Які були підсумки і результати політики коренізації в УСРР?
Назвіть автора картини
Визначте причини переходу до НЕПу (позначте три правильні відповіді)
Для чого більшовикам була потрібна політика коренізації та українізації в УСРР?
Що з названого є наслідками державної політики в галузі культури в УРСР (СРСР) у 1930-х рр.?
Що спричинила ця заява?
"Від російської літератури нам треба тікати якомога швидше, тому що вона тяжить над нами в віках... вигодовувати на ній наше молоде мистецтво - це значить затримати його розвиток..."
Плакат ілюструє
Укажіть наслідки суцільної колективізації, здійснюваної в Україні в 1930-х рр..
1. утвердження державної власності на засоби виробництва в сільському господарстві;
2. стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства;
3. запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами;
4. «прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом;
5. багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села;
6. розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств.
А. З’ясуйте кому з діячів, зображених на фото, належать навписьменник, фундатор національного кінематографа, автор кінофільмів «Звенигора», «Арсенал», «Земля»
Б. Митець – монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр.
В. Актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»
Г. Прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних об’єднань – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)
Д. Український економіст 1920-х рр., автор концепції економічної самодостатності УСРРедені факти біографії.
1 Шахтинська справа
2 Справа УНЦ
3 Справа УВО
4 Справа СВУ
А «У центрі справи... було поставлено академіка М. Грушевського та членів ЦК УПСР»
Б «Для судового фарсу була навіть придумана, за безпосередньою участю Вишинського, нова стаття у Кримінальний Кодекс і введено нове юридичне поняття — «шкідництво»
В «Зрадники та негідники... чекали допомоги від німецько- японських фашистів і за допомогу готові були їм віддати Україну, Примор ’я на Далекому сході»
Г «ДПУ викликало одного зі співробітників академії, щоб розпитати, як в академії ставляться до «справи Єфремова». Той ніби відповів, що всі обурені, бо вважають увесь похід за чистий наклеп...»
Д «На початку 1933 року почалася справа..., у якій проходили три письменники — Олесь Досвітний, Сергій Пилипенко і Остап Вишня. Вони звинувачувалися в підготовці вбивства другого секретаря ЦК КП(б)У Павла Постишева й голови Раднаркому Власа Чубаря»
Укажіть, якими були джерела індустріалізації.
1) Іноземні інвестиції;
2) перекачування ресурсів із сільського господарства;
3) кошти, отримані від продажу денаціоналізованих підприємств;
4) збільшення тривалості робочого дня;
5) прибутки від реалізації продукції на зовнішньому ринку;
6) підвищення норм виробітку та зменшення розцінок за вироблену продукцію;
7) запровадження системи державних позик.
Укажіть правильний варіант заповнення пропуску в тексті. «Тих, хто чинив найупертіший опір, розстрілювали або масово вивозили в табори примусової праці на Північ Росії чи до Сибіру. Решту позбавляли всієї їхньої власності (включаючи хату й особисті речі), залишаючи людей напризволяще. _____________________ досягло апогею взимку 1929—1930 рр. Найпоширенішою його формою стала депортація. Сотні тисяч селян разом із сім'ями виганяли з домівок, саджали в товарні потяги й вивозили за тисячі кілометрів на Північ Росії, де їх скидали серед арктичної пустелі, нерідко без їжі та притулку...»
Яка риса притаманна розвитку української літератури і мистецтва в середині 1960-х — на початку 1980-х рр. (період "застою")?
Коли відбулися вибори до Сейму Карпатської України?
Коли було створено ОУН?
Поняття "осадництво" вживають для позначення...
Із історією якого українського регіону пов'язана дііяльність історичного діяча, зображеного на фото?
Визначте заходи, що характеризують політику польського уряду щодо українських земель у 1927–1937 рр.:
1. Конституційне закріплення прав українців на власну мову й отримання початкової освіти українською мовою, надання Східній Галичині автономних прав.
2. Пошук порозуміння з українством шляхом створення двомовних шкіл на Волині, призначення українців на високі державні посади.
3. Заборона використовувати терміни «Україна» й «українці», передання українських земель польським осадникам.
4. Запровадження політики «пацифікації», створення табору для політв’язнів у Березі-Картузькій.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома