Дієслово (І частина)

Додано: 9 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 83 рази
24 запитання
Запитання 1

Дія відбувається до моменту мовлення - це ... час.

варіанти відповідей

минулий

майбутній

теперішній

Запитання 2

Дія відбувається в момент мовлення - це...час.

варіанти відповідей

минулий

теперішній

майбутній

Запитання 3

Дієслова минулого часу змінюються за ...

варіанти відповідей

родами ( в однині)

числами

відмінками

особами

Запитання 4

За допомогою яких суфіксів творяться дієслова минулого часу?

варіанти відповідей

-л-,-в

-м-,-еш

-а,-ти

Запитання 5

За чим змінюються дієслова теперішнього часу?

варіанти відповідей

За числами й особами

за родами й числами

за родами й відмінками

Запитання 6

Особу й час дієслова визначаємо за допомогою...

варіанти відповідей

особових займенників

відмінків

питання

числа

Запитання 7

Укажіть речення, в якому використані ДВА дієслова ДОКОНАНОГО виду.

Кава та пастух Калді

1.   Одна із легенд про каву розповідає, що відкрив цю чудодійну рослину пастух, на ім'я Калді, а точніше, його тварини.

2.   Якось пастух помітив, що його підопічні тварини, хтось розповідав, що то були кози, спробувавши плоди та листя однієї, невідомої йому, дикорослої рослини, ставали більш активними та працездатними.

3.   Калді вирішив і собі скуштувати, щоб перевірити дію цих цікавих ягід, трохи схожих на вишню.

4.   І відчув величезний прилив сил та бадьорості, і мало того, не захотів спати ще три дні.

варіанти відповідей

перше речення

 

друге речення

 

третє речення

 


четверте речення

Запитання 8

Визначте речення, в якому вжито дієслово складеної форми майбутнього часу.

варіанти відповідей

Ні, я хочу на крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні...

Я на вбогім сумнім перелозі буду сіять барвисті квітки...

Може, квіти зійдуть, і настане ще й для мене весела весна...

І від сліз тих гарячих розтане та кора льодовая, міцна.

Запитання 9

11. Складна форма майбутнього часу наведена у рядку


варіанти відповідей

а) писатиму


б) буду писати


в)напишу

г) хочу писати

Запитання 10

Виберіть рядок, у якому названо всі форми дієслова

варіанти відповідей

а) дієприкметник, доконаний вид, недоконаний вид, дієприслівник, особові форми;

б) обставина, додаток, означення, неозначена форма, безособові дієслівні форми на -но,-то;

в) дієприкметник, дієприслівник, інфінітив, особові форми, безособоі дієслівні форми на -но, -то;

г) інфінітив, неозначена форма, теперішній час, минулий час, майбутній час.

Запитання 11

Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:


варіанти відповідей

    читав, малюю, буду вчити;

проводити, прочитав, глянула;

вивчати, привітав, говорити;

казати, принести, ворушиться.

Запитання 12

Вкажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:

варіанти відповідей

пообіцяла, стояли, доказати;

падало, мріяв, вміти;

люблю, думав, відпочивати;

  

прочитав, відвідала, забули.

Запитання 13

Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.



варіанти відповідей

Охопити, побачити, ішов.

Говорити, спати, сміятися.

Сидіти, наїжачитися, діждалися.

Малювала, стежити, махати.

Запитання 14

 Укажіть рядок, у якому всі дієслова теперішнього часу:

варіанти відповідей

пишу, малюю, читаємо, співає;

росте, буде вчити, напишу, скажу;

повіває, малюватиму, виріже, виконає;

сидить, буде виконувати, зріжемо, вивчу.


Запитання 15

Укажіть рядок, у якому всі дієслова минулого часу:


варіанти відповідей

пишу, малював, читаємо, співав;

росте, буде читати, напишу, скажу;

повівав, малював, вирізав, виконав;

сидить, буде виконувати, зріжемо, вивчу.


Запитання 16

Укажіть рядок, у якому всі дієслова майбутнього часу:



варіанти відповідей

пишу, малюю, читаємо, співає;


росте, буде вчити, напишу, скажу;

повіває, малюватиму, виріже, виконає;

буде сидіти, буде виконувати, зріжемо, вивчу.

Запитання 17

Вкажіть вірну характеристику дієслова в реченні: Невже це осінь-красуня прийшла?

варіанти відповідей

минулий час, доконаний вид

теперішній час, доконаний вид

минулий час, недоконаний вид

теперішній час, недоконаний вид

Запитання 18

Позначте речення, у якому інфінітив виконує синтаксичну роль обставини.  

варіанти відповідей

Я люблю зустрічати світанок.  

Поповзла до діда всяка комашня та дрібні тваринки 

прощатися з ним на зиму.

Толі теж хотілось заверещати, і побігти, і навіть фицнути так само ногою.  

Півень злетів на пліт і заходився на все горло кукурікати.  

Запитання 19

Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду

варіанти відповідей

просити, вимагаю, розслідував, досліджую

випросити, куплю, посію, перевірив

танцюю, прийде, вимащу, підвезу

шию, проймає, принесе, граючись

Запитання 20

Прочитайте уважно текст. Укажіть кількість дієслів, використаних в уривку із легенди.

Прийшов на берег Бугу чоловiк, поставив собi хату i зажив з жiнкою. Мав двох дочок. Одну ласкаво називав Вишенькою, а другу – Вiнничкою. Росли дiвчата, як ягоди, рум’янi та веселi. А коли виросли, то одружив їх з працьовитими риболовами. Поставила Вишенька з своїм чоловiком дерев’яну хату на правiм березi Бугу, а Вiнничка – на лiвому.

варіанти відповідей

сім дієслів

 

 

вісім дієслів

дев'ять дієслів

 

десять дієслів


Запитання 21

У реченні найчастіше дієслово виконує функцію


варіанти відповідей

 присудка



 додатка

 

  означення


 обставини

Запитання 22

Укажіть рядок, у якому всі дієслова майбутнього часу.

варіанти відповідей

Читатимеш, заспіваю, буде малювати, лити, сумую.

Покличуть, налякає, принесемо, буду кричати, ход­жу.

Відвідаєш, сподіватимусь, будеш вірити, перемо­жу, полечу.

Будеш танцювати, відпочинеш, рухатимусь, вка­жіть, іди.

Запитання 23

Укажіть рядок, у якому всі дієслова мають граматичне зна­чення 1-ої особи.

варіанти відповідей

Ношу, люблю, сиджу, пишу, верещи

Сиджу, зроблю, недобачаємо, неславимо, неволимо

Не допущу, недодивлюсь, буду терпіти, минати­му, осягнув

Збагнемо, визволимо, розповім, дам, приніс би.

Запитання 24

Укажіть дієслово в простій формі майбутнього часу доконаного виду:

варіанти відповідей

прочитав;

прочитаю;

прочитала;

читатиму.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест