Харчові зв'язки, екологічні фактори, стабільність екосистем

Додано: 19 квітня 2021
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 310 разів
15 запитань
Запитання 1

Усі компоненти навколишнього середовища, які впливають на живі організми та їх угруповання - це

варіанти відповідей

екологічні чинники

середовище існування

біологічні чинники

фактори неживої природи

Запитання 2

Вплив чинників неживої природи називаються

варіанти відповідей

біотичні

антропогенні

абіотичні

космічні

Запитання 3

Укажіть приклад екологічних змін унаслідок дії абіотичного чинника.

варіанти відповідей

звуження ареалу популяції лишайника під дією викидів промислових підприємств

загибель мешканців акваторії в результаті аварії танкера

зміна чисельності популяції оленя шляхетного внаслідок конкуренції між особинами

проростання насіння внаслідок збільшення вологості ґрунту

Запитання 4

Стійкість організму визначається найслабшою ланкою в ланцюзі його екологічних потреб. Якщо кількість і якість екологіних факторів близька до необхідного організму мінімуму, то він виживає, якщо менша- організм гине.


варіанти відповідей

Закон оптимуму

Закон мінімуму

Закон толерантності

Запитання 5

Обмежувати життєдіяльність може як недостатня, так і надмірна дія екологічного фактора

варіанти відповідей

Закон мінімуму

Закон оптимуму

Закон толерантності

Запитання 6

Найбільшим видовим різноманіттям характеризується екосистема ...

варіанти відповідей

мішаних лісів

степів

агроценозів

пустель

тропічних лісів

Запитання 7

На початку люнцюгів живлення, як правило перебувають

варіанти відповідей

травоїдні тварини, які споживають продуцентів та є консументами І порядку

редуценти, які руйнують органічні рештки всіх трофічніх рівнів

хижаки

автотрофні організми, які продукують органічні речовини

Запитання 8

Яка послідовність правильно відображає передавання енергії в ланцюгу живлення?

варіанти відповідей

сосна → дятел → сокіл → короїд

короїд → сосна → дятел → сокіл

сосна → короїд → дятел → сокіл

сокіл → дятел → короїд → сосна

Запитання 9

Який організм може займати різні трофічні рівні в ланцюгах живлення?

варіанти відповідей

олень

бурий ведмідь

сосна звичайна

папороть щитник чоловічий

Запитання 10

Види в екосистемах об’єднані у функціональні групи - продуценти, консументи, редуценти. Організми якого виду належать до продуцентів?

варіанти відповідей

кіт лісовий

дятел великий

малина лісова

мураха руда

Запитання 11

Увідповідніть організм (1–4) з трофічним рівнем (А – Д), на якому він перебуває.

1бактерія гниття

2ряска

3жаба

4самець комара


Апродуцент

Бконсумент І порядку

Вконсумент ІІ порядку

Гконсумент ІІІ порядку

Дредуцент

варіанти відповідей

1 - Д 2 - А 3 - Б 4 - Г

1 - Д 2- А 3 - В 4 -Б

1 - В 2 - Г 3 - А 4 - Б

1- Д 2- А 3 - Б 4 - В

Запитання 12

Яка роль в ланцюгах живлення відноситься організму , зображеного на фото

варіанти відповідей

забезпечує утворення первинної органічної речовини внаслідок фотосинтезу

може займати в різних ланцюгах пасовищного типу різні трофічні рівні

займає другий трофічний рівень у ланцюзі живлення пасовищного типу

забезпечує розкладання решток рослинних організмів

Запитання 13

Виберіть приклад вторинних сукцесій

варіанти відповідей

заростання озера й перетворення його на болото, згодом - на луки й ліс

 розвиток екосистем на відмілинах річок

відновлення лісів після пожеж чи вирубки

формування сукцесій на зсувах

Запитання 14

Оселення лишайників на схилах вулканів, якими текла лава,- це приклад...

варіанти відповідей

первинної сукцесії

вторинної сукцесії

реакліматизації

інвазії

Запитання 15

Сукцесія - це

варіанти відповідей

стійкість біологічного угруповання до впливу несприятливих абіотичних і біотичних факторів

здатність екосистеми повертатися у вихідний стан після змін, що в ній сталися

здатність організмів з плином часу переходити на вищий трофічний рівень в екологічній піраміді

сезонні коливання чисельності живих організмів в екосистемі під дією абіотичних факторів

послідовна закономірна зміна угруповань на певній території

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест