екзамен

Додано: 24 листопада
Предмет:
149 запитань
Запитання 1

Планування програми маркетингових комунікацій починається з:

варіанти відповідей

вибору структури звернення;

вибору засобу розповсюдження інформації;

вибору цільової аудиторії;

вибору привабливого мотиву для споживача?

Запитання 2

Кінцевим об'єктом маркетингового комунікаційного впливу є:

варіанти відповідей

споживач;

конкуренти;

контрольний орган;

місцеві мешканці.

Запитання 3

Кодування інформаційного повідомлення — це:

варіанти відповідей

система або окремі елементи захисту найбільш важливої інформації від

посягань конкурентів;

система штрих-кодів, що використовується компанією, виходячи з певних

нормативних установ держави;

процес перетворення комунікаційної ідеї відправника на певний набір

комунікаційних символів;

використання виключно вербальних символів для інформаційної взаємодії з

суб'єктами ринку.

Запитання 4

Декодування інформаційного повідомлення — це:

варіанти відповідей

процес перетворення комунікаційних символів як складових повідомлення

на певну думку;

інтерпретація маркетингового повідомлення його безпосереднім

відправником;

інтерпретація маркетингового повідомлення його безпосереднім замовником;

узгоджена інтерпретація маркетингового повідомлення його відправником та

замовником.

Запитання 5

Кодування інформаційного повідомлення за допомогою вербальних символів

означає використання:

варіанти відповідей

певного рисунка з привабливою кольоровою гамою;

слів як певного набору комунікаційних символів;

рисунків, слів та інших національних символів;

рисунків, слів, фотографій, відеороликів та інших зрозумілих для сприймання

символів

Запитання 6

Вербальний канал комунікації реалізується через:

варіанти відповідей

міміку;

передавання мовних повідомлень;

покачування голови на знак згоди чи незгоди;

жести

Запитання 7

Ініціатор маркетингових комунікацій, тобто сторона, яка надсилає звернення

іншій стороні:

варіанти відповідей

ініціатор;

відправник;

комунікатор;

адресат.

Запитання 8

Сторона, котра отримує звернення виробника товару (посередника) та

інформацію, яку воно містить:

варіанти відповідей

адресат;

ліцензіар;

отримувач;

одержувач.

Запитання 9

Відповідно до стратегії маркетингових комунікацій на першому етапі

життєвого циклу товарів необхідно:

варіанти відповідей

привернути увагу споживачів до товару, розробити заходи щодо просування

товарів на ринок через посередників;

активно просувати товари через посередників, здійснювати поліпшення

післяпродажних послуг, звертати увагу споживачів на окремі оригінальні

атрибути товарів;

залучувати споживачів поліпшенням якості, упаковки товарів;

просувати товари через посередників.

Запитання 10

Відома особа, яка бере участь у маркетинговій комунікаційній кампанії

(наприклад, рекламній), не виконує роль суб'єкта, який:

варіанти відповідей

здатний привернути увагу до маркетингового інформаційного повідомлення

здатний перенести свій імідж на той товар, який просувається;

здатний створити ефект поширення довіри до себе на той товар, який

просувається;

повинен профінансувати маркетинговий захід.

Запитання 11

Цілями маркетингових комунікацій є:

варіанти відповідей

створення іміджу виробників товару або цьому товару;

стимулювання покупців і посередників до дій

формування попиту на окремі товари, прискорювання товаропросування;

позбавлення залишків товару; пожвавлення продажу недоходних товарів,

регулярного продажу;

це пропозиція продуктів, послуг та ідей від імені виробника або посередника

в місцях продажу цих товарів.

Запитання 12

Модель сучасних маркетингових комунікацій складається з таких

елементів:

варіанти відповідей

відправник, кодування, звернення, засоби інформації, розшифровування,

одержувач, зворотна реакція, зв'язок у відповідь, шуми;

кодування, звернення, засоби інформації, розшифровування;

відправник, одержувач, зворотна реакція, зв'язок у відповідь;

виробник, звернення, засоби інформації, розшифровування, одержувач,

зворотна реакція.

Запитання 13

Комунікаційній менеджмент – це:

варіанти відповідей

особлива функція управління, покликана встановлювати і підтримувати

взаємозв'язки, взаєморозуміння і співпрацю між організацією і різними

цільовими групами на двосторонній основі;

цілісна система базових поглядів, ідей і постулатів, що затверджує пріоритет

певних цінностей для досягнення поставлених цілей на користь конкретних

груп людей;

набір найбільш важливих для компанії принципів, яких вона дотримується в

своїй діяльності;

стратегічні плани компанії, зібрані в єдиний пакет документів, які

створюються для визначення бізнес-цілей і шляхів їх досягнення.

Запитання 14

Законом «Про рекламу» заборонена:

варіанти відповідей

соціальна реклама;

прихована реклама;

реклама алкоголю;

реклама зброї.

Запитання 15

Відповідно до Закону «Про рекламу» правильним є твердження :

варіанти відповідей

методи та засоби реклами повинні завдавати її споживачам моральних

збитків;

реклама розповсюджується на території України російською та українською

мовами;

реклама є об’єктом авторського права;

законом не заборонено недобросовісну конкуренцію.

Запитання 16

Маркетингові комунікації в країнах – членах Європейського Союзу (ЄС)

не контролюються:

варіанти відповідей

внутрішніми законами;

національними саморегулюючими організаціями;

законодавством ЄС;

українськими законами.

Запитання 17

Яку форму навчання маркетологів доцільно використовувати постійно:

варіанти відповідей

з відривом від виробництва

з частковим відривом від виробництва;

самонавчання;

все в комплексі.

Запитання 18

Розповсюджувач — це насамперед особа, яка:

варіанти відповідей

виготовляє рекламну продукцію;

розробляє ідею рекламного звернення;

забезпечує розміщення рекламного повідомлення;

замовляє створення, виготовлення або розміщення реклами.

Запитання 19

Елемент комунікації «комунікатор» означає:

варіанти відповідей

сторона, яка передає звернення (повідомлення);

сторона, яка приймає звернення (повідомлення);

спосіб розшифрування маркетингового звернення.

змістовний засіб, що включає слова, звуки, зображення, символи;

Запитання 20

Найгіршим ступенем готовності цільової аудиторії, з точки зору реалізатора,

є:

варіанти відповідей

знання про існування фірми, особливості її товару;

надання переваги фірмі;

переконання в необхідності здійснення покупки;

необізнаність;

Запитання 21

Комунікаційна стратегія розробляється на основі:

варіанти відповідей

загальної стратегії підприємства;

стратегії конкурентів;

звітності;

даних за минулий рік.

Запитання 22

Слово «реклама» з латинської означає:

варіанти відповідей

кричати;

малювати;

продавати;

розповідати.

Запитання 23

Згідно із законом України «Про рекламу» реклама – це:

варіанти відповідей

будь-який інформаційний матеріал, що цілеспрямовано звертає увагу

споживачів на конкретну марку продукції або її виробника з метою сприяння її

реалізації;

інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в

будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність

споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару;

будь-яка платна неперсоніфікована форма інформаційного впливу на

споживача з метою формування мотивів купівлі товарів;

найпереконливіший і найдешевший спосіб поінформувати потенційних

споживачів про певний товар або певну послугу.

Запитання 24

Звукова реклама із зоровим рядом:


варіанти відповідей

аудіореклама;

відеоролик

брандмауер

аудіовізуальна реклама.

Запитання 25

Рекламодавець – це насамперед особа, яка:

варіанти відповідей

виготовляє рекламну продукцію;

розробляє ідею рекламного звернення;

забезпечує розміщення рекламного повідомлення;

замовляє створення, виготовлення або розміщення реклами.

Запитання 26

Деталізована розбивка рекламних витрат за конкретними товарами,

ринками та ЗМІ:

варіанти відповідей

кошторис;

глосарій;

брандмауер;

бюджет реклами.

Запитання 27

Вид реклами, яка не ставить за мету досягнення економічних цілей і

спрямована на формування суспільної думки, зміну моделі поведінки людей:

варіанти відповідей

некомерційна реклама;

соціальна реклама;

екологічна реклама;

політична реклама.

Запитання 28

До засобів розповсюдження реклами відносять:

варіанти відповідей

пресу, телебачення, пошту, радіо, Інтернет, транспорт, сувеніри, упаковка;

газети та журнали, проспекти, презентаційні книги;

каталоги, бланки замовлень, рекламні листівки, купони для замовлень;

магнітофонні та відеозаписи, рекламні оголошення на радіо, телебаченні

тощо, навіть вагони метрополітену.

Запитання 29

Вкажіть на основні стилі рекламного звернення:

варіанти відповідей

офіційно-діловий, науково-професійний, публіцистичний, літературний та

фамільярний;

просте дикторське повідомлення, мюзикл;

анімаційний фільм, нарис з натури, порівняльна реклама;

сюжетне оповідання про товар та його властивості, гра, фільм, кліп, радіо

оголошення.

Запитання 30

Враження від певного товару, фірми, особи, яке створюється рекламою:

варіанти відповідей

уявлення про товар;

імідж;

враження від товару;

логотип.

Запитання 31

Дайте визначення поняттю рекламування:

варіанти відповідей

це будь-яка форма неособистого платного пред’явника й пропонування

продуктів, послуг та ідей від імені їхнього виробника або власника;

форма, створення та використання прямих особистих зв’язків між тими, хто

пропонує товар, та споживачами цих товарів;

це пропозиція продуктів, послуг та ідей від імені виробника або посередника

в місцях продажу цих товарів;

це пропонування продукції на телебаченні, радіо, пресі.

Запитання 32

Буклет – це:

варіанти відповідей

рекламний листок містить суто рекламну, інформацію «помітніше»

оформлено;

рекламний проспект, що містить безліч кольорових фотографій і малюнків,

звичайно включає матеріали, що формують імідж фірми, часто випускається

до ювілейних дат;

невеликий за обсягом, але якісно оформлений рекламний матеріал;

інформаційний лист виконується на фірмовому бланку, адресується

конкретній особі і містить інформацію про фірму або товар.

Запитання 33

Каталог – це:

варіанти відповідей

перелік пропонованих товарів, які описані проілюстровані фотографіями, як

правило, має форму брошури;

невеликий за обсягом, але якісно оформлений рекламний матеріал;

комерційна пропозиція має меншу рекламну спрямованість і велику

маркетингову, містить умови угоди;

рекламний проспект, що містить безліч кольорових фотографій і малюнків,

звичайно включає матеріали, що формують імідж фірми, часто випускається

до ювілейних дат.

Запитання 34

Рекламна аудиторія – це:

варіанти відповідей

просування, сприяння продажу товарів;

загальна кількість людей, які можуть прочитати, побачити або почути

рекламне звернення, що передається за допомогою засобів масової інформації;

об'єднання рекламних агентств для досягнення спільних цілей у рекламному

бізнесі;

будь-яка оплачувана форма неособистого пред'явлення та просування товарів

від імені виробника

Запитання 35

Рекламне агентство – це:

варіанти відповідей

організація з рекламування товарів від імені виробника або посередника в

місцях продажу цих товарів;

план створення та показу рекламного звернення;

професійна організація з планування та проведення рекламних кампаній;

організація із стимулювання споживачів.

Запитання 36

Рекламний агент – це:

варіанти відповідей

особа, яка репрезентує рекламне агентство та проводить з його доручення

рекламну діяльність;

особа, що займається плануванням щорічних витрати рекламодавця на

рекламування;

особа, що систематизує процес збирання та аналізу ринкової інформації;

особа, що очолює організацію з рекламування товарів від імені виробника або

посередника в місцях продажу цих товарів.

Запитання 37

Інформативна реклама – це реклама, яка:

варіанти відповідей

доводить до відома споживача інформацію про товари, їхні види,

призначення, показники якості, особливості, принципи дії, рівень цін тощо;

заохочує споживачів віддати перевагу конкретному товару, змінює сприйняття

споживачем властивостей товару, переконує в необхідності придбати товар;

нагадує про наявність товару, місце і умови його продажу та використання;

підтримує споживача в його роздумах щодо слушного вибору товару вже

після придбання.

Запитання 38

Рекламна асоціація – це:

варіанти відповідей

об'єднання рекламних агентств для досягнення спільних цілей у рекламному

бізнесі;

будь-яка оплачувана форма неособистого пред'явлення та просування товарів

від імені виробника;

рекламування товарів від імені виробника або посередника в місцях продажу

цих товарів;

просування, сприяння продажу товарів.

Запитання 39

Логотип – це

варіанти відповідей

оригінальне написання найменування рекламодавця, що використовувався

як символ товару або підприємства і дуже часто є його торговою маркою;

дотепний вираз, що використовується в рекламному зверненні;

реклама, яка застосовується для того, щоб не дати споживачам забути про

певний товар;

вираз, що заохочує споживачів до придбання товарів.

Запитання 40

Комівояжер – це:

варіанти відповідей

текстовик, тобто особа, що розробляє рекламні девізи та тексти або пише

статті, які мають рекламний характер, на замовлення;

особа, від якої безпосередньо виходить інформація у комунікаційних

процесах;

роз'їзний торговець, що рекламує і продає товари;

графічна прикраса у вигляді щита, панно, планшета, де розміщується

рекламний текст, декоративні елементи

Запитання 41

Кого не можна зарахувати до суб'єктів, на яких спрямовуються заходи

стимулювання збуту:

варіанти відповідей

торговельні посередники;

споживачі-організації

власний торговельний персонал;

конкурентів

Запитання 42

Що не належить до інструментів стимулювання збуту:


варіанти відповідей

встановлення цінових знижок;

продаж товарів на умовах пільгового кредитування;

видача дисконтних карток;видача дисконтних карток;

зовнішня реклама.

Запитання 43

Основними способами стимулювання покупців є:


варіанти відповідей

збільшення витрат на рекламу;

збільшення каналів розподілу товарів;

використання знижок, купонів та лотерей;

розширення логістичних операцій.

Запитання 44

Форми стимулювання споживачів включають:

варіанти відповідей

безкоштовні зразки, додаткову кількість товару без оплати, продаж за


зниженими цінами, знижки з ціни за повторної купівлі тощо;

прямі знижки з ціни – за внесення товару в каталог торгового посередника; за


кількість товару, яку купує посередник; відшкодування за організацію реклами


на місці продажу або за будь-яке вигідне подання товару;

роздавання зразків, конкурси вітрин та інші заходи стимулювання товарами та цінними подарунками;

місця на полицях своїх магазинів і демонстраційних залів.

Запитання 45

Стимулювання продажу:

варіанти відповідей

має на меті негайну зміну поведінки покупця, бо товар одразу постає в


ореолі вирішальної переваги;

має знеособлений характер;

має на меті змінити поведінку покупця в довгостроковій перспективі;

має на увазі тривалі дипломатичні переговори.

Запитання 46

До переваг застосування заходів зі стимулювання збуту для роздрібних

торговців не належить:

варіанти відповідей

формування нової культури споживання;

спонукає до негайної закупівлі товару;

розвиває торгівлю за рахунок постійних нагадувань;

надає можливість отримання пільг та призів

Запитання 47

Стимулювання споживачів не може здійснюватись у формі:


варіанти відповідей

стимулювання натурою;

активна пропозиція;

відшкодування за рекламу;

цінове стимулювання

Запитання 48

Вид знижок, що надається дітям, військовослужбовцям, студентам,

пенсіонерам:


варіанти відповідей

знижки з нагоди ювілею підприємства, національного або традиційного свята;

знижки певним категоріям споживачів;

знижки на сезонних розпродажах товарів;

бонусні знижки постійним покупцям

Запитання 49

Основними адресатами стимулювання збуту можуть бути:


варіанти відповідей

споживачі, конкуренти і посередники;

споживачі, конкуренти і персонал;

персонал, конкуренти і посередники;

споживачі, посередники і персонал.

Запитання 50

Регулярна організація зустрічей з журналістами – це:


варіанти відповідей

прес-конференція;

прийом

бэкграундер

прес-реліз

Запитання 51

Метою паблік-рилейшнз є:

варіанти відповідей

популяризація підприємств, організацій або окремих осіб серед цільових


груп громадськості;

привернення уваги покупців, виклик зацікавленості і бажання придбати


товар, здійснення поштовху до купівлі товарів;

привертання уваги споживача, стимулювання купівлі і створення передумов


для повторних закупівель, розвиток тривалих стосунків з отримувачем;

посилення імпульсної купівлі.

Запитання 52

До основних функцій РR не належить:

варіанти відповідей

формування лояльного (дружнього) ставлення засобів масової інформації до


компанії;

забезпечення відомості компанії (товарів, торгових марок), формування та


розвиток її іміджу;

підготовка "громадської думки" до прийняття певного рішення;

безоплатне інформування суб’єктом суспільства власного знайомого про


виріб.

Запитання 53

Брифінг – це:

варіанти відповідей

коротка зустріч керівництва організації з журналістами;

представлення подій від імені особи, яка є безпосереднім свідком або


учасником подій;

бесіда у формі питань та відповідей. Діалог між людиною, яка володіє


інформацією, та журналістом;

інформаційний документ, призначений для випадків, коли керівництво


підприємства має намір висловити свою позицію з деяких питань.

Запитання 54

Мобілізація співробітників – це:

варіанти відповідей

акцентування уваги співробітників на розв’язання певних проблем;

залучення працівників підприємства для виконання програми із суспільних


зв’язків;

призов співробітників до військової служби;

оперативна перевірка відповідності здійснення програми цілям і завданням


компанії;

Запитання 55

Діяльність PR складається з двох самостійних напрямків:


варіанти відповідей

паблісіті і спонсорства;

прес-конференцій та брифінгів;

пропаганди і паблісіті ;

пропаганди і спонсорства.

Запитання 56

Завданнями пропаганди не є:


варіанти відповідей

зв'язок з пресою;

пропаганда виробу;

лобіювання

рекомендації керівництву підприємства.

Запитання 57

Пряме безоплатне інформування суб’єктом суспільства власного знайомого

про виріб є завданням:


варіанти відповідей

паблік-рилейшнз;

пропаганди

паблісіті

спонсорства

Запитання 58

Напрямки зусиль PR:

варіанти відповідей

окремі об’єкти суспільства;

суспільство, бізнес і влада;

формальні ділові стосунки з окремими працівниками інших підприємств;

неформальні емоційні стосунки з окремими працівниками інших


підприємств.

Запитання 59

Пабліситі – це:


варіанти відповідей

популяризація, розповідь про раніше невідоме (товар, послугу,


підприємство, особу), тобто дія, спрямована на привертання уваги


громадськості;

публічна неоплачувана діяльність підприємства з формуванням сприятливого


ставлення до певного товару цього підприємства або до самого підприємства;

стимули для сприйняття рекламного звернення;

збирання, оброблення та аналіз фактів, а також розроблення рекомендацій для


дальшої роботи (поводіння);

Запитання 60

Репортаж – це:

варіанти відповідей

представлення подій від імені особи, яка є безпосереднім свідком або


учасником подій;

коротка зустріч керівництва організації з журналістами;

випадок, сюжет із історії діяльності підприємства, що має впливати на


збільшення авторитету підприємства;

сенсаційний, розважальний матеріал у захоплювальний та гумористичній


формі, яка водночас має нести громадськості корисну ділову інформацію.

Запитання 61

Методи ефективного розташування товару на прилавках та вітринах

магазинів:


варіанти відповідей

персональний продаж;

мерчайдайзинг

прямий маркетинг

брендинг

Запитання 62

Воблер – це:


варіанти відповідей

підставка під листівки різних видів;

великі коробки, які повторюють у збільшеному вигляді пачки сигарет чи


пакети із соком; їх підвішують до стелі чи ставлять на полиці;

використовують у великих супермаркетах, "тремтить" на пластмасовій


гнучкій нозі, що приклеєна до полиці, і показує, де розташований певний


товар;

елемент зовнішньої реклами.

Запитання 63

За місцем використання розрізняють такі рекламні матеріали:


варіанти відповідей

внутрішні та зовнішні;

постійні і тимчасові;

ті, що світяться і ті, що не світяться;

стандартні та нестандартні.

Запитання 64

Рекламні матеріали мають відповідати вимогам:


варіанти відповідей

привертати увагу;

формувати негативне ставлення до товарів конкурентів;

не викликати бажання здійснити купівлю (спонукати до дії);

викликати короткостроковий ефект.

Запитання 65

Товарна вітрина – це:


варіанти відповідей

вітрина, основу якої становить товар без використання декоративних


елементів;

вітрина, коли поряд с товаром використовуються декоративні елементи, за


допомогою яких підкреслюють найголовніші особливості товару;

оформлення з використанням жанрової сцени;

вітрина, зроблена до свят, ювілеїв, подій.

Запитання 66

Пейпербек – це:

варіанти відповідей

рекламна паперова обкладинка;

спеціально підготовлений рекламний ролик, створений для вивчення реакції


аудиторії або як зразок для рекламодавців;

дотепний вираз, що використовується в рекламному зверненні;

використання в рекламі почуттів справедливості, порядності, національного


єднання, миру тощо.

Запитання 67

Під поняттям «нагадувальна реклама» розуміють:

варіанти відповідей

дотепний вираз, що використовується в рекламному зверненні;

кількісну характеристику рекламного звернення;

усне пред'явлення товару в процесі бесіди з одним або кількома покупцями


(фактичними чи потенційними) з метою укладення угоди (контракту) про


придбання товару;

рекламу, яка застосовується для того, щоб не дати споживачам забути про


цей товар.

Запитання 68

Переконувальна реклама – це:


варіанти відповідей

реклама, що застосовується для формування вибіркового попиту на певну


марку товару через переконування споживача, що за свої гроші він отримає


максимально цінну річ;

публічна неоплачувана діяльність підприємства з формування сприятливого


ставлення до певного товару цього підприємства або до самого підприємства;

реклама, яка застосовується для того, щоб не дати споживачам забути про цей


товар;

конкретні газети, журнали, радіостанції або телестудії, які передають


рекламну інформацію.

Запитання 69

Бюджет реклами – це:


варіанти відповідей

деталізована розбивка рекламних витрат за конкретними товарами, ринками


та використовуваними засобами масової інформації;

показник для аналізу ефективності показу реклами, який дорівнює оцінному


коефіцієнту, помноженому на кількість показів реклами в цій програмі;

форма організації взаємозв'язків між виробниками та споживачами


(покупцями) у вигляді показу товарів на спеціально організованих для цього


демонстраціях у певний час і в певному місці;

стратегія зростання компанії завдяки розширенню видів діяльності чи виходу


на нові ринки.

Запитання 70

До основних функцій реклами відносять:

варіанти відповідей

комерційну; некомерційну,

стимулюючу; інформативну; психологічну;

престижну; психологічну, національну;

стимулюючу, спеціалізовану, престижну.

Запитання 71

Порівняльна реклама – це:


варіанти відповідей

реклама, яка безпосередньо або опосередковано порівнює одну марку товару


з іншими;

метод розсилання рекламних матеріалів поштою заздалегідь підготовленими


списками потенційних та фактичних споживачів (пряма поштова реклама);

рекламування товарів від імені виробника або посередника в місцях продажу


цих товарів (крамницях, супермаркетах, реклама на місцях продажу);

стратегія виходу компаній з певного ринку або переходу в іншу сферу


діяльності.

Запитання 72

Тематична вітрина – це:


варіанти відповідей

вітрина, зроблена до свят, ювілеїв, подій;

вітрина, де поряд с товаром використовуються декоративні елементи, за


допомогою яких підкреслюють найголовніші особливості товару;

оформлення з використанням жанрової сцени;

вітрина, основу якої становить товар без використання декоративних


елементів.

Запитання 73

Засіб маркетингових комунікацій, який передбачає безпосередню

інтерактивну взаємодію продавця/виробника товару з кінцевим споживачем

певного товару, розрахований на отримання відгуку або здійснення угоди:


варіанти відповідей

прямий маркетинг;

прямі торгові угоді;

персональний продаж;

пряма реклама

Запитання 74

Використання каналу прямого маркетингу означає:


варіанти відповідей

повну відмову від використання оптових торговельних посередників;

перехід до поєднання прямих та непрямих каналів збуту продукції;

перехід компанії до системи доставки товарів тільки власним транспортом;

використання порядку продажу продукції безпосередньо її споживачам.

Запитання 75

Недоліками реклами в Інтернеті є:


варіанти відповідей

невеликий відсоток користувачів у певних населених пунктах;

використання мультимедійних технологій;

висока вартість контакту з цільовою аудиторією;

неможливість контролю ефективності реклами.

Запитання 76

Носій реклами в Інтернеті переважно прямокутного графічного зображення,

який уставляється в сторінки сайта:


варіанти відповідей

річ-медіа;

банер

електронна пошта;

джумбі

Запитання 77

Пряма реклама не використовує наступні форми:


варіанти відповідей

листа, листівки;

каталоги, проспекти

рекламні ТБ-ролики

календарі

Запитання 78

Прямий маркетинг – це:


варіанти відповідей

продаж товару без торговельних посередників

вивчення клієнтів у комп’ютерних базах даних

продаж того, що виробляє фірма без урахування потреб;

персональні продажі.

Запитання 79

Засоби прямого маркетингу – це:


варіанти відповідей

фірмовий магазин

зовнішня реклама

лотереї

цінові знижки

Запитання 80

Переваги прямого маркетингу:


варіанти відповідей

гнучкість, вибірковість, результативність;

висока вартість виготовлення та розсилання рекламних матеріалів;

складність перевірки ефективності прямої реклами;

велика кількість рекламних матеріалів може дратувати тих, хто їх отримує.

Запитання 81

До каналів прямого маркетингу не належить:


варіанти відповідей

пряма поштова розсилка;

факсова реклама;

зовнішня реклама;

телемаркетинг

Запитання 82

Телемаркетинг – це:


варіанти відповідей

продаж за допомогою телефону;

телевізійний маркетинг (телемагазини);

продаж через Інтернет;

продаж за допомогою персонального продажу.

Запитання 83

До змішаних засобів прямого маркетингу не відносять:


варіанти відповідей

поштові відправлення;

радіо і телебачення;

пресу;

телефонний зв'язок.

Запитання 84

На виставковому стенді не можна робити:


варіанти відповідей

вивчати чужі стенди;

розглядувати відвідувачів;

їсти;

проводити семінар.

Запитання 85

Торговий ярмарок – це:


варіанти відповідей

короткочасний захід, який проводиться постійно, але кожен раз в іншому


місці;

короткочасний захід, який проводиться періодично як правило, у тому


самому місці;

середовище для обміну інформацією про товари;

місце для укладання торгових угод з метою отримання товару.

Запитання 86

До недоліків організації виставок відносять:


варіанти відповідей

використання великої кількості людей і дорогої техніки;

можливість вибирати конкретну аудиторію;

трудомісткість роботи з підготовки і проведення;

широка можливість демонструвати рекламовані вироби, їх споживчі


властивості.

Запитання 87

Основними цілями проведення виставок є:


варіанти відповідей

іміджева, дослідницька, рекламна;

допоміжна, підтримуюча; розуміюча;

пояснювальна, дослідницька, рекламна;

зволікаюча, іміджева, імпульсивна.

Запитання 88

Презентація – це:


варіанти відповідей

один з етапів процесу продажу товарів, коли торговий агент визначає


можливих потенційних клієнтів;

один з етапів процесу продажу товарів, за якого торговий агент розповідає


про позитивні якості товарів, котрі він пропонує купити, та демонструє їх у


дії;

пропонування споживачам невеликої кількості товару на пробу;

реклама, яка безпосередньо або опосередковано порівнює одну марку товару з


іншими.

Запитання 89

Франчайзинг – це:

варіанти відповідей

єдність постійних художніх (музичних) і текстових елементів та констант у


всіх рекламних розробленнях і засобах реклами певного підприємства;

купівля відомої торгової марки або торгового знака (логотипа) торговцем


цими товарами для збільшення власного іміджу і створення стандартних умов


торгівлі, а іноді і виготовлення цих товарів;

один з етапів процесу продажу товарів, коли торговий агент намагається


усунути всі заперечення з боку потенційного покупця;

особливо переконливий аргумент щодо якості або іншої вигоди товару, що


рекламується.

Запитання 90

Виставка – це:

варіанти відповідей

показ продукції та послуг промислового і споживчого призначення з метою


інформування, комунікації та укладання контрактів;

показ продукції та послуг промислового і споживчого призначення з метою


безпосередньої реалізації;

короткотермінові заходи для заохочення учасників маркетингових комунікацій


до купівлі або дальшого перепродажу цих товарів;

«німий» продавець товару, засіб відбиття його у свідомості покупця, носій


іміджу товару та його виробника.

Запитання 91

Ярмарка – це:

варіанти відповідей

показ продукції та послуг промислового і споживчого призначення з метою


безпосередньої реалізації;

усне пред’явлення товару в процесі бесіди з одним або кількома покупцями


(фактичними чи потенційними) з метою укладення угоди (контракту) щодо


купівлі товару;

показ продукції та послуг промислового і споживчого призначення з метою


інформування, комунікації та укладання контрактів;

будь-яка форма неособистого платного пред’явлення й просування продуктів,


послуг та ідей від імені їхнього виробника або власника (посередника тощо).

Запитання 92

Найменш вигідним розташуванням стенда фірми на виставці є:


варіанти відповідей

на видному місці, біля входу або за рухом основних потоків відвідувачів;

за найбільшою шириною вздовж фронту;

кутове розташування;

проти руху відвідувачів.

Запитання 93

Виставки, на яких демонструється обладнання і техніка великих розмірів:


варіанти відповідей

на відкритому повітрі;

багатоцільові

павільйонні


виставки досягнень.

Запитання 94

Виставка відрізняється від ярмарку:


варіанти відповідей

тривалістю

періодичністю

їх організовують як фізичні, так і юридичні особи;

метою їх діяльності є укладання угод за зразками.

Запитання 95

Персональний продаж товарів:


варіанти відповідей

особисте пред’явлення товарів покупцю з метою продажу;

рекламування товарів від імені виробника;

план створення показу рекламного звернення;

систематизований процес збирання інформації.

Запитання 96

Повідомлення – це:

варіанти відповідей

безкоштовне повідомлення про компанію, її товар або послугу в засобах


масової інформації;

закодована ідея, тобто те, що хоче довести торговий агент до відома клієнта;

організована діяльність з метою формування іміджу фірми і позитивних


відгуків про продукцію;

оплачувана, знеособлена інформація, покликана сформувати або підтримати


інтерес до ідей, товарів, послуг або спонукати до їх купівлі.

Запитання 97

Процес продажу – це:

варіанти відповідей

орієнтація на продажах та на клієнта;

намагання контролювати ситуацію та поведінку партнера, керувати ним та


домінувати у відносинах;

обмін інформацією між двома і більше людьми;

сукупність етапів, які торговий агент проходить під час продажу того чи


іншого товару або послуги.

Запитання 98

Основна функція персонального продажу – це:


варіанти відповідей

умовити споживача здійснити акт купівлі-продажу;

ознайомити споживача з товаром;

визначити ступінь купівельної задоволеності споживача;

ознайомити споживача з торговим підприємством

Запитання 99

Завдання торговельного персоналу не групуються за напрямами:


варіанти відповідей

безпосередній продаж;

надання послуг клієнтам

надання послуг виробникам;

збір інформації для виробника щодо трансформування потреб, активності


конкурентів, адаптованості товарів.

Запитання 100

Директ-маркетинг – це:

варіанти відповідей

обмін інформацією між двома і більше людьми; пропонування споживачам


невеликої кількості товару на пробу;

реклама, яка безпосередньо або опосередковано порівнює одну марку товару з


іншими;

постійно підтримувані спрямовані комунікації з окремими споживачами, що


мають очевидні наміри купувати певні товари;

безкоштовне повідомлення про компанію, її товар або послугу в засобах


масової інформації.

Запитання 101

Торговий агент – це:

варіанти відповідей

особа, що продає товари одного або кількох підприємств за договором;

посередник, що працює за винагороду;

людина чия діяльність, зумовлена стилем життя, вихованням, освітою й


культурою;

особа, що займається збиранням, обробкою та аналізом фактів

Запитання 102

Функцію персонального продажу не виконують:


варіанти відповідей

агенти, представники фірми, комівояжери;

продавці спеціалізованих магазинів;

продавці магазинів самообслуговування;

покупці товарів та послуг

Запитання 103

Стимулювання власного торгового персоналу – це:

варіанти відповідей

короткотермінове заохочення власного персоналу, спрямоване на


підвищення ефективності зусиль;

короткотермінові заходи для заохочення учасників маркетингових комунікацій


до купівлі або подальшого перепродажу цих товарів;

експозиції і демонстрації, роздавання безплатних зразків, які проводяться на


місці продажу товарів;

заохочення торгового посередника до ефективного продажу товарів


виробника за допомогою безкоштовного надання певної кількості товарів.

Запитання 104

Стимулювання продажу товарів – це:

варіанти відповідей

короткотермінове заохочення власного персоналу, спрямоване на підвищення


ефективності зусиль;

короткотермінові заходи для заохочення учасників маркетингових


комунікацій до купівлі або подальшого перепродажу цих товарів;

експозиції і демонстрації, роздавання безплатних зразків, які проводяться на


місці продажу товарів;

заохочення торгового посередника до ефективного продажу товарів


виробника за допомогою безкоштовного надання певної кількості товарів.

Запитання 105

Стимулювання торгівлі – це:

варіанти відповідей

короткотермінове заохочення власного персоналу, спрямоване на підвищення


ефективності зусиль;

короткотермінові заходи для заохочення учасників маркетингових комунікацій


до купівлі або дальшого перепродажу цих товарів;

експозиції і демонстрації, роздавання безплатних зразків, які проводяться на


місці продажу товарів;

заохочення торгового посередника до ефективного продажу товарів


виробника за допомогою безкоштовного надання певної кількості товарів

Запитання 106

Персональний продаж передбачає:

варіанти відповідей

продаж з використанням масових засобів комунікацій;

встановлення особистого контакту з одним або декількома потенційними


покупцями з метою продажу товару;

використання переважно короткотермінових спонукальних засобів,


покликаних прискорити або збільшити продажі окремих товарів споживачам;

короткострокові продажі.

Запитання 107

Відповідальним за доставку товару і оформлення супровідних документів

є:


варіанти відповідей

представник-кур'єр;

консультант

покупець

споживач

Запитання 108

Матеріальна винагорода торговельного персоналу передбачає:

варіанти відповідей

зростання зарплати відсотках з продажів;

кар'єрне зростання;

грамоти;

похвалу.

Запитання 109

Основна мета упаковки – це:


варіанти відповідей

створення образу, в який підсвідомо вірить цільова аудиторія;

перенесення уваги з головного об’єкта на інший об’єкт;

установити тісний зв'язок з покупцем;

привернути увагу людини і водночас примусити її довіряти, тому що


знаходиться всередині.

Запитання 110

Споживацька тара – це:


варіанти відповідей

упаковка для безпосереднього продажу або доставки покупцям;

елемент упаковки товару, вже розфасованого в споживацьку тару;

вміст упаковки для безпосереднього продажу або доставки покупцям;

прямокутний або трикутний рекламний планшет з пластика.

Запитання 111

Упаковка – це:

варіанти відповідей

засіб відображення товару у свідомості покупця, носій іміджу товару його


виробника;

особливо переконливий аргумент щодо якості або іншої вигоди товару, що


рекламується;

рекламна панель з підвіскою, що встановлюється на даху транспортного


засобу;

вид рекламного проспекту, що друкується на одному паперовому аркуші і


після фальцювання не розрізається.

Запитання 112

Транспортна тара – це:


варіанти відповідей

упаковка для безпосереднього продажу або доставки покупцям;

елемент упаковки товару, вже розфасованого в споживацьку тару;

вміст упаковки для безпосереднього продажу або доставки покупцям;

прямокутний або трикутний рекламний планшет з пластика.

Запитання 113

Маркування – це:

варіанти відповідей

текст, умовні позначення або рисунки, інші допоміжні засоби, нанесені на


тару або товар, і призначені для ідентифікації товару або окремих його


властивостей;

відомості про товар, які призначені для користувачів, які дозволяють їм


розібратися у нескінченій кількості товарів і зробити правильний вибір;

діяльність, спрямована на популяризацію певного виду товару, який з різних


причин ринок недостатньо визнає, незважаючи на його позитивні властивості;

комерційна пропозиція має меншу рекламну спрямованість і велику


маркетингову, містить умови угоди.

Запитання 114

Кольєретка – це:

варіанти відповідей

різновид етикеток, які мають особливу форму і наклеюються на шийку


пляшки з різними напоями;

різновид етикеток із ширшою інформацією про виробника, стислі відомості


про споживчі якості товару;

носій маркування, який причеплюється або додається до товару;

носій короткої дублюючої товарної інформації, виконаний на невеликій


стрічці.

Запитання 115

Вкладиш – це:

варіанти відповідей

різновид етикеток, які мають особливу форму і наклеюються на шийку


пляшки з різними напоями;

різновид етикеток із ширшою інформацією про виробника, стислі відомості


про споживчі якості товару;

носій маркування, який причеплюється або додається до товару;

носій короткої дублюючої товарної інформації, виконаний на невеликій


стрічці.

Запитання 116

Бірки та ярлики – це:

варіанти відповідей

різновид етикеток, які мають особливу форму і наклеюються на шийку


пляшки з різними напоями;

різновид етикеток із ширшою інформацією про виробника, стислі відомості


про споживчі якості товару;

носії маркування, який причеплюють або додають до товару;

носій короткої дублюючої товарної інформації, виконаний на невеликій


стрічці.

Запитання 117

Товарні знаки – це:

варіанти відповідей

різновид етикеток із ширшою інформацією про виробника, стислі відомості


про споживчі якості товару;

носії маркування, який причеплюють або додають до товару;

носій стислої дублюючої товарної інформації, виконаний на невеликій стрічці

позначення, які допомагають покупцеві відрізнити товари та послуги одних


виробників від інших.

Запитання 118

Товаросупровідні документи – це:

варіанти відповідей

документи, які містять необхідну й достатню інформацію для ідентифікації


товарних партій на всьому шляху їхнього руху;

носії споживчої інформації, хоча можуть придатися й продавцям, під час


консультування останніми покупців;

це носії стислої дублюючої товарної інформації, виконані на невеликій


стрічці та призначені для контроля або відновлення відомостей про товар;

призначено для нанесення ідентифікаційної інформації на товари, упаковку,


етикетки за допомогою спеціального пристрою

Запитання 119

Штриховий код – це:

варіанти відповідей

носії маркування, які причіплюють або додаються до товару;

ім’я або знак, які відрізняють конкретний товар від інших товарів того самого


виду;

знак, що застосовують для автоматизованої ідентифікації та обліку


інформації про товар;

носій стислої дублюючої товарної інформації, виконаний на невеликій


стрічці.

Запитання 120

Бренд – це:

варіанти відповідей

стислий текст, який добре запам’ятовується і відображає рекламну ідею, суть


рекламного звернення, і є його частиною;

ім’я, знак, символ, кольори, написання літер, дизайн, логотип, салоган або


комбінація цих елементів, які служать для ідентифікації товарів підприємства


та самого цього підприємства;

реклама видавництва, вкладається в книгу, журнал, каталог у вигляді


обарвленої закладки;

це пропозиція продуктів, послуг та ідей від імені виробника або посередника


в місцях продажу цих товарів.

Запитання 121

Брендинг – це:

варіанти відповідей

процес створення бренда та його менеджмент протягом усього життєвого


циклу товару;

стратегія виходу компаній з цього ринку або переходу в іншу сферу


діяльності;

стимулювання покупців і посередників до дій;

збирання, обробка та аналіз фактів, а також розробка рекомендацій для


дальшої роботи.

Запитання 122

Функціями бренду є:

варіанти відповідей

надання інформацій про товари та стимулювання продажу цих товарів


споживачам і посередникам;

створення іміджу виробників товару або цьому товару;

стимулювання покупців і посередників до дій;

просування товару на ринок, захист товару від підробок, збільшувати обсяги


товарних марок.

Запитання 123

Атрибутами успішного бренда є:

варіанти відповідей

відомість назви, прихильність покупців до товара, цінність та якість,


асоціативні ряди;

увага, інтерес, бажання придбати товар, рішення придбати, укладення угоди;

обсяг продажу, прибуток, товар, ціна, інтерес;

увага, інтерес, стимулювання продажу, рекламування.

Запитання 124

Енграма – це:


варіанти відповідей

враження, яке справляє на людину назва бренда;

незнайоме слово, яке складається з емоційних образів;

найважливіший атрибут назви товарної марки;

ідентифікація, статус, репутація підприємства виробника та його


посередників.

Запитання 125

Бренд-комунікація (позиціювання) – це:

варіанти відповідей

усвідомлена й програмувальна діяльність, спрямована на успішне


просування бренда;

враження, яке справляє на людину назва бренда;

незнайоме слово, яке складається з емоційних образів;

найважливіший атрибут назви товарної марки.

Запитання 126

Основним принципом механізму створення ефективного бренда є:

варіанти відповідей

відбирати й створювати комерційні назви, які не тільки відбивають природу


товарної марки, а й враховують культурні, соціальні, особистісні, психологічні


чинники;

пропозиція продуктів, послуг та ідей від імені виробника або посередника в


місцях продажу цих товарів;

будь-яка форма неособистого платного пред’явника й пропонування


продуктів, послуг та ідей від імені їхнього виробника або власника;

форма, створення та використання прямих особистих зв’язків між тими, хто


пропонує товар, та споживачами цих товарів.

Запитання 127

До причин необхідності уникнення назв брендів, аналогічних до тих, що

існують, не належать:


варіанти відповідей

захист від обвинувачень у порушенні авторських прав або у підробці;

відсутність судових приписів і рішень про конфіскацію та арешт майна


порушника авторських прав;

захист від судових переслідувань з найменшої причини;

захист прав споживачів.

Запитання 128

Особливою засторогою для творців брендів є::

варіанти відповідей

враження, яке справляє на людину назва бренду;

використання слів, які можуть викликати негативні емоції та справити


депресивне враження на певну категорію людей – потенційних споживачів


товарної марки;

захист від обвинувачень у порушенні авторських прав або у підробці;

відсутність судових приписів і рішень про конфіскацію та арешт майна


порушника авторських прав.

Запитання 129

Структура служби маркетингу залежить від таких факторів:


варіанти відповідей

негативних і позитивних;

зовнішніх і внутрішніх;

активних і пасивних;

класичних і новітніх.

Запитання 130

До базових організаційних структур служби маркетингу не належать:

варіанти відповідей

функціональна організація;

управління в рамках функціональної організації в розрізі окремих продуктів


або груп;

служба збуту;

дивізіонні структури.

Запитання 131

Структура комплексу маркетингових комунікацій – це:

варіанти відповідей

покриття певної частки ринку комунікативним впливом;

співвідношення результату та витрат на маркетингові комунікації для


досягнення цього результату;

загальна і конкретна комунікаційна програма фірми, що складається з


поєднання реклами, паблік-рилейшнз, особистих продажів або стимулювання


збуту;

створення правильного іміджу компанії-виробника.

Запитання 132

До процесу планування маркетингових комунікацій не входять такі

елементи:


варіанти відповідей

спроможність пригадати рекламу, рівень спонукання;

планування цілей маркетингу;

розробка стратегії маркетингу підприємства;

розробка тактичних планів МПК.

Запитання 133

До плану маркетингових заходів належать такі розділи:


варіанти відповідей

стратегія маркетингу;

цінність обраних носіїв МК;

визначення комунікативної ефективності КМК;

плани – графіки подання МК.

Запитання 134

До основних показників ефективності роботи служби маркетингових

комунікацій не відносять:


варіанти відповідей

«ціна за тисячу»;

теоретична прогнозована середня кількість слухачів;

вартість рекламного простору;

фінансова стабільність.

Запитання 135

До показників визначення ефективності участі у виставках і ярмарках не

належать:

варіанти відповідей

середня щоденна частота відвідувань;

щоденний показник обслуговування відвідувачів;

політика на ринках продажу;

ступінь інтенсивності комерційних контактів.

Запитання 136

Ефективність використання тих чи інших засобів масової інформації

визначається за допомогою показника «вартість рекламного простору», що

означає:

варіанти відповідей

ціну, яку платить підприємство за розміщення рекламного звернення у


цьому носії;

теоретичну прогнозну середню кількість слухачів, глядачів або читачів, які


можуть мати хоча б один контакт з рекламним носієм (газетою, журналом,


радіопередачею, відеороликом тощо);

частку цільової аудиторії, яку охоплює цей носій реклами;

ціну за тисячу.

Запитання 137

Розрахунок вартості одного візиту торгового агента:


варіанти відповідей

витрати на візити/кількість візитів за період аналізу;

обсяг продажу/кількість візитів;

обсяги продажу новим клієнтам/кількість нових клієнтів;

витрати на нових клієнтів/кількість нових клієнтів або середні витрати на

візит/відсоток нових клієнтів з-поміж усіх клієнтів.

Запитання 138

Життєвий цикл товару:

варіанти відповідей

проміжок часу від задуму товару до зняття його з виробництва та продажу;

проміжок часу між придбанням сировини, матеріалів для здійснення основної


діяльності та одержання коштів;

час, упродовж якого грошові кошти вилучені з обігу підприємства;

час, від виробництва товару до його реалізації.

Запитання 139

Інтегровані маркетингові комунікації є однією з чотирьох складових:


варіанти відповідей

маркетинг-міксу;

маркетингової товарної політики;

маркетингової інноваційної політики;

маркетингової продуктової стратегії.

Запитання 140

Спонсорування – це:

варіанти відповідей

надання певних пільг окремим особам або організаціям і поширення


інформації про це в засобах масової інформації з метою створення


доброзичливого ставлення до організаторів цієї акції;

заходи, які влаштовуються для донесення до цільової аудиторії конкретних


повідомлень (прес-конференції, святкові презентації тощо);

корисні дрібнички із зображеними на них торговими марками або торговими


знаками рекламодавців, які безкоштовно вручають покупцям;

процес сплати грошей за створення та показ рекламного звернення


фірмою, організацією чи окремою особою.

Запитання 141

Маркетинг заходів зі спонсорування – це:

варіанти відповідей

комерційна діяльність, яка відбувається у культурному та соціальному


середовищі, де розроблено концепцію та впроваджено у практику благодійну


діяльність;

заходи, які влаштовуються для донесення до цільової аудиторії конкретних


повідомлень (прес-конференції, святкові презентації тощо);

корисні дрібнички із зображеними на них торговими марками або торговими


знаками рекламодавців, які безкоштовно вручають покупцям;

процес сплати грошей за створення та показ рекламного звернення


фірмою, організацією чи окремою особою.

Запитання 142

Спонсорство – це:

варіанти відповідей

один із видів підприємницької діяльності, головна мета якого полягає в діях


на благо як самого спонсора, так і того (або тих), хто отримує цю допомогу;

стимулювання попиту на політичну, державну або бізнесову фізичну чи


організаційну одиницю через поширення важливих відомостей про неї, які


мають престижний характер, у засобах масової інформації або зі сцени;

рекламування продуктів, послуг та ідей від імені виробника або посередника


в місцях продажу цих товарів (магазинах, супермаркетах та інших


торговельних закладах);

форма створення та використання прямих особистих зв’язків між тими, хто


пропонує товар, та споживачами (покупцями) цих товарів, фактичними або


потенційними.

Запитання 143

Спонсорство є, зазвичай, в таких галузях:


варіанти відповідей

спорт, культура, соціальна сфера;

наука, благодійність, сільське господарство;

спорт, транспорт, медицина;

політика, спорт, транспорт.

Запитання 144

Видами сучасної спонсорської підтримки є:


варіанти відповідей

покровительство, субсидії, позичка, пряме спонсорство;

дотації, позички, благодійна допомога;

субсидії, дотації, акції, презентації;

позичка, благодійність, акції, дотації.

Запитання 145

У спонсорстві фінансова допомога від урядових організацій та місцевої

влади – це:


варіанти відповідей

субсидії;

пряме спонсорство;

позичка;

покровительство.

Запитання 146

Службовець підприємства, котрому доручено займатися пошуком клієнтів

і робота з ними, є:


варіанти відповідей

торговий представником;

маклером;

комівояжером;

брокером.

Запитання 147

Носій реклами, що дозволяє надати докладний опис властивостей товару,

зосередитися на цільовій аудиторії, – це:


варіанти відповідей

зовнішня реклама;

реклама в пресі;

реклама по телебаченню;

радіореклама?

Запитання 148

Вибір форми звернення передбачає вибір:


варіанти відповідей

тексту, малюнків, озвучення тощо;

каналів особистісної чи неособистісної комунікації;

раціонального чи емоційного мотиву, що полягатиме в основі звернення;

немає вірної відповіді?

Запитання 149

Розповсюдження безкоштовних зразків товару належить до такого

елемента маркетингових комунікацій, як:

варіанти відповідей

пропаганда;

реклама;

“паблік рілейшнз”

стимулювання збуту

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест