Діагностувальна тестова робота № 7. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення

Додано: 13 квітня 2023
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 1179 разів
18 запитань
Запитання 1

 СЛОВОСПОЛУЧЕННЯМ є кожне поєднання слів у рядку: 

варіанти відповідей

прийшов до хати, електронне табло, футбольний матч 

високо в горах, зелений килим, за хатою

зошит і книжка, комп’ютерні ігри, іду швидко 

падає сніг, холодна роса, живу далеко 

Запитання 2

Лише ОДИН головний член Є в реченні:

варіанти відповідей

На незабудці бринів рудий джмелик.

 В’їжджає в степ червоне літо на незагнузданім коні.

З-поміж хмар переблискує місяць.

Дерева в лісі нагинало до самої землі.

Запитання 3

Правильно визначено ГРАМАТИЧНУ ОСНОВУ в реченні:

варіанти відповідей

Вітер листям вкриває холодну землю.

Хмарки сльози гублять.

Нам життя дарує нові зустрічі

Діти матерям цілують руки. 

Запитання 4

Три ДОДАТКИ є в реченні:

варіанти відповідей

Мороз уночі намалював квіти на холодному склі. 

Пролетіли гуси над долиною, над калиною.

Вітер з моря розносив прохолоду. 

Дітям подарували книжки й фотоальбоми. 

Запитання 5

 ОЗНАЧЕННЯМ є виділене слово в реченні:

варіанти відповідей

Теплом дихала земля. 

У гаю весело щебетали пташки.

Запам’ятав дідусеві слова. 

Земля дала мені крила.

Запитання 6

 ОБСТАВИНА є в усіх реченнях, ОКРІМ:

варіанти відповідей

Опівночі айстри в саду розцвіли...

На березі річки зібрався гурт людей.

А журавлі летять собі додому ключами.

Пісні зігрівають Всесвіт.

Запитання 7

ОБСТАВИНОЮ є виділене слово в реченні:

варіанти відповідей

Десь у полях і лісах танули сніги.

Добре діло роби сміло.

Трави вільно підняли свої стебельця вгору.

Вітри безжально рвали тендітне вбрання на берізці.

Запитання 8

 У реченні «Сердитий вітер після зливи трусив щосили вишню й сливу» виділене слово є:

варіанти відповідей

підметом

додатком

означенням

обставиною

Запитання 9

 Другорядний член речення, який називає спосіб дії або її місце, час, причину, мету й відповідає на питання як? де? куди? звідки? коли? відколи? чому? для чого? з якою метою? навіщо? - це:

варіанти відповідей

підмет

присудок

додаток

означення

обставина

Запитання 10

Другорядний член речення, який називає ознаку предмета й відповідає на питання який? чий? котрий? - це:

варіанти відповідей

підмет

присудок

додаток

означення

обставина

Запитання 11

Другорядний член речення, який називає предмет і відповідає на питання будь-якого відмінка, крім називного: кого? чого? кому? чому? кого? що? ким? чим? на кому? на чому? - це:

варіанти відповідей

підмет

присудок

додаток

означення

обставина

Запитання 12

Головний член речення, що називає предмет, про який ідеться в реченні, і відповідає на питання хто? що? - це:


варіанти відповідей

підмет

присудок

додаток

обставина

означення

Запитання 13

Головний член речення, який називає дію, стан або ознаку, приписувану підмету, і відповідає на питання що робить підмет? що з ним робиться? який він є? хто він такий? що він таке? - це:

варіанти відповідей

підмет

присудок

додаток

означення

обставина

Запитання 14

 Щонайменше два самостійних слова, одне з яких головне, а інше – залежне - це:

варіанти відповідей

речення

словосполучення

граматична основа

Запитання 15

Речення, яке містить повідомлення про якісь факти, явища, події називають:

варіанти відповідей

розповідним

питальним

спонукальним

окличним

Запитання 16

Речення, яке містить питання, що спонукає співрозмовника до відповіді або до роздумів називають:

варіанти відповідей

розповідним

питальним

спонукальним

окличним

Запитання 17

Речення, яке містить спонукання до дії (наказ, прохання, пораду, заборону, вимогу, побажання тощо) називають:

варіанти відповідей

розповідним

питальним

спонукальним

окличним

Запитання 18

Речення, що виражають сильні емоції – радість, здивування, захоплення, біль, сум, відчай, страх, обурення тощо називають:

варіанти відповідей

розповідним

питальним

спонукальним

окличним

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест