Епоха просвітництва

Додано: 7 грудня 2020
Предмет: Музичне мистецтво
Тест виконано: 21 раз
20 запитань
Запитання 1

     Що характерно для епохи Просвітництва?

варіанти відповідей

·        звернення до людини,водорозділ між старим і новим, поліфонічним і гомофонним,церковним і світським,органним і фортепіанним, між фугою і сонатою.;

·       

 створення інших форм, виникає ще один напрямок - рококо;

·       

 поєднало в собі класицизм і романтизм,використовуються старі стилістичні форми класицизму.

Запитання 2

Що стає головним у виконавстві 18 ст.?

варіанти відповідей

·        головні засади класичного стилю в музиці і в сфері клавірного мистецтва, зокрема, набули міжнародного характеру; 

·         

·       

 гомофонний виклад і спрощений розвиток. 

природність і правдивість відтворюваного почуття;поворот від монументальних поліфонічних творів до доступного , побутового мистецтва;

Запитання 3

Що таке антиципація?

варіанти відповідей

·        спосіб виконання прикрас за час вартості основного тону;

·        

спосіб виконання прикрас за час вартості попереднього тону

Запитання 4

 Що характерно для стилю рококо?Що означає «рококо»?

варіанти відповідей

"рококо" зводять до французького слова "рокайль" (діамант і прикраса з раковин).Для нього характерні краса, граціозність і суворий орнаментальний ритм. Все мистецтво  рококо  побудоване на симетрії, що створює відчуття спокою - примхливість, іронічність, химерність, заспокійливе почуття.


"рококо" зводять до французького слова "рокайль" (діамант і прикраса з раковин).Для нього характерні краса, граціозність і примхливий орнаментальний ритм. Все мистецтво  рококо  побудоване на асиметрії, що створює відчуття неспокою - примхливість, іронічність, химерність, дратуюче почуття.

Запитання 5

Які нові поняття появились в лексикону музиканта ХУІІІ ст.?.

варіанти відповідей

 поступові наростання та затихання звучності, спів на клавірі , поняття фрази;

·        

динаміка гучності, tempo rubato, поняття фрази,антиципація ;

·      

  природність і правдивість, музична виразність,субстракція.

Запитання 6

 Чим оперувало сонатно - симфонічне мислення ?

варіанти відповідей

сонатно - симфонічне мислення оперувало вже доповнюючими образами, яким властива була внутрішня єдність. Остаточно встановилося панування гомофонно – поліфонічної фактури з пріоритетом мелодії в ній, ясної гармонічної мови з опорою на головні функції мажорного і мінорного ладів – T,S,D.


сонатно - симфонічне мислення оперувало вже контрастними образами, яким властива була внутрішня єдність. Остаточно встановилося панування поліфонічно – гармонічної фактури з пріоритетом основної теми в ній, ясної гармонічної мови з опорою на головні функції мажорного і мінорного ладів – T,S,D.


сонатно - симфонічне мислення оперувало вже контрастними образами, яким властива була внутрішня єдність. Остаточно встановилося панування гомофонно – гармонічної фактури з пріоритетом мелодії в ній, ясної гармонічної мови з опорою на головні функції мажорного і мінорного ладів – T,S,D.


Запитання 7

 Що нового входить до лексикону музично- теоретичних трактатів?

варіанти відповідей

·        поступові наростання та затихання звучності, спів на клавірі , поняття фрази;

·        

динаміка гучності, tempo rubato, поняття фрази,антиципація ;

·      

  природність і правдивість, музична виразність,субстракція.

Запитання 8

Що таке музична виразність і з чого вона складається?

варіанти відповідей

Музична виразність – це вісь, навколо якої обертається музична естетика.

       Музичний вираз складається з трьох елементів :1) правильність,

  2)ясність і докладність.

 3)краса,плинність звуків, легке граціозне портаменто, спад, завмирання звуку, смаки при розсипанні дрібних прикрас, краса кожної фрази


Музична виразність – це вісь, навколо якої обертається музична естетика.

       Музичний вираз складається з трьох елементів :1) штрихів,

  2) докладністі, краси

 3)Плинність звуків, легке граціозне портаменто, спад, завмирання звуку, смаки при розсипанні дрібних прикрас, краса кожної фрази


Запитання 9

 Хто винайшов фортепіано?

варіанти відповідей

клавесинний  майстер з Флоренції Маріус.

клавесинний  майстер з Франції Бартоломео Крістофорі 

клавесинний  майстер з Австрії Шретер

Запитання 10

 Хто є представниками італійської композиторської школи доби Просвітництва? 


варіанти відповідей

   Доменіко Альберті,Бальдасар Галуппі, П.Д. Парадізі;   

Доменіко Альберті,Бальдасар Галуппі, Й.А. Штепан;

·       

  Доменіко Альберті,Бальдасар Галуппі, Дмитро Бортнянський;  

Запитання 11

Що нового з’являється в музиці італійських композиторів?

варіанти відповідей

з’являється «другий план» - супровід. На зміну стислим поліфонічним темам прийшла кантилена широкого дихання і чіткої структури.

 Основним жанром італійської клавірної музики 18 ст. стала соната;

зазнавала істотного спрощення клавірна фактура.


з’являється «другий план» - супровід. На зміну стислим поліфонічним темам прийшли танці з контрасним співставленням і чіткої структури.

 Основним жанром італійської клавірної музики 18 ст. стала соната.

 Задля виразності нового кантиленного тематизму часто зазнавала істотного спрощення клавірна фактура.

з’являється «другий план» - супровід. Мелодика набуло нового вигляду. На зміну стислим гомофонно- гармонічним темам прийшла пісня широким діапазоном і чіткої структури.

 Основним жанром італійської клавірної музики 18 ст. стала варіації.

 Задля виразності нового кантиленного тематизму часто зазнавала істотного спрощення клавірна фактура.

Запитання 12

Який основний жанр італійської клавірної музики 18 ст.?

варіанти відповідей

   варіації;

 сюїта. 

 соната; 

Запитання 13

Звідки походить поняття «альбертієві баси»?

варіанти відповідей

з іменем Альберті пов’язався тип найпростіших акомпануючих фігурацій – «альбертієві баси», що ідеально підійшов до норм класичного стилю і став надзвичайно поширеним у середині століття.


з іменем Альберті пов’язався тип мелодійних фігурацій– «альбертієві баси», що ідеально підійшов до норм класичного стилю і став надзвичайно поширеним у середині століття.


Запитання 14

Які композиторські школи перед класичної доби і їх представники?


варіанти відповідей

англійська – М. Клементі (1752 0 1832):

французька – Е. Мегюль (1763 -1817);Йоганн Крістоф Цумпе 

італійська – В. Галуші, Д. Сарті,Д. Чимароза,Парадізі;

чеська – І. Банда, Ф. Душек, Я. Вангал,Йоганн Андреас Штайн ;

німецька – В.Ф. Бах (1710-1784);


англійська – М. Клементі (1752 0 1832):

французька – Е. Шретер (1763 -1817);Йоганн Крістоф Цумпе 

італійська – В. Галуші, Д. Сарті,,Парадізі;Я. Вангал;

чеська – І. Банда, Ф. Душек, Л. Кожелух,Д. Чимароза;

німецька – Й.С.. Бах (1710-1784);


англійська – М. Клементі (1752 0 1832):

французька – Е. Мегюль (1763 -1817);

італійська – В. Галуші, Д. Сарті,Д. Чимароза,Парадізі;

чеська – І. Банда, Ф. Душек, Я. Вангал,Л. Кожелух;

німецька –Ф.Е. Бах (1710-1784);


Запитання 15

Що характерно для сонат Галуппі?

варіанти відповідей

·теми різнопланові,фактура більш блискуча, прозора – панує двоголосся, формам чотири частинна з варіаціями, різноманітні ритмічні малюнки.   

 теми різнопланові, часто - жанрові і дуже образні, різноманітні ритмічні малюнки, форми – чотири частинні і три частинні цикли з варіантною послідовністю частин, фактура віртуозна,панує двоголосся;  

  теми наспівні, оперні,форму композитор трактує гнучко як три частинні цикли з варіантною послідовністю частин, фактура насичена, ритм упругий;

Запитання 16

Хто є вчителем Д. Бортнянського?

варіанти відповідей

Учнем Галуппі був Дмитро Бортнянський.


Дмитро Бортнянський був учнем П.Д. Парадізі


Дмитро Бортнянський був учнем Д. Чимарозі


Запитання 17

 Які виконавські вказівки Бортнянського?

варіанти відповідей

Бортнянський проставляє в тексті такі позначення: італійські ремарки розміру,темпу на початках творів, а також ремарки solo і tutti у відповідних розділах, довгі артикуляційні дужки на три –чотири октави і крапки стакато; динамічні знаки forte і piano.

Мелізмів Бортнянський вживає небагато – переважно тільки переднотки і зрідка ( в каденціях) – трелі.переднотки завжди довгі.


Бортнянський проставляє в тексті такі позначення: італійські ремарки характеру,темпу на початках творів, а також ремарки solo і tutti у відповідних розділах, короткі артикуляційні дужки на три –чотири ноти і крапки стакато; динамічні знаки forte і piano.

Мелізмів Бортнянський вживає небагато – переважно тільки переднотки і зрідка ( в каденціях) – трелі.переднотки завжди довгі.

Запитання 18

  Які вказівки Бортнянського про інструментальне призначення творів?

варіанти відповідей

 В автографах Бортнянського стоять одинакові вказівки про інструментальне призначення творів: всі сонати і концерт адресовані для чембало, квінтет – для клавесину, а Концертуюча симфонія – для фортепіано organize з симфонічним оркестром

 В автографах Бортнянського стоять не одинакові вказівки про інструментальне призначення творів: всі сонати і концерт адресовані для чембало, квінтет – для фортепіано, а Концертуюча симфонія – для фортепіано organize з ансамблем

Запитання 19

Чим особливі фрази Бортнянського?

варіанти відповідей

фрази, - великі , пропорційні до половини фрази на 4\4 та близької до людського співу. Хоча фрази дуже різноманітні й виразні, та скрізь в них зберігається пріоритет слабкої частини такту. Динамічні позначення прості, без надмірної деталізації відтінків чи афектації..

фрази, - невеликі , пропорційні до половини такту на 4\4 та близької до людської мови. Хоча фрази дуже різноманітні й виразні, та скрізь в них зберігається пріоритет сильної частини такту. Динамічні позначення прості, без надмірної деталізації відтінків чи афектації..

Запитання 20

 Хто виконував твори Д.Бортнянського?

варіанти відповідей

Олексій Любимов, Володимир Винницький, Надія Голубовська.


Любка Колеса, М. Плєтньов, А. Шіфф

Надія Голубовська, Володимир Віардо, М. Крушильницька

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест