Найбільш відомим ватажком опришківського руху був
Останнім гетьманом України був ...
До Слобідсько-Української губернії входили провінції(5 правильних відповідей):
Гайдамаки боролися проти:
За яким поділом Речі Посполитої до Австрійської імперії відійшло найбільше українських земель
У 1793 році стався Другий поділ Речі Посполитої. унаслідок якого....
За Третім поділом Речі Посполитої, що відбувся 1795 року ....
Оберіть дві правильні відповіді.
Знайдіть відповідність:
а) Ліквідація гетьманства Катериною ІІ
б)Ліквідація полкового устрою на Слобожанщині
в)Ліквідація полково-сотенного устрою на Лівобережжі
г) Закріпачення селян на Лівобережжі та Слобожанщині
1) 1781 р.
2)1764 р.
3)1783 р.
4)1765 р.
Оберіть заходи, проведені К.Розумовським
Про що йде мова в указі:
"Мала Росія, Ліфляндія і Фінляндія є провінціями, якими управляють на основі дарованих їм привілеїв.... Ці провінції , а також Смоленську треба найлегшим способом привести до того, щоб вони обрусіли і перестали дивитися, неначе вовки в ліс.Домогтися цього буде дуже легко. якщо розумні люди будуть обрані начальниками цих провінцій. Коли ж у Малоросії не буде гетьмана, то треба намагатися. щоб час і назва гетьманів зникли"
Велика козацька садиба з кількома житловими і господарськими будівлями на Запоріжжі?
Установіть послідовність подій.
А Остаточна ліквідація гетьманства
Б Ліквідація Кримського ханства
В Знищення Запорозької Січі
Г Підписання Кючук-Кайнарджийського договору
Укажіть за уривком з історичного джерела, яке доручення виконав генерал.
«Нашому генералу-поручику Текелю з довіреними нашими військами... без будь-якого опору з боку козаків, тому що були оточені з усіх боків... у цілковитому порядку... найспокійнішим чином виконати доручену йому справу, уникаючи, наскільки це можливо, кровопролиття...»
Коли відбулася подія, описана в уривку з історичного джерела?
«І для того з обов’язку, що належить нам, піклування про благо і велич Вітчизни, прагнучи користь і безпеку його утвердити, як і рівно мати засіб, назавжди віддаляючий неприємні причини, що збурюють вічний мир між імперіями Російською і Османською укладений, який ми назавжди зберегти щиро бажаємо, не менш і в заміну і відшкодування збитків наших, вирішили ми взяти під державу нашу півострів Кримський, острів Тамань і всю Кубанську сторону».
За підсумками російсько-турецької війни 1768—1774 рр. Кримське ханство:
Установіть відповідність між назвами державних інституцій і результатами їхньої діяльності.
1 Перша Малоросійська колегія (1722–1727 рр.)
2 «Правління гетьманського уряду» (1734–1750 рр.)
3 Генеральна канцелярія гетьмана К. Розумовського (1750–1764 рр.)
4 Друга Малоросійська колегія (1764–1786 рр.)
А. Установлено контроль за Лівобережною та Слобідською Україною; посилено втручання з боку російського уряду у внутрішні справи Гетьманщини; обмежено функції полкових канцелярій.
Б. Остаточно ліквідовано рештки автономного устрою Гетьманщини; повністю підпорядковано управління українськими землями загальноросійським державним органам; збільшено податки до царської казни.
В. Відокремлено гетьманський скарб від державного; проведено Генеральне слідство щодо законності володіння маєтками; відновлено зовнішньо-політичну діяльність Гетьманщини.
Г. Установлено контроль за діяльністю гетьмана та козацької старшини; збільшено стягнення податків до царської казни, провіанту для російської армії; розгляд апеляцій на судові рішення; роздача земельних володінь офіцерам і старшинам.
Д. Повернуто під владу гетьмана Запорозьку Січ і Київ; проведено судову реформу — створено станові шляхетські суди (земський, підкоморський, гродський); реформовано козацьке військо.
До якої держави увійшли більшість українських земель після поділів Речі Посполитої?
На які адміністративно-територіальні округи поділялися Вольності Війська Запорозького в другій половині XVIII ст.?
Про події якого року йде мова в джерелі? «Цього року …пішов до Умані Залізняк, де зібралося людей з рушницями чоловік до тисячі, …а уманський сотник І. Гонта…, прибувши до Залізняка, оголосив, що він має козаків до чотирьохсот…»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома