Для запобігання ураженню блискавкою перед грозою необхідно:
Що використовують для звільнення постраждалого від струмоведучих частин дроту напругою до 1000 В
Установіть послідовність надання першої домедичної допомоги при ураженні струмом:
А) переконатися у відсутності небезпеки;
Б) викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги;
В) якщо в постраждалого немає дихання, розпочати проведення серцево-легеневої реанімації (СЛР);
Г) якщо постраждалий перебуває під дією електричного струму, за можливості, припинити його дію: вимкнути джерело струму, відкинути електричний провід за допомогою сухої дерев’яної палиці чи іншого електронепровідного засобу;
Д) провести огляд постраждалого, визначити, чи він притомний, чи дихає.
Е) якщо постраждалий дихає , перевести у стабільне положення і дочекатися ЕМД.
Що можна зробити для ізоляції рук працівника, який надає допомогу ураженому електрострумом, якщо йому необхідно доторкнутися тіла постраждалого, не прикритого одягом?
Установіть відповідність:
1.Термічна дія струму
2.Електролітична дія струму
3.Біологічна дія струму
а) спричиняє подразнення та забурення живих тканин організму,навіть на клітинному рівні.
б) полягає в нагріванні тканини, випаровуванні вологи , що спричиняє опіки, обвуглювання тканин та їх розриви парою.
в) зміна структур клітини, виразки, сильні кровотечі, почервоніння шкіри.
г) виявляє розкладання органічної речовини (її електроліз, поява вільних радикалів), зокрема крові , що призводить до порушення біологічних властивостей.
Що слід зробити при судомах в м'язах литки під час плавання?
Під час серцево-легеневої реанімації співвідношення непрямого масажу серця і штучного дихання повинно бути:
Знайдіть відповідності трьох головних типів утоплення:
1. Істинне
2 Синкопальне
3. Асфіктичне
а) виникає через потрапляння води в альвеоли, патогенез утоп- лення в прісній і морській воді різний. Першому випадку творюється значна кількість рожевої піни. Функція кровообігу припиняється через зупинку серця. В другому випадку утворюється стійка біла піна. Різко порушується газообмін, зупиняється серце;
б) виникає без проникнення води в дихальні шляхи під час вдиху внаслідок виникнення рефлекторного ларингоспазму (голосова щілина не пропускає воду, але й не пропускає і повітря). Смерть виникає від механічної асфіксії. Вода в легені не потрапляє;
в) виникає внаслідок рефлекторної зупинки серцевої діяльності та дихання (зазвичай це трапляється за раптового занурення людини в холодну воду);
г) виникає за тих чи інших обставин, коли людина може ковтнути води, яка потрапить на голосові зв’язки, які зімкнуться. Часто буває, що під час купання верхній шар води теплий, а людина вирішила пірнути на глибину — там вода холодніша, тоді рефлекторно виникає зупинка серця. Це фактично клінічна смерть
Складіть алгоритм домедичної допомоги постраждалому під час утоплення.
1. Перевірити наявність дихання в постраждалого.
2. Перевірити, чи притомний постраждалий.
3. Якщо поблизу є автоматичний дефібрилятор, треба відразу його принести чи доручити це комусь; паралельно з проведенням серцево-легеневої реанімації накласти електроди дефібрилятора, а відразу після цього:
• припинити СЛР;
• вислухати вказівку дефібрилятора;
• якщо він рекомендує зробити дефібриляцію, потрібно відійти від постраждалого та натиснути кнопку дефібрилятора. Якщо з’явилися 2–4 дихальні рухи грудної клітки, треба повернути потопельника на бік і стежити, щоб не зупинилося дихання. Якщо самостійного дихання немає, продовжувати СЛР.
4. У випадку оживлення постраждалого — перевести його в стабільне положення на боці та чекати на прибуття бригади ЕМД, постійно контролюючи наявність дихання і, за можливості, — пульсу на сонній артерії в постраждалого.
5. Не залишати постраждалого без нагляду до прибуття бригади екстреної (швидкої) ме- дичної допомоги.
6. Продовжувати серцево-легеневу реанімацію до:
• прибуття бригади ЕМД;
• відновлення дихання в постраждалого (наявність 2–4 дихальних рухів протягом 10 с);
• настання фізичного виснаження тих, хто проводить серцево-легеневу реанімацію, але не менше 30 хв.
7. Відновити в постраждалого прохідність дихальних шляхів.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома