Частка як службова частина мови

Додано: 27 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 309 разів
12 запитань
Запитання 1

Частка – це службова частина мови, яка:


варіанти відповідей

виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні й у реченні

вживається для зв’язку однорідних членів та частин складного речення і виражає смислові зв’язки між ними

надає  реченню або окремим його членам певних відтінків значення або служить для утворення окремих граматичних форм

виражає почуття, емоції, волевиявлення мовця, не називаючи їх

Запитання 2

За значенням і вживанням частки поділяються на:


варіанти відповідей

 модальні, словотворчі, формотворчі

формотворчі, заперечні, модальні

вказівні, означальні, питальні

власне модальні, заперечні, спонукальні

Запитання 3

Укажіть співвідносність між розрядами часток та правилами.

1. Модальні.

2. Словотворчі.

3. Формотворчі.


А. Утворюють нові слова.

Б. Утворюють форми слів.

В. Надають додаткових відтінків значення.

варіанти відповідей

1 - Б; 2 - В; 3 - А.

1 - А; 2 - Б; 3 - В.

1 - В; 2 - А; 3 - Б.

1 - В; 2 - Б; 3 - А.

Запитання 4

Укажіть співвідносність між розрядами часток за значенням та прикладами.

1. Модальні.

2. Словотворчі.

3. Формотворчі.


А. Вивчав би, хай скаже, найкращий, зустрітися.

Б. Мало не до землі, ніби уві сні, як гарно, аж страшно.

В. Недавно, деякий, колись, авжеж.

варіанти відповідей

1 - В; 2 - А; 3 - Б.

1 - Б; 2 - В; 3 - А.

1 - А; 2 - Б; 3 - В.

1 - Б; 2 - А; 3 - В.

Запитання 5

Укажіть співвідносність між групами модальних часток та їх прикладами.


1. Вказівні.

2. Означальні.

3. Стверджувальні.

4. Спонукальні.

А. Так, авжеж, аякже, еге.

Б. Бодай, бо, но, годі.

В. Ось, то, он, оце.

Г. Ледве, майже, справді, точно.

Д. Не, ні, ані.

варіанти відповідей

1 - В; 2 - Г; 3 - Б; 4 - Г.

1 - А; 2 - Д; 3 - Б; 4 - В.

1- В; 2 - Г; 3 - А; 4 - Б.

1 - Б; 2 - А; 3 - В; 4 - Д.

Запитання 6

Виберіть речення, у якому вжито підсилювальну частку.

варіанти відповідей

Тільки зорі в синім небі показують шлях мені.

Що за краса навколо, скільки сягає око!

Навряд чи ми побачимося знову.

І навіть верби притихли, схилившись до води.

Запитання 7

Виберіть речення, у якому вжито заперечну частку.

варіанти відповідей

Ще треті півні не співали, ніхто ніде не гомонів... (Т. Шевченко)

Як хороше, як весело на білім світі жить!.. (Л. Глібов)

Хто сказав, що все уже відкрито? Нащо ж ми народжені тоді? (В. Симоненко)

Хай буде все небачене побачено, хай буде все пробачене пробачено... (Л. Костенко)

Запитання 8

Укажіть речення, у якому немає частки.

варіанти відповідей

Розкажу і тобі про свої мрії.

Саме час збиратися в дорогу.

І барвінком, і рутою, і рястом квітчає весна землю.

Хоч трохи присяду й таки одпочину.

Запитання 9

За допомогою часток хай, нехай утворюються:

варіанти відповідей

форми дієслів умовного способу  

форми дієслів дійсного способу

форми дієслів наказового способу

зворотні дієслова

Запитання 10

За допомогою часток б, би утворюються форми дієслів:


варіанти відповідей

дійсного способу

умовного способу

наказового способу

умовного й наказового способів

Запитання 11

Оберіть рядок, у якому всі частки в реченні пишуться окремо.



варіанти відповідей

Що/за краса навколо, обняв/би, здається, весь світ, не/оминувши нікого!

Ні/що ні/коли не/минає марно, хто хоче жить - ні/коли не/помре.

Я винний в тім, що світ не/ліпший, не/розумніший, ні/ж він є, хоч віддаю йому най/глибше, най/краще почуття своє (Л. Первомайський).

Вересневе сонце не/помітно зайшло за потріскані не/густі хмари і зразу/ж розіслало а/ж за ліс не/добілені полотна (М. Стельмах).

Запитання 12

Оберіть рядок, у якому подано правильний морфологічний розбір виділеної частки з речення: " І все/таки до тебе думка лине, мій занапащений, нещасний краю..." (Леся Українка).

варіанти відповідей

Модальна, стверджувальна, пишемо окремо.

Модальна, спонукальна, пишемо разом.

Модальна, підсилювальна, пишемо через дефіс.

Модальна, означальна, пишемо через дефіс.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест