Екосистеми. Харчові звя'зки та колообіг речовин. Екологічні фактори. Стабільність у екососистемах. (К/р ІV варіант)

Додано: 14 травня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 31 раз
31 запитання
Запитання 1

Позначте консумента третього порядку у ланцюгу живлення

люцерна → коник → ящірка → орел

варіанти відповідей

орел

люцерна

коник

ящірка

Запитання 2

Укажіть правильну відповідність між організмами, позначеними на рисунку цифрами, і трофічними рівнями, які вони займають у ланцюгу живлення.

варіанти відповідей

1 — продуцент,

2 — консумент II порядку

3 — консумент І порядку,

4 — консумент II порядку

2 — консумент І порядку,

3 — консумент II порядку

1 — консумент І порядку,

4 — редуцент

Запитання 3

Організми, які отримують поживні речовини і необхідну енергію, харчуючись іншими живими організмами - це:

варіанти відповідей

консументи

редуценти

продуценти

біоценти

Запитання 4

Вкажіть послідовність, що правильно відображає передачу енергії в ланцюгу живлення:


варіанти відповідей

сосна → дятел → сокіл → короїд 

сосна → короїд → дятел → сокіл

короїд → сосна → дятел → сокіл

сокіл → дятел → короїд → сосна

Запитання 5

Деякі види мурашок живляться цукристими виділеннями попелиць і захищають їх від хижаків. Вкажіть тип взаємозв’язків між цими організмами?

варіанти відповідей

коменсалізм

хижацтво

паразитизм

мутуалізм

Запитання 6

Знищення хижих птахів призводить до масового розмноження змій, якi полюють на жаб, що живляться сараною. Чисельність комах безконтрольно зростає, що загрожує рослинності на великих територіях.

Яка властивість біогеоценозу порушується?

варіанти відповідей

стійкість

саморегуляція

цілісність

самовідтворення

Запитання 7

Найбільшу концентрацію отруйних речовин у забрудненому біогеоценозі можна виявити в організмі:

варіанти відповідей

хижих тварин

трав’янистих рослин

травоїдних тварин

дерев’янистих рослин

Запитання 8

Ящірка туатара (острови Нова Зеландія) не облаштовує собі нори, а користується гніздом буревісника. Коли птах вночі повертається до гнізда, ящірка вирушає на полювання.

Який це тип взаємозв’язків між організмами?

варіанти відповідей

мутуалізм

хижацтво

коменсалізм

паразитизм

Запитання 9

Група абіотичних факторів - це...

варіанти відповідей

вплив живих організмів один на одного

фізичні та хімічні умови середовища

вплив людини на навколишнє середовище

чинники, зумовлені діяльністю людини

Запитання 10

На місці чагарнику вирішили вирощувати полуниці. Для цього підготували ґрунт, висадили розсаду декількох сортів полуниць, внесли мінеральні та органічні добрива. Результатом цієї діяльності стало формування:

варіанти відповідей

фітоценозу

агроценозу

біоценозу

біогеоценозу

Запитання 11

Оберіть з наведених живих організмів усіх,що можуть бути у ланцюгу живлення консументом І порядку:

варіанти відповідей

бактерії гниття

миша польва

самка комара

самець комара

конюшина лучна

заєць-русак

Запитання 12

Прикладом хижацтва є взаємодія між:

варіанти відповідей

мишею і кліщем

мурахами і попелицями

мишею і совою

двома мишами одного виду

Запитання 13

На рисунку зображено схему дії екологічного фактора. Проаналізуйте твердження і вкажіть правильні.

І. Межі витривалості виду позначено точками А і Б. 

ІІ. Затемнені ділянки відповідають зоні пригнічення життєдіяльності

варіанти відповідей

правильне лише І

правильне лише ІІ

обидва правильні

обидва неправильні

Запитання 14

Група особин одного виду, що можуть вільно схрещуватись між собою, проживають довготривалий час на відносно ізольованій території — це...



варіанти відповідей

 Вид

  

  Популяція

Підвид

  Екотип

Запитання 15

Співіснування двох видів на одній території, для яких немає ані позитивних, ані негативних наслідків це:

варіанти відповідей

коменсалізм

аменсалізм

  паразитизм

  нейтралізм

Запитання 16

У вулику цариця, робочі бджоли й трутні - це...

 

  

варіанти відповідей

статева структура

просторова структура

 вікова структура

етологічна структура

Запитання 17

Періодичні або неперіодичні коливання чисельності особин у популяції-це

варіанти відповідей

дрейф генів

мутаційний процес

популяційні хвилі

міграції

Запитання 18

Згідно з правилом екологічної піраміди, ефективність кожної наступної ланки менша попередньої приблизно на ...

варіанти відповідей

на 1%

на 5%

на 10%

на 15%

Запитання 19

На полі росте трава. ЇЇ з"їдає польова миша. Мишу спіймала і з"їла змія. Змію з"їв орел. Хто з цих організмів є консументом ІІ порядку

варіанти відповідей

змія

миша

орел

трава

Запитання 20

Установити відповідність між групами:

1. Продуценти

2. Консументи

3. Редуценти

А. Споживачі готової продукції

Б. Руйнівники органічних речовин

В. Організми, які синтезують органічні речовини з неорганічних

варіанти відповідей

1А 2В 3Б

1В 2Б 3А

1В 2А 3Б

Запитання 21

Користуючись правилом екологічної піраміди, визначте, яка маса водоростей потрібна, щоб у морі виріс і міг існувати один дельфін, маса якого 400 кг.

Ланцюг живлення:

водорості - риби - дельфін

варіанти відповідей

 40 кг

40000 кг

400 кг

400000 кг

Запитання 22

Згідно із вченням В.І. Вернадського про біосферу жива речовина відзначається:

варіанти відповідей

постійним обміном речовин із середовищем

стабільністю біомаси та біопродуктивності

постійним зменшенням біомаси

переважанням біомаси гетеротрофів

Запитання 23

Лисиця важить 25 кг. Скільки потрібно рослинності аби вона могла вижити і харчуватися, якщо відомо що лисиця консумент ІІІ порядку

варіанти відповідей

 250 кг

25 кг

2500 кг

 25 000 кг

Запитання 24

За правилом екологічної піраміди визначте, скільки рослинної речовини необхідно для того, щоб у наведеному біоценозі могли існувати три рослинноїдні птахи масою 1 кг.

варіанти відповідей

 10 кг

 0,1 кг

30 кг 

3 кг

Запитання 25

Виберіть ланцюг живлення з запропонованих організмів, який відповідає схемі: продуценти - консументи І порядку - консументи ІІ порядку - редуценти

варіанти відповідей

пшениця - полівка - яструб - бактерії

полівка - яструб - пшениця - бактерії

бактерії - пшениця - полівка - яструб 

бактерії - полівка - яструб - пшениця

Запитання 26

На уроці біології для обговорення трофічних зв'язків між організмами. Клас поділили на дві групи.

Перша група зазначила, що на першому трофічному рівні перебувають рослиноїдні тварини.

Друга група вважала, що на другому трофічному рівні перебувають хижаки.

Яка група висловила правильне судження?

варіанти відповідей

лише перша

лише друга

обидві групи

жодна з груп

Запитання 27

Установити співвідношення між типами зв'язків:

1. Прямі

2. Непрямі

3. Трофічні

4. Фабричні

А. Хижак-здобич

Б. Дятел і стовбур дерева

В. Хижак, який впливає на популяцію рослин

Г. Паразит і хазяїн  

варіанти відповідей

 1Г 2В 3Б 4А

1Г 2В 3А 4Б

 1Г 2А 3В 4Б

1А 2Б 3В 4Г

Запитання 28

Установити співвідношення між структурами:

1. Видова

2. Просторова

3. Екологічна

4. Етологічна

А. Розташування елементів екосистем ярусним порядком

Б. Співвідношення популяцій різних видів, які виконують різні функції в екосистемах

В. Поведінкові механізми популяцій в екосистемах

Г. Видова різноманітність або біомаса

варіанти відповідей

1Г 2Б 3А 4В

 1Г 2А 3Б 4В

 1Г 2А 3В 4Б

 1А 2Б 3В 4Г

Запитання 29

Увідповідніть організм і його трофічний рівень у харчовому ланцюзі.

1 дощовий черв’як

2 клен

3 дрізд

4 яструб

А продуцент

Б консумент І порядку

В консумент ІІ порядку

Г консумент ІІІ порядку

Д редуцент

варіанти відповідей

 1-б, 2-а, 3-б, 4-в

1-д, 2-а, 3-в, 4-г

1-д, 2-а, 3-б, 4-в

1-д, 2-а, 3-г, 4-б

Запитання 30

Увідповідніть функціональну роль у колообігу речовин в екосистемі з організмом, що її виконує

А підсніжник

Б медична п’явка

В бактерія гниття

1 перетворення органічних речовин на неорганічні

2 перетворення неорганічних речовин на органічні

3 перетворення одних органічних речовин в інші

варіанти відповідей

а-1, б-2, в-3

 а-2, б-3, в-1

  а-3, б-2, в-1

Запитання 31

За джерелом надходження енергії до консументів ланцюги живлення поділяють на

варіанти відповідей

пасовищні

  детритні

 природні

 штучні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест