1. Членом якого об’єднання держав стала Україна у грудні 1991 р.?
і
2.Конституція Української РСР, що була ухвалена 20 квітня 1978 р., втратила свою чинність:
4.Що є свідченням співпраці незалежної України з Організацією Об’єднаних Націй?
6.Чим була спричинена поява меморандуму 1994 р., підписаного в Будапешті, уривок з якого наведено?
«Російська Федерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтверджують Україні їх зобов’язання згідно з принципами Заключного акта НБСЄ поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України...»
А відмовою України від статусу ядерної держави
Б вступом України до Ради Європи (РЄ)
В вступом України до Світової організації торгівлі (СОТ)
Г проведення Всеукраїнського референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України
7.Який нормативно-правовий акт містить положення, наведені у фрагменті джерела?
"Суверенітет України поширюється на всю її територію.Україна є унітарна держава.Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і неподільною"
8. Яке завдання державотворення в Україні було вирішено в першій половині 1990-х рр.?
9.. За яких обставин було прийнято Акт проголошення незалежності України?
12. У серпні 1991 р. припинила діяльність:
13. Визначте найперші кроки запровадження атрибутів державності в Україні:
(5 від)
.. 14. Законом "Про державний кордон України" (від 4 листопада 1991 р.) визначено:
15.Концепція оборони й розбудови Збройних сил України, прийнята Верховною Радою в серпні 1991 р., визначила її прагнення до набуття військового статусу:
16.Територіальні претензії Росії щодо України стосувалися:
17.. У якому році Верховна Рада затвердила синьо-жовтий прапор Державним прапором України? а) січень 1990 р.; б) січень 1991 р.; в) січень 1992 р.
18.Тризуб як малий Державний герб і головний елемент майбутнього великого Державного герба України був затверджений Верховною Радою у:
19.Становлення власної грошової системи в Україні у 1991 – 1992 рр. починалось з:
20.. Національна валюта – гривня була запроваджена у:
6 грудня 1991 р. — це дата
Завдання 6
Установіть відповідність між датами та подіями.
1
16 липня 1990 р.
2
24 серпня 1991 р.
3
9 листопада 1995 р.
4
28 червня 1996 р.
А
проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
Б
прийняття Акта проголошення незалежності України
В
схвалення Декларації про державний суверенітет України
Г
прийняття Конституції України
Д
урочиста церемонія вступу України до Ради Європи
Про яке явище йдеться в цитованому документі?
«Найбільшим негативом 1990-х років було «вимивання» активної, продуктивної частини населення — людей молодого та середнього віку — за межі держави. За офіційними даними, Україна втратила близько 3,5 мільйона осіб, третина з яких — кваліфіковані фахівці»
.
Завдання має сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді.
Які завдання державотворення в Україні було вирішено в першій половині 1990-х років?
1
побудовано соціально орієнтовану ринкову економіку
2
визначено державні кордони, регламентовано режим і порядок їх охорони
3
інтегровано українську економіку в європейські та світові економічні структури
4
створено власні Збройні сили, організовано органи безпеки та правопорядку
5
прийнято Конституцію незалежної України
6
сформовано інститут громадянства, національну символіку визнано державною
У яких уривках з історичних джерел охарактеризовано окремі аспекти соціально-економічного розвитку України в 90-х рр. XX ст.?
«В Україні кількість торговельних точок, що реалізовували спиртні напої, зменшилася вдвоє. Понад мільйон осіб, винних у порушенні антиалкогольного законодавства, зазнали адміністративних стягнень. У Закарпатті та в Криму знищили виноградники, зокрема унікальних сортів. Поширилося самогоноваріння».
«...За експертними оцінками у вітчизняному виробництві частка тіньового сектора фактично зрівнялась з часткою офіційною. Це явище логічно супроводжується зростанням масштабів нелегального вивозу капіталу».
А «...вшановуючи пам’ять мільйонів співвітчизників, які стали жертвами Голодомору 1932–1933 років в Україні та його наслідків... Верховна Рада України приймає цей Закон. Стаття 1. Голодомор 1932–1933 років в Україні є геноцидом Українського народу».
Б
«Виходячи зі смертельної небезпеки, яка нависла над Україною у зв’язку з державним переворотом в СРСР... продовжуючи тисячолітню історію державотворення в Україні... Верховна Рада Української РСР урочисто проголошує незалежність України...»
В
«...Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава. ...Україна є унітарною державою. ...Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю...»
Г
«Ми, Республіка Білорусь, Російська Федерація (РСФСР), Україна, як держави-засновники Союзу РСР, що підписали Союзний договір 1922 року... констатуємо, що Союз РСР як суб’єкт міжнародного права і геополітична реальність припиняє своє існування...»
Завдання має сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді.
Укажіть економічні заходи, здійснені урядами України в 1990-х рр.
1
формування основ планової, командно-адміністративної економіки
2
ведення державного широкомасштабного індустріального житлового будівництва
3
запровадження національної грошової одиниці — гривні
4
установлення державної монополії на зовнішню торгівлю
5
проведення приватизації майна державних підприємств
6
установлення «твердих» державних цін на товари широкого вжитку
7
розпаювання сільськогосподарських земель колективної та державної форм власності
Завдання 50
Прочитайте уривок історичного документа та виконайте завдання 20–22.
«...Сам факт проведення з’їзду – серйозна поразка [компартійного] апарату.
Тривалий час Україна була республікою «застою» й, нарешті, вона сказала своє вагоме слово. Було враховано помилки інших республік, і ми прийшли до з’їзду без катаклізмів... З’їзд став силою, що консолідувала людей різних поколінь, політичних поглядів, багатьох організацій».
Подія, описана в джерелі,
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома