Дисидентський рух у 1965-85 рр.

Додано: 10 лютого 2022
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 591 раз
21 запитання
Запитання 1

Наслідком розвитку дисидентського руху в період «застою» стало...

варіанти відповідей

 обмеження функцій і компетенції каральних органів (КДБ і МВД).

 посилення партійного контролю над творчою інтелігенцією.

 зародження робітничого руху і розгортання масових страйків.

 внесення до Конституції СРСР та УРСР статей про громадянські права і свободи.

Запитання 2

Що було однією з ознак дисидентського руху в Україні у другій половині 1960-х — першій половині 1980-х рр.?


варіанти відповідей

 мирний, ненасильницький характер боротьби.

домінування релігійної течії, її зовнішня підтримка.

координація масових антиурядових акцій із московськими групами.

поширення руху лише в західних областях України.

Запитання 3

Які завдання ставила перед собою Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод?



варіанти відповідей

 домагатися акредитування в Україні представників зарубіжної преси.

ознайомити широкі кола української громадськості і світову громадськість з фактами порушення прав людини в Україні.

добиватися ліквідації системи ГУЛАГу та реабілітації незаконно засуджених.

 домагатися внесення до Конституцій СРСР та УРСР положень про свободу слова, друку, віросповідання, мітингів, зборів.

 домагатися, щоб на міжнародних нарадах із питань безпеки та співробітництва в Європі Україна була представлена окремою делегацією.

провести в УРСР альтернативні вибори до Верховної Ради.

домагатися припинення втручання у внутрішні справи соціалістичних країн Східної Європи.

Запитання 4

Через «самвидав» упродовж 1970 – початку 1980-х років розповсюджувалась інформація:


 

варіанти відповідей

 «...про здобутки й перспективи радянської економіки, роль Комуністичної партії Радянського Союзу в покращенні добробуту радянських людей...».

«про проблеми та досягнення передової української радянської науки, її роль у піднесенні розвитку народного господарства республіки...»

«...про порушення свободи слова, судові і позасудові репресії в Україні, становище українських політв’язнів у тюрмах і таборах...»

 «...про боротьбу народів за свою свободу, духовне та соціальне розкріпачення, роль СРСР у зміцненні миру у всьому світі...».

Запитання 5

Причитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.

«Публіцист, автор праць «Лихо з розуму», «Правосуддя чи рецидиви терору», редактор «Українського вісника». Був в ув’язненні близько 15 років.»



варіанти відповідей

Левко Лук'яненко.

Іван Дзюба.

В’ячеслав Чорновіл.

Микола Руденко.

Запитання 6

Які причини зумовили фактичний розгром дисидентського руху в Україні на початку 1980-х рр.?


варіанти відповідей

 діяльність дисидентів була дискредитована зв’язками з іноземними розвідувальними службами.

 перехід дисидентів до терористичних методів боротьби.

 оперативність і жорстокість каральних органів.

створення системи ГУЛАГу.

 відсутність належної організованості, підпільної мережі.

нечисленність дисидентів, відсутність підтримки їх діяльності з боку населення.

 їхні ідеї були неактуальними й несвоєчасними

Запитання 7

Визначте особливості дисидентського руху 1960-х-1970-х рр.


варіанти відповідей

прагнення легалізувати свою діяльність.

більшість дисидентів становили робітники та селяни.

збереження ілюзій щодо побудови соціалізму в УРСР.

розрив зв’язків із міжнародними правозахисними організаціями.

різноманіття ідеологічних симпатій дисидентів.

заперечення насильницьких методів боротьби.

використання методу масових страйків.

Запитання 8

Визначте методи боротьби дисидентів другої половини 1960-х – першої половини 1980-х рр.


варіанти відповідей

видання самвидаву.

забастовки на підприємствах.

написання протестних листів.

індивідуальний терор проти представників влади.

вивішування синьо-жовтих прапорів.

масові кампанії громадської непокори.

групові самоспалення.

Запитання 9

Життєва позиція якого історичного діяча, виражена в уривку джерела.«…Організатори чергової кампанії проти української інтелігенції прорахувалися. На цей раз вони мають справу з людьми високої освіти, що виховані в радянських умовах і суть марксизму-ленінізму вміють збагнути з першоджерел…».


варіанти відповідей

Петро Шелест.

В’ячеслав Чорновіл.

Володимир Романюк.

Володимир Щербицький.

Запитання 10

Життєва позиція якого історичного діяча, виражена в умовку джерела.«Кожний, хто живе на Радянській Україні, любить її, з гордістю говорить: «моя Україна», «наша Україна». І це цілком природно і закономірно. Тут ми народилися, виросли як громадя­ни, будівники комунізму…»

варіанти відповідей

Володимир Щербицький.

Володимир Романюк.

В’ячеслав Чорновіл.

Петро Шелест.

Запитання 11

Кому належать дані слова?«...Для оцінки суспільства – прогресивне воно чи регресивне існує тільки одне мірило – свобода слова, свобода інформації, яка міститься в Декларації прав людини. Понад три місяці мене допитували – і щоденно підполковники КДБ втовкмачували мені в голову ось таку істину: у нас за переконання не судять, у нас судять за діяльність.»

варіанти відповідей

П. Шелест.

М. Руденко.

Л. Костенко.

В. Щербицький.

Запитання 12

Чиє прізвище мало стояти в уривку історичного джерела?Наприклад, журналіст … був судимий Львівським обласним судом 15 листопада 1967 р тільки за те, що зібрав і представив в офіційні органи матеріали, що розкривають протизаконний і юридично безграмотний характер політичних процесів, проведених на Україні в 1965-1966 рр.

варіанти відповідей

Олесь Гончар.

Петро Шелест.

Роман Шухевич.

В'ячеслав Чорновіл. 

Запитання 13

У якому році група творчої інтелигенції звернулась з листом - протестом до вищого керівництва СРСР, в якому виступила проти закритих політичних процесів, що грубо порушували права гарантовані Конституцією?



варіанти відповідей

1966р.

1968р.

1972р.

 1976р.

Запитання 14

 В якому році відбулася друга хвиля арештів дисидентів?


варіанти відповідей

1965р.

1968р.

1972р.

1976р.

Запитання 15

Укажіть фото активного учасника дисидентського руху, члена Московської Гельсінської групи, неформального лідера руху кримських татар за повернення на історичну батьківщину.

варіанти відповідей
Запитання 16

 Перша хвиля арештів дисидентів в УРСР радянськими органами держбезпеки припадала на...

варіанти відповідей

1964р.

1965р.

1972р.

1976р.

Запитання 17

Укажіть осіб, які були членами Української Гельсінської групи. (три особи)


варіанти відповідей

В. Чорновіл.

О. Гончар.

І. Драч.

В. Стус.

Л. Костенко.

А. Горська.

М. Руденко.

Запитання 18

Які три поняття пов’язані з розвитком дисидентського руху в Україні в 1960–1970-ті рр.?


варіанти відповідей

«дефіцит».

«самвидав».

«люстрація».

«правозахисник».

«гласність».

«розвинений соціалізм»

«тамвидав».

Запитання 19

 «Самвидав» - це один із методів боротьби дисидентів у СРСР й УРСР, що полягав у...


варіанти відповідей

поширенні серед населення української національної символіки.

написанні листів-протестів до вищого партійно-радянського керівництва.

неофіційному виготовленні та розповсюдженні літературних і публіцистичних творів.

друкуванні в державних засобах масової інформації критичних матеріалів.

Запитання 20

 Із якою подією пов’язані діячі, зображені на фото?

варіанти відповідей

заснуванням Української робітничо-селянської спілки.

повстанням політичних в'язнів у Норільському концтаборі.

акцією протесту в кінотеатрі «Україна» проти арештів дисидентів.

створенням Української Гельсінської спілки.

Запитання 21

Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання.«…[організація] ставить за мету:1) Сприяти ознайомленню широких кіл української громадськості з Декларацією Прав Людини.2) …активно сприяти виконанню гуманітарних статей Заключного Акта Наради з питань безпеки i співпраці в Європі.3) Домагатися, щоб на всіх міжнародних нарадах… Україна як суверенна європейська держава i член ООН була представлена окремою делегацією.4) З метою вільного обміну інформацією та ідеями домагатися акредитування на Україні представників зарубіжної преси…»У якому році створено цю організацію?


варіанти відповідей

1965 р.

1972 р. 

1976 р..

1978 р.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест