Головною метою імперської політики Московії щодо української держави Гетьманщини було:
Гетьман, що був обраний після переходу Мазепи на сторону шведського короля:
Які дії московського царя Петра І стали реакцією на перехід гетьмана І. Мазепи на бік шведського короля Карла ХІІ?
Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання.
«...За кілька днів після приєднання козацького головнокомандувача графа Мазепи до шведів князь Меншиков на чолі численного війська й артилерії пішов на Батурин, резиденцію гетьмана Мазепи... Здобувши місто силою, Меншиков віддав усе живе мечу та вогню...»
Коли відбулися описані події?
Про яке місто йдеться в уривку з історичного джерела?
«Цар прагнув помститися Мазепі і наказав Меншикову негайно зруйнувати його столицю. Меншиков напав на неї та здобув її…»
Іван Мазепа був обраний гетьманом на козацькій раді у:
Договір, який підписав Іван Мазепа, називався:
У внутрішній політиці Іван Мазепа прагнув:
Багато коштів Іван Мазепа передавав на будівництво:
Участь українських козаків і селян у будівництві Санкт-Петербурга, вступ козацьких полків І. Мазепи на Правобережжя, Полтавська битва — це події часів:
Про який період у житті І. Мазепи йдеться в уривку з історичного джерела?«…З італійськими майстрами, яких є кілька в гетьманській резиденції, говорив італійською мовою… Привернув Мазепа козаків до себе твердою владою, великою воєнною відвагою й розкішними прийняттями в своїй резиденції для козацької старшини… Він належить до тих людей, що воліють або зовсім мовчати, або говорити й не сказати».
«Ми стоїмо тепер, браття, між двома проваллями, готовими нас пожерти, коли не виберемо шляху для себе надійного, щоб їх обминути. Воюючі між собою монархи, що зблизили театр війни до кордонів наших, до того розлючені один на одного, що підвладні їм народи терплять уже і ще перетерплять безодню лиха незмірного, а ми між ними є точка або ціль всього нещастя», - з такою промовою І. Мазепа звернувся до своїх прихильників, пояснюючи причини
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома