного та психічного здоров'я дитини.
Можливі наслідки: підпорядкування поведінки жертви інтересам агресора, тривожність, низька самооцінка та соціальна ізоляція потерпілого
Учні намагаються порозумітися, щоб покращити стосунки
Трапляються час від часу, зазвичай вони не є серйозними чи емоційно шкідливими
Як правило, стається випадково, сторони не мають злого умислу
НЕ змушує людину почувати себе погано через те, якою вона є
Кривдник діє навмисне та свідомо
Сторона агресора не відчуває докорів сумління за свою поведінку та є звичка звинувачувати інших у власних діях
НЕ застосовується тактика залякування
У однієї зі сторони спостерігається бурхлива негативна емоційна реакція, тоді як інша сторона отримує задоволення.
Діти, які стали учасниками цього явища, часто грають/проводять час разом.
Його учасники постійно ворогують та рідко (або зовсім) не грають/не спілкуються разом
За поведінкою агресора/агресорів стоїть прагнення до контролю, домінування над іншою людиною чи матеріальна зацікавленість.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома