Акт Злуки УНР і ЗУНР було проголошено
Установіть відповідність між назвами державних утворень та їхніми політичними лідерами.
1. УНР доби УЦР
2. Українська Держава
3. УНР часів Директорії
4. радянська УНР
А) П. Скоропадський
Б) С. Петлюра
В) А. Волошин
Г) Ю. Пятаков
Д) М. Грушевський
Вищий законодавчий орган Української Народної Республіки доби Директорії — це
Про якого історичного діяча йдеться в джерелі?
Ісаак Мазепа у своїй праці «Україна в огні й бурі революції» розповідав : « Він був головним творцем української армії. Це він своїм ентузіазмом, енергією і глибокою вірою в українську справу більше, як хто інший з тодішніх українських провідників, допоміг відродити століттями приспане національне почуття і дух боротьби за власну державність у нашім народі. І в смутній добі найбільшого політичного хаосу на Україні, на початку 1919 р., коли захиталися в своїй вірі в сили українського народу Грушевський, Винниченко й інші... зостався на своїм місці, вів дальше непримиренну боротьбу проти московських окупантів..."
Про причини якої події/явища/процесу йдеться у твердженнях?
Згортання революційних завоювань, досягнутих у зв'язку з падінням самодержавства; війна влади із селянськими масами, які бажали негайно поділити поміщицьку землю на зрівняльних засадах; виникнення опозиції влади; поразка Німеччини у Першій світовій війні; нездатність влади спертися на війська Антанти.
Із якою метою Директорія УНР ініціювала заходи, описані в уривку з історичного джерела: «Ми, уповноважена волею трудящих України... Директорія, поваливши ненависний гетьманський режим, найближчим часом скличемо Конгрес усього трудового люду України. Делегатів обиратимуть на чесних і соціально справедливих засадах: від селянської курії – 71,4 %, від робітничої – 22,2 %, від трудової інтелігенції – 6,4 %...»?
Найбільш успішна наступальна операція Української Галицької армії, проведена на завершальному етапі українсько-польської війни 1918-1919 рр., увійшла в історію під назвою
Президентом ЗУНР був:
Мета виникнення Директорії:
Причини поразок українських військ у боротьбі за неалежність у другій половині 1919 року:
Яка подія сприяла проголошенню декларації Директорії УНР?
«Уповноважена силою і волею трудящих класів України верховна влада Української Народної Республіки, Директорія, цими заходами довершила перший акт соціального та національно-політичного визволення українського народу. Слідуючим етапом нашої революції є творення нових, справедливих, здорових і відповідних до реального відношення сил у державі, соціальних і політичних форм».
Ворожі сили, з якими довелося воювати українському війську восени 1919 року "трикутник смерті":
Про яку подію йдеться в наведеному уривку?
«Головні торжества… проходили на Софійській площі… Рівно о 12:00 годині розпочалася урочиста церемонія... На масовому вічі посол Західноукраїнської Народної Республіки Л. Цегельський передав грамоту Національної Ради… голові Директорії Володимиру Винниченку».
Яке явище періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1920 рр.) описано в уривку з історичного джерела?
«Революційна стихія селянства, на яку лідери Директорії спирались, почала виходити з-під їхнього контролю. Реальна влада на місцях належала не міфічним «трудовим радам», як це планувалося Трудовим конгресом, а виборним місцевим «батькам» і підпорядкованим їм озброєним загонам. В атмосфері наростаючого безладу саме такі загони й «правили бал», вдаючись до масових погромів, насамперед, проти єврейського населення».
Кого мав на увазі один із представників уряду Директорії УНР І. Мазепа?
«Вожді українського національно-революційного руху в критич¬ний момент втратили голову: замість напружити всі свої сили для усунення проявів внутрішнього розкладу, анархії й "отаманщини", замість продовжувати організовану боротьбу за певні, ясно по-ставлені реальні завдання, вони один за одним покинули поле бою...»
Хто зображений на портреті
Офіційна назву України за часів Директорії:
В листопаді 1918 року В. Винниченко очолив
Яке поняття відповідає наведеному зображенню?
Які причини поразки Директорії? (4 варіанти відповідей)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома