Епоха Просвітництва

Додано: 16 квітня 2020
Предмет: Всесвітня історія, 8 клас
Тест виконано: 459 разів
16 запитань
Запитання 1

1.. Вкажіть передумови промислового перевороту (3 )

 

варіанти відповідей

А. Поява значної кількості вільних робочих рук унаслідок завершення аграрної революції

Б.Відокремлення ремесла від сільського господарства

В.Панування натурального господарства

Г.З'явилися достатні капітали для створення підприємств (пограбування колоній, работоргівля, перепродаж земель)

Д.Слабкі економічні та торгівельні зв'язки між країнами

Ж.Розвиток науки, що підготував теоретичну базу для технічних винаходів

Запитання 2

2.Оберіть ознаки,що характеризують добу Просвітництва (4)

варіанти відповідей

А.суттєвою відмінністю епохи від попередніх було те, що в цей час почало складатися громадське життя;надалі питання суспільства обговорювалися в пресі, дискусійних клубах, кав'ярнях, салонах на асамблеях, у масонських ложах.

Б.культурно-філософський рух кінця Середньовіччя — початку Нового часу, що ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадщину античності

В.широка ідейна течія, яка відображала антифеодальний, антиабсолютистський настрій освіченої частини населення у другій половині XVII —XVIII століття

Г.обґрунтування права науки і розуму на незалежність від церкви

Д.академії та рівнозначні їм наукові товариства на кшталт Лондонського королівського сформувалися у великих європейських державах у XVII ст.

Е.його провісниками стали поет Данте, художник Джотто та інші.

Ж.важливою віхою в розвитку ідей цієї доби стало видання «Енциклопедії, або Тлумачного словника наук, мистецтв і ремесел»

антропоцентризм замість теоцентризму

Запитання 3

3.Оберіть ті твердження, що характеризують ідеологію доби Просвітництва (4)


варіанти відповідей

А. однією з центральних стала проблема людини і її внутрішньої, духовної природи

Б. це період особистої свободи, досконалості у мистецтві, краси в житті, гармонії фізичних і духовних якостей людини

В. люди цієї епохи піддавали критиці систему феодального світогляду, їм були чужі його ідеали і догми (ідея «гріховності» людини, її тіла, пристрастей і прагнень).

Г. новий світогляд об'єктивно містив заперечення релігії: в центр світобудови ставилася людина, а не Бог, знання, а не віра

Д. ще однією особливістю був індивідуалізм;не походження людини, а її розум і талант, заповзятливість повинні забезпечити їй успіх, багатство, могутність.

Е. віра в те, що, використовуючи можливості людського розуму, можна поліпшити світ, побудувавши людське суспільство, засноване на засадах розуму, а отже, істини і справедливості

Ж. віра в безмежні можливості людського розуму, який став для ідеологів Просвітництва мірилом усього сущого

З. перетворити людину «природну», себто нерозвинуту, в людину цивілізовану, тобто культурну й освічену

Запитання 4

4.Природа людини і природне право в добу Просвітництва - це...

варіанти відповідей

А.Просвітники вважали, що всі люди за Біблією наділені природними правами, тому всі люди повинні бути рівними у своїх правах

Б.Вчення про "абсолютне приречення": ще до "створення світу" Бог, начебто, визначив долю людей, одним — рай, іншим — пекло, і ніякі зусилля людей, ніякі "добрі справи" не зможуть змінити того вироку

В.Просвітники вважали, що лише влада зможе встановити справедливий лад для суспільства, для цього слід запровадити конституційну монархію

Г.Просвітники вважали, що всі люди від природи наділені природними правами, зокрема правом на життя, свободу та рівність. Із цього випливало, що всі існуючі в суспільстві відмінності були встановлені не Богом, а самими людьми.

Запитання 5

5.Який винахід 18 ст. став "універсальним двигуном"?



варіанти відповідей

А.ткацький верстат

Б.водяне колесо

В.парова машина

Г.прядка "Дженні"

Запитання 6

6.Хто такі "луддити"?:

варіанти відповідей

А.робітники, які не вміли працювата на механічних верстатах

Б.робітники, які стали інвалідами внаслідок робітничої травми

В.руйнівники механічних пристроїв

Г.винахідники нових машин

Запитання 7

7.У 1764 році Катерина ІІ провела деякі реформи (2 відповіді):

варіанти відповідей

А.секулярізацію церковних земель

Б.видана "Жалувана грамота дворянству"

В.ліквідована Гетьманщина

Г.ліквідована Запорізька Січ

Запитання 8

8.Укажіть імена видатних діячів французького Просвітництва XVIII ст.

  

варіанти відповідей

1 Ф. Бекон

 2 Ж. Ж. Руссо

3 Г. Е. Лессінг

4 Ш. Л. Монтеск’є

5 Ф. Шиллер

6  Дж. Локк 

7 Вольтер

Запитання 9

9.Назвіть роки війни за іспанську спадщину

варіанти відповідей

А.1701-1714

Б.1700-1721

В.1740-1748

Г.1775-1783

Запитання 10

10.Протистояння між якими державами Європи зберігало баланс сил ( ситуація в міжнародних відносинах, коли існує стабільність між сторонами) XVIII ст?

варіанти відповідей

А.Франція, Австрія

Б.Австрія, Англія

В.Австрія, Англія

Г.Англія, Франція

Запитання 11

11.Установіть відповідність між датою та подією:

1) 1775-1783 А) Семилітня війна

2) 1756-1763 Б) війна за незалежність північноамериканських колоній

3) 1700-1721 В) Іспансько-австрійська війна

4) 1701-1714 Г) Північна війна



варіанти відповідей

А.1-Б; 2-А; 3-В; 4-Г

Б.1-А; 2-В; 3-Г; 4-В

В.1-Г; 2-А; 3-Б, 4-В

Г. 1-Б; 2-А; 3-Г; 4-В

Запитання 12

12.Коли північноамериканські колоніїАнгліі поголосили Декларацію незалежності?

варіанти відповідей

А.1774 р.,

Б.1776 р.,

В.1781 р.,

Г.1783 р

Запитання 13

13. Хто був першим президентом США?

варіанти відповідей

А. Д.Джефферсон

Б. Д.Вашингтон

В. Б.Франклін

Г. Д.Адамс

Запитання 14

14. Укажіть території, що увійшли до складу Росії у XVIII ст. (4)

варіанти відповідей

А. Північного Причорномор’я та Криму

Б. Силезії

В. Галичини

Г. частина Фінляндії

Д. Литва

Е. Східної Померанії

Ж. Люблінську область

З. Західної Волині

Запитання 15

15.В якому році Крим перейшов до складу Російської імперії?

варіанти відповідей

А. 1791р,

Б. 1861 р.,

В. 1775 р.,

Г. 1783 р.

Запитання 16

16. Установіть хронологічну послідовність А.  «Бостонське чаювання»; Б. третій  поділ Польщі; В. Кючук-Кайнарджийський мир; Г. Скасування особистої залежності селян в Австрії.

варіанти відповідей

1. Б,В,Г,А

2. А,Г,В,Б

3. Г,В,А,Б

4. А,В,Г,Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест