Хворий Б. Поступив у нейрохірургічне відделення після автомобільної катастрофи з черепно-мозковою травмою. Виявлено ураження
кори задньої частини нижньої лобової звивини зліва. Функція центру якого аналізатора порушена при цьому?
Хворий після порушення кровопостачання головного мозку втратив здатність до написання букв і цифр. В якій частці мозку виникла патологія?
Хворий не може розмовляти, але розуміє звернену до нього мову. Про ушкодження якої зі структур головного мозку йде мова?
у людини параліч правої половини
тіла. Яка звивина головного мозку вражена?
Після ЧМТ у хворого 39 років спостерігається порушення моторних центрів, які регулюють діяльність мʼязів обличчя. У яких дялінках кори півкуль в нормі локалізується відповідний центр
(ядро)?
У хворого спостерігається параліч мʼязів верхньої і нижньої кінцівок зліва.
Яка із звивин великих півкуль головного мозку уражена ?
Хворий 63 років звернувся до невропатолога зі скаргою на те, що протягом трьох місяців не може виконувати столярні роботи, які потребують точності виконання
тому що права рука робить багато
нецілеспрямованих рухів. При дослідженні виявлено, що у хворого
пошкоджена:
Після черепно-мозкової травми у хворого спостерігається втрата можливості виконувати знайомі до травми складні координовані рухи (апраксія). В якої ділянці кори півкуль в нормі локалізується відповідний центр (ядро рухового аналізатора)?
У хворого 26 років після
оперативного втручання пропала
здатність читати, складати з літер слова і фрази (алексія). В якій ділянці кори головного мозку не відновлена функція?
У хворого діагностована посттравматична субарахноідальна гематома тімʼяної ділянки. Під час огляду встановлена втрата загальної чутливості. Яка звивина підлягла
здавленню?
У жінки виявлене порушення з боку тактильної чутливості. Яка ділянка
мозку ушкоджена?
Хворий втратив здатність читати (алексія). У якій частині головного
мозку ураження?
У хворого сенсорна афазія. Яка локалізація ураження нервової системи?
Хворий не розуміє змісту слів, а також не розуміє власної мови (словісна глухота). Яка із звивин великих півкуль
головного мозку уражена?
Після ЧМТ у хворого 59 років,
який до травми працював викладачем
музичної школи, спостерігається втрата можливості сприймання музичних творів, які являють собою набір лише різноманітних шумів та звуків (музична глухота. В яких ділянках кори півкуль в нормі локалізується відповідний центр
(ядро)?
Хворий втратив здатність впізнавати
предмети за характерними для них звуками (годинник, колокол, музика).
Яка частка мозку ушкоджена?
У хворого стався крововилив у
потиличну ділянку головного мозку, в зоні острогової (шпорної) борозни.
Які функції організму при цьому
постраждали?
У хворого пухлиною пошкоджено
Піраміди довгастого мозку. У якому з провідних шляхів порушиться
проведення нервових імпульсів?
У хворого при локальному ураженні стовбура мозку (спостерігається при нейросифілісі) пошкоджені провідні шляхи в ніжках мозку. Який провідний
шлях утворює decussatio tegmenti dorsalis?
Внаслідок інсульту (крововилив в головний мозок) у хворого відсутні вольові рухи мʼязів голови і шиї.
Обстеження головного мозку за допомогою ЯМР показало, що гематома
знаходиться в коліні внутрішньої капсули. Який провідний шлях
пошкоджено у хворого?
При обстеженні хворого, виявлене новоутворення у білій речовині півкуль великого мозку з локалізацією у коліні та передньому відділі задньої ніжки внутрішньої капсули. Волокна якого провідного шляху мозку будуть зруйновані?
В результаті дорожньо-транспортної пригоди потерпілий доставлений в
травмпункт з травмою хребтового
стовпа . При обстеженні виявлено правосторонній параліч нижньої кінцівки з підвищенням тонусу мʼязів.
Яка частина центральної нервової системи пошкоджена внаслідок травми?
У хворого, внаслідок тривалого хронічного захворювання головного мозку, виникли мимовільні рухи, порушився тонус мʼязів тулуба. На порушення якого провідного шляху вказують ці симптоми?
Після черепно-мозкової травми чоловік 47 років звернувся із скаргами на розлади точних рухів у верхніх кінцівках: він не може застібнути гудзика, запалити сірника, налити води в склянку. При обстеженні встановлено, що м'язова сила, глибоке м'язове чуття та механізми координації збережені. Яка ділянка кори головного мозку уражена?
Чоловікові 50 років, встановлений діагноз - синдром Шегрена ( «сухий синдром»). У хворого недостатність всіх залоз зовнішньої секреції -недостатність сльозовиділення (кератит), слиновиділення, антацидний гастрит, ксеродермія через атрофію потових і сальних залоз, помартрит.Причина захворювання не з'ясована. Допускається патологія гіпоталамуса.
Який провідний шлях ЦНС повʼязує гіпоталамус з вегетативними ядрами головного мозку і спинного мозку?
Ізольованих рухів одного очного яблука не існує. У будь-яких рефлекторних рухах завжди беруть участь обидва ока. Який провідний шлях забезпечує узгоджений рух обох очних
яблук (погляд)?
У хворого стався крововилив у
задній відділ задньої ножки внутрішньої капсули. Функції яких шляхів
постраждають при цьому?
У хворої М., 62 р., в ділянці gyrus аngularis утворилася гематома. Хвора
не може читати і розуміти написане (алексія), але зорова функція не порушена. Ядро якого аналізатора було
Пошкоджено?
Після ЧМТ у хворого 49 років спостерігається втрата можливості впізнавати форму обʼємних речей доторканнями (стереогнозія). В яких ділянках кори півкуль в нормі локалізується відповідний центр (ядро)?
Хворий виявляє скарги на неспроможність розуміти слова (сенсорна афазія), хоча звуки він чує. Про порушення якого кіркового аналізатора йдеться?
У хворого спостерігається втрата загальної чутливості на окремих ділянках тіла справа. Яка із звивин великих півкуль головного мозку
уражена?
У хворого має місце повна демієлнізація провідникових висхідних трактів. Яка з 100 наступних форм відчуття буде збереженою за цих умов?
У хворого спостерігається параліч мʼязів верхньої і нижньої кінцівок зліва. Яка із звивин великих півкуль головного мозку уражена?
Після перенесеного геморагічного інсульту хворий перестав розуміти усне мовлення. Де локалізований патологічний осередок?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома