"Поетичний дивосвіт" ( С. Чернілевського, І. Жиленко) 6 клас НУШ

13 запитань
Запитання 1

Установіть відповідність між автором і назвою твору

1 Т. Шевченко

2 С. Чернілевський

3 І. Жиленко

4 Леся Українка

А "Тиша морська"

Б "Жар-птиця"

В "Думка"

Г "Теплота родинного інтиму"

Д "Молитва"

варіанти відповідей

1В 2Г 3Б 4А

1А 2Б 3В 4Д

1Б 2Г 3Д 4В

1В 2Д 3Б 4Г

Запитання 2

Установіть відповідність між художніми засобами та їх тлумаченням 

1 рефрен

2 анафора

3 епітет

4 гіпербола

А художнє перебільшення

Б художнє означення

В однаковий початок рядків

Г співзвучні закінчення рядків

Д повтори групи слів або рядків

варіанти відповідей

1Д 2В 3Б 4А

1Д 2Б 3В 4Г

1Д 2Б 3Г 4А

1Д 2Г 3В 4Б

Запитання 3

З якого вірша Ірини Жиленко ці рядки:

Замкнувши буфет на гачок,

Золотить на свята сервізи?

варіанти відповідей

"Гном у буфеті"

"Підкова"

"Жар-птиця"

Запитання 4

Установіть відповідність між художнім образом і назвою твору:

1 маркіза з фарфору, яка навчала чемних манер

2 мати, яка мотузочком диму хату прив'язала до небес

3 трьохсотлітня ґава, що називала себе Павою



А "Як дитиною, бувало..." (Леся Українка)

Б "Теплота родинного інтиму" (С, Чернілевський)

В "Жар-птиця" (І. Жиленко)

Г "Гном у буфеті" (І. Жиленко)

варіанти відповідей

1Г 2Б 3В

1А 2В 3Г

1Б 2В 3Г

1Г 2А 3Г

Запитання 5

Основним мотивом поезії І. Жиленко "Жар-птиця" є

варіанти відповідей

усвідомлення важливості історичної спадщини

вміння бачити красу навколо, цінувати доброту

осмислення ролі батьківського дому в житті людини

необхідність захисту довкілля від забруднення

Запитання 6

Ґава уособлює (І. Жиленко "Жар-птиця")


варіанти відповідей

світло й тепло

гуманність, людяність

зло, темряву

доброту, чуйність

Запитання 7

Визначте, з якого твору наведені рядки. Які художні засоби тут ужито?

І вийшли в небозорі-жаровички,

І тихо бабка посеред села

Малесенькі дитячі черевички

У спорожнілу хату занесла.

варіанти відповідей

"Теплота родинного інтиму"; анафора, метафора

"Забула внучка в баби черевички..."; метафора, епітет

"Підкова"; рефрен, порівняння

"Гном у буфеті"; метафора, порівняння

Запитання 8

Визначте, з якого твору наведені рядки. Які художні засоби тут ужито?

Матері розказувать не треба,

Як душа світліє перед днем

В хаті, що прив'язана до неба

Світанковим маминим вогнем.

варіанти відповідей

"Теплота родинного інтиму"; епітети, метафора

"Забула внучка в баби черевички..."; метафора, епітети

"Підкова"; рефрен, порівняння

"Гном у буфеті"; метафора, порівняння

Запитання 9

Укажіть, на кого чи на що, за віршем І. Жиленко "Підкова", сімсот роззяв зачаровано дивилися

варіанти відповідей

на різнокольоровий сніг

на Дідуся Мороза

на підкову

на феєрверк

Запитання 10

Гном із вірша І.Жиленко "Гном у буфеті"

варіанти відповідей

витирав пил, прибирав у кімнаті

розсипав цукор

зупиняв пустунів, слухняним діткам давав шоколадки

варив варення

Запитання 11

За що ґави не любили Жар-птицю

варіанти відповідей

вона була дуже балакучою

вона всіх обманювала

вона була дуже яскравою

вона постійно сумна, роздратована

Запитання 12

Чому не стало в небі Жар-птиці?

варіанти відповідей

вона застудилася

її викрали ворони

вона полетіла у теплі краї

її посадили в клітку

Запитання 13

Установіть відповідність між героями та назвами поезій.

1 ґава

2 маркіза

3 Дід Мороз

4 мати


А "Підкова"

Б "Гном у буфеті"

В "Теплота родинного інтиму"

Г "Жар-птиця"

Д "Забула внучка в баби черевички"

варіанти відповідей

1Г 2Б 3А 4В

1А 2Б 3В 4Г

1В 2Д 3Г 4А

1А 2Д 3В 4Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест