Вкажіть типи текстів:
Ключові слова - це... (продовжте думку)
Довго я не любив осені. У нас із нею були вельми неприємні стосунки. Надто вже набридливою бачилася вона мені, надто вже тиснула — приходить у самісінький розпал веселощів, коли, здається, що літо ніколи не скінчиться… Тоді я відчайдушно любив літо, жодна інша пора не здавалася такою доброю і близькою. Тоді я інакше дивився на життя… Тепер, коли я люблю всі пори року, мене більше не лякає перший жовтий листочок на склі моєї автівки. Так, літо — найочікуваніший сезон, і він завжди прослизає теплим золотавим піском крізь пальці. Проте неодмінно повернеться, і сонячне проміння здолає хмари. А щодо настроїв, то я навчився їх усі приймати (Е. Сафарлі).
Основною думкою цього тексту є?
До вторинних текстів належать
Обов'язковими складовими якого тексту є теза, докази, приклади, висновок
За тиждень Великдень. Із теплих країв повернулися птахи. Сьогодні діти написали мінітвір. За вікном лютує справжня зима.
Це приклад ...
Вірші, оповідання, авторські казки - це приклади ...
Кошеня було рудого кольору, схоже на кота в чоботях. Воно ще зовсім маленьке, але пильно спостерігало за пташками. У нього великі зелено-жовті оченята, довгі вуса...
Це зразок ...
Яке із цих тверджень є неправильним?
До якого типу належить цей текст?
Виліз їжачок зі свого зимового лігва і почав чиститись. Він терся об куші та гілочки. Потім облизав себе язичком. Подивився їжачок навкруги, струснувся і побіг на полювання.
Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?
(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан.
(2) Давній, хоч і невеликий був.
(3) Є на Волині город Острог.
(4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької».
(5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою.
(6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі.
(7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску.
(8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі.
(9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію."
Яке твердження є неправильним?
Тема тексту - це:
Прочитайте речення. Пронумеруйте їх так, щоб утворився текст.
1. (… ) Однокласники принесли домашнє завдання
2. (… ) До хворого прийшли Андрій і Володя.
3. (… ) Друзі допомогли хлопчикові розв’язати домашнє завдання.
4. (… ) Захворів Степан.
Основна думка тексту - це ...
Будова тексту така:
Мікротема тексту - це:
Автор тексту виділяє складові частини загальної теми - мікротеми, щоб…
Виберіть варіанти, у яких є текст:
Вкажіть стиль тексту
З того, як говорить та чи та людина, можна уявити собі загальний розвиток цієї людини, її освіту й культурний рівень. Оселя буття духу – це мова, в оселі мови живе людина. Поводитися з мовою як-небудь – значить і мислити як-небудь: неточно, приблизно, неправильно. Мова – знаряддя мислення: у ній відбивається інтелігентність людини, її повага до інших, її охайність у широкому розумінні цього слова.
Прочитайте текст. Вибери правильний план до нього
На маленькій планеті жив робот Рома. Кожного дня на світанку він облітав свою планету і перевіряв, чи все в порядку. У чудовому саду росла чарівна троянда. Вона посміхалася до Роми і дарувала йому радість. Рома брав із чистого струмочка воду і напував троянду, захищав її від пекучого сонця і сухого вітру.Одного разу Рома полетів на іншу планету. Йому було весело серед нових друзів. Він зовсім забув про троянду.Коли робот повернувся додому, то побачив, що за цей час трояндовий кущ засох. Рома гірко плакав і зрозумів, що друзів забувати не можна.
Що може відображати заголовок?
Чим визначається перехід від однієї мікротеми до наступної?
Якої мікротеми нема в тексті, у якому є 4 абзаци з такими тематичними реченнями?
1. У лісі вечоріло...
2. Ми мовчки йшли глухими стежками...
3. І раптом з хащі вискочило щось велике...
4. Добре, що в нас є захист...
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома