Екосистеми. Різноманітність екосистем. Функціонування екосистем (за підручником Соболя В.І. п.54-55)

Додано: 15 квітня 2021
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 164 рази
18 запитань
Запитання 1

Екосистема - це...

варіанти відповідей

Сукупність живих організмів та середовища існування, що пов′язані обміном речовин, енергії та інформації

 Сукупність популяцій живих організмів, які населяють ділянку суші або водойми

Сукупність умов у яких живуть організми, популяція, угрупування. та які впливають на їх стан і властивості

Стійкий, досить однорідний комплекс взаємопов'язаних видів живих організмів і компонентів довкілля

Запитання 2

Концепцію екосистем у 1935 році запропонував британський еколог

варіанти відповідей

Вернадський

Геккель

Тенслі

Лібіх

Запитання 3

Які частини виділяють в екосистемі?

варіанти відповідей

біотичну

індивідуальну

соціальну

біотичну, абіотичну

Запитання 4

Виберіть абіотичні чинники:

варіанти відповідей

вирубка лісів

рН ґрунту

температура

світло

вітер

забруднення водойм пестицидами

Запитання 5

Певні структури, якими характеризується кожна екосистема, це:

варіанти відповідей

видова

видова, просторова, екологічна

екологічна та просторова

видова та просторова

Запитання 6

Для екосистем характерні властивості

варіанти відповідей

відкритість

закритість

цілісність

мобільність

стійкість

подразливість

саморегуляція

Запитання 7

Екосистемою НЕ можна вважати:

варіанти відповідей

зайців-русаків одного лісу

кімнатний акваріум

лісове болото

місто

Запитання 8

До біотичного компоненту екосистеми належать:

варіанти відповідей

бактерії, дерева, комахи, вода

гриби, бактерії, рослини, птахи

гриби, тварини, мінеральні речовини, птахи

повітря, вода, грунт, сонячна енергія

Запитання 9

Із переліку організмів оберіть продуцентів:


варіанти відповідей

конюшина

заєць

їжак

очерет

опале листя

орел

Запитання 10

Якщо з даних організмів можна було б утворити ланцюг живлення, то консументом 1 порядку в ньому була б:

варіанти відповідей

липа

яструб

гусінь

синиця

Запитання 11

З даних організмів виберіть той, який може бути консументом ІІ порядку у відповідному ланцюгу живлення

варіанти відповідей

липа

яструб

гусінь

синиця

Запитання 12

Редуценти − це ...

варіанти відповідей

популяції гетеротрофних організмів, які в прцесі життєдіяльності розкладають мертві органічні речовини до мінеральних, котрі потім використовуються продуцентами

популяції автотрофних організмів, здатних синтезувати органічні речовини з неорганічних

популяції гетеротрофних організмів, які живляться безпосередньо або через інші організми готовою органічною речовиною, синтезованою автотрофами

Запитання 13

Розділ екології, об'єктом і предметом пізнання якого є екосистеми та їхні внутрішні і зовнішні зв'язки

варіанти відповідей

агроекологія

аутоекологія

синекологія

популяційна екологія

Запитання 14

За масштабами екосистеми поділяються на

варіанти відповідей

мікросистеми і макросистеми

природні і штучні

наземні, прісноводні, морські

первинні і вторинні

Запитання 15

Прикладом детритного ланцюга живлення є:

варіанти відповідей

пшениця → миша→ сова

опале листя → черви → кроти

липа → гусінь → синиця → сокіл

фітопланктон→зоопланктон→риби→тюлені→білий ведмідь

Запитання 16

"Енергія, що її отримує екосистема, передається в одному напрямку від продуцентів до консументів та редуцентів". Це формулювання:

варіанти відповідей

правила екологічної піраміди

закону односпрямованості потоку енергії

закону внутрішньої динамічної рівноваги

закону мінімуму

Запитання 17

З даного переліку виберіть організми, що можуть бути консументами в мережах живлення

варіанти відповідей

конюшина лучна

коники зелені

ліщина

жук-сонечко

бактерії гниття

жук гробарик

шуліка

равлик виноградний

Запитання 18

На підставі правила екологічної піраміди визначте, скільки фітопланктону необхідно, щоб в Арктиці зміг вирости та існувати один білий ведмідь масою 400 кг (фітопланктон→зоопланктон→риби→тюлені→білий ведмідь)

варіанти відповідей

400 кг

4000 т

40 т

200 т

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест