Екоситеми та їх різноманітність. Харчові зв'язки та потоки енергії в екосистемах

Додано: 13 травня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 147 разів
9 запитань
Запитання 1

Кожна природна екосистема має свої особливості, але для всіх екосистем характерні і спільні властивості. До таких властивостей належить:

варіанти відповідей

1. Природний колообіг речовин.

2. Наявність великих за розмірами рослин.

3. Наявність великих за розмірами тварин.

4. Відсутність паразитичних організмів.

Запитання 2

У складі кожної екосистеми є продуценти, консументи і редуценти. Серед них є автотрофи та гетеротрофи. У якій із груп, що тут вказані, є тільки гетеротрофи:

варіанти відповідей

1. Продуценти і консументи.

2. Продуценти і редуценти.

3. Консументи і редуценти.

4. Серед прдуцентів, консументів та редуцентів завжди є автотрофи.

Запитання 3

Кожна екосистема утворена із багатьох видів. Ці види:

варіанти відповідей

1. Належать до одної систематичної групи організмів (рослини, тварини або гриби).

2. Завжди є тільки гетеротрофами.

4. Можуть бути представниками однієї популяції.

4. Впродовж тривалого часу пристосувалися до спільного співжиття.

Запитання 4

До якої групи ви б віднесли екосистему нашої річки:

варіанти відповідей

1. Штучна.

2. Морська.

3. Прісноводна.

4. Наземна.

Запитання 5

Біля офісу національного парку розташовується територія на якій росте велика кількість дерев, що зустрічаються в лісах, наприклад дуб, береза, бук. В той же час поряд із ними ростуть декоративні дерева та кущі: магнолія, калина, бузок. До якої групи ви віднесете цю екосистему:

варіанти відповідей

1. Природна.

2. Штучна.

3. Морська.

4. Прісноводна.

Запитання 6

Сорти твердої пшениці добре ростуть тільки на тих полях, де в грунті є певні види грунтових грибів, які утворюють взаємовигідні стосунки із коренями пшениці. Поле пшениці - це штучна екосистема. То чому ж ми говоримо про гриби, які людина в грунт не висівала:

варіанти відповідей

1. У тому випадку, коли мова іде про ці гриби, то мова іде і про природні, а не штучні екосистеми.

2. Штучні екосистеми часто для свого нормального функціонування крім сільськогосподарських видів містять і дикорислі форми, які допомагають у функціонуванні штучної екосистеми.

3. Це приклад, який є винятком із загального правила: штучні екосистеми не містять диких видів.

4. Коли мова іде про штучні екосистеми, то такими вважаються тільки ті, що містять види, які там помістила людина, тобто там нема дикорослих видів.

Запитання 7

У якому із наведених прикладів ми можемо бачити правильно розташовані організми, які утворюють один харчовий ланцюг:

варіанти відповідей

1. Трава, заєць, вовк, ворона.

2. Вовк, павук, метелик, трава.

3. Метелик, павук, заєць, трава.

4. Дерево, гусениця, дятел, орел.

Запитання 8

Розрізняють кілька типів харчових ланцюгів. До одного із них входять дощові червяки, які живляться відмерлими частинами рослин, жуки -гробарики, які живляться трупами тварин та деякі інші види. Про який вид харчових ланцюгів іде мова, якщо в них є ці види організмів:

варіанти відповідей

1. Ланцюги виїдання (пасовищні).

2. Ланцюги розкладання (детритні).

3. Ланцюги із безхребетних тварин.

4. Ланцюги, де присутні тільки автотрофнв організми.

Запитання 9

На ст.204 вашого підручника є мал. 182. На ньому зображено екологічну піраміду, але там є помилка: кілька тварин розташовані на другому рівні піраміди (миша, заєць, сарана), ще кілька на третьому (ящірка, гадюка), а ще одна тварина (яструб) - на четвертому рівні. Хіба ж це правомірно - розташувати тварин на різних рівнях піраміди:

варіанти відповідей

1. Ні, це помилка, допущена художником.

2. Так, бо вони мають різні розміри.

3. Ні, бо всі тварини повинні займати в піраміді один рівень, адже всі вони є гетеротрофами.

4. Так, бо вони належать до різних груп консументів: І, ІІ, ІІІ порядку відповідно.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест