Розвиток виконавства на клавішних інструментах в ХУІ –ХУІІІ ст. Перед класична доба.

Підсумковий тест по цілому розділу

Додано: 14 грудня 2020
Предмет: Музичне мистецтво
Тест виконано: 16 разів
30 запитань
Запитання 1

 Назвіть періодизацію  основних виконавських стилів.




варіанти відповідей


o   Клавірні період, період бароко, період класицизму, період реалізму, період символізму


o   Клавірні період, період відродження, період класицизму, період романтизму, період імпресіоналізму;


 Клавірні період, період переходу від клавіру до фортепіано, період класичного фортепіано, період романтичного фортепіано, період постромантичної фортепіано 

Запитання 2

  Які особливості виконавського стилю піаніста?

варіанти відповідей

 Особливості фортепіанного виконавства становлять: специфіка художньої епохи, статус і місія виконавця, основні принципи і мета його навчання, домінуюче трактування інструменту і його конструктивних особливостей.  


 Особливості фортепіанного виконавства становлять: відцентрова тенденція, що бере в якості зразків явища різної інструментальної та неінструментальної  природи, музичне виконання має власний зміст,володіння декілька ми інструментами.

Особливості фортепіанного виконавства становлять: інструментальна нейтральність, основні принципи стилю, прийоми гри,імпровізаційна основа виконавства, творча свобода виконання.

Запитання 3

Чим визначаються особливості клавірного періоду ?


варіанти відповідей

 особливості клавірного періоду є: універсальний виконавець, стрибки у фактурі, імпровізаційність.

 особливості клавірного періоду є: гомофонно-поліфонічний склад, розширення фактури, імпровізаційність.


 особливості клавірного періоду є: естетика бароко,поліфонічний склад, «єдність афекту» і «терасоподібна» динаміка.


Запитання 4

 Які інструменти були попередниками клавікорда?


варіанти відповідей

 попередниками клавікорда був орган і клавесин


попередниками клавікорда був монохорд і лютня


попередниками клавікорда був колісна ліра і клавесин

Запитання 5

Які нові поняття появились в лексикону музиканта ХУІІІ ст.?.

·   

варіанти відповідей

 

·        динаміка гучності, tempo rubato, поняття фрази,антиципація ;

·     

  поступові наростання та затихання звучності, спів на клавірі , поняття фрази;

·       

 

·        природність і правдивість, музична виразність,субстракція.

Запитання 6

Які головні жанри були притаманні добі класицизму?

·      

варіанти відповідей

   

·        сонати, концерти,сюїти,варіації;

·        

   

·        дуети, концерти, варіації, сюїти.

      сонати, фортепіанні ансамблі (дуети, тріо, квартети), варіації; концерт;

·        

Запитання 7

В чому полягає нове інструментальне письмо?

·     

варіанти відповідей

    відтворення нових принципів музичної мови та використання можливостей молоточкового фортепіано, у фактурі панує гомофонно - гармонічний склад;

·    

   

·        гармонія - основа розвитку форми, мелодія -головний виразовий засіб,рівномірна акцентова метрична пульсація ;

   

·        панування гомофонно - гармонічного складу,мелодійних фігурацій характерна опора на діатонічну гаму, велику роль відіграє орнаментика;

·       

Запитання 8

Назвіть відомих виконавців  на старовинних інструментах.


варіанти відповідей

Ванда Ландовська, Ганс Пішнер, Робер Казадезюс, Ральф Киркпатрик

 Ванда Ландовська, Григорій Соколов, Ганс Пішнер, Робер Казадезюс,



 Ванда Ландовська, Ганс Пішнер, Робер Казадезюс, Еміль Гілельс


Запитання 9

   Які жанри відносились до клавірного періоду?



варіанти відповідей

 Тієнто, диференсіас, ричеркар, фуга, граунд, канцона, сюїта, соната. таламбур



  Сюїта, танець. гопак, токати, ричеркари, граунди.



o   Варіаційні цикли, канцона. соната.



Запитання 10

. Які типові формули акомпанементу?

·     

варіанти відповідей

 

·        типові формули акомпанементу - а) альбертові, б) ритмічнів) маркізові баси);

·      

   типові формули акомпанементу - а) альбертові, б) барабанні,в) маркізові баси);

·       

  

·        типові формули акомпанементу - а) альбертові, б) гармонічнів) пульсуючі баси);

Запитання 11

Що таке музична риторика?

варіанти відповідей

ставлення до музики як до танцю. В

термінах риторики осмислюється

новий музичний лексикон, що вбирає

в себе численні гостро- виразові

прийоми.. Музично-риторичні фігури

стають носіями визначеного і

зрозумілого всім танцю –

логіки музичного ритму.

ставлення до музики як до мови. В

термінах риторики осмислюється

новий музичний лексикон, що вбирає

в себе численні гостро- виразові

прийоми.. Музично-риторичні фігури

стають носіями визначеного і

зрозумілого всім змісту –

логіки музичного твору.

Запитання 12

Що таке Контрасна поліфонія?

варіанти відповідей

багатоголосся, в якому голосидоповнюють один одного мелодійним

змістом.

багатоголосся, в якому голоси відрізняються між собою мелодійним

змістом.

Запитання 13

  Які дві тенденції розвитку клавірної фактури виявляються в ранній період?



варіанти відповідей


 Орієнтація на вокальний прообраз і акордово – поліфонічний.



 Поліфонічна фактура, гомофонно - гармонічна.

 Перехід до дво - ручного викладу - акордових фігурацій і скритої поліфонії: і суто інструментальна, фігураційна фактура  



Запитання 14

Які критерії Баха гарного звучання?

варіанти відповідей

Артикульована манера гри

· Співуча манера гри


Гра , яка базується на

контрастній динаміці

Запитання 15

Що нового вніс Бах у написанні фугу?

варіанти відповідей

Створив класичну фугу,виробив

прикмети тематизму, розвинув

багатоголосся,виділив логічні етапи в

побудові цілого, централізував

тональним планом;

Створив класичну фугу,виробив

прикмети тематизму, розвинув

багатоголосся,виділив схематичні

етапи в побудові цілого, розділив

тональним планом;

Створив класичну фугу,виробив

поліфонічні прикраси, розвинув

багатоголосся,виділив логічні етапи в

побудові цілого, централізував

динамічними відтінками;

Запитання 16

Що являють собою сюїти Баха?

варіанти відповідей

Сюїти для Баха є характерними

зразками його художньої творчості

Сюїти для Баха є поліфонічним

твором великої форми.

Сюїти для Баха є символом

танцювальності

Запитання 17

Що таке темпоритм?

варіанти відповідей

поняття, що характеризує руховий аспект виконання: вибір швидкості,

стійке або мінливе її дотримання,масштаб, силу і характер темпових

відтінків, а також силу метричної акцентності. Особливості темпоритму

піаніста виявляються найповніше у тому, яких темпових коливань зазнає

основна метрична пульсація.

поняття, що характеризує мелодійний аспект виконання: вибір артикуляції,

стійке або мінливе її дотримання,масштаб, силу і характер

артикуляційного руху, а також силу чергування акцентності. Особливості

темпоритму піаніста виявляються найповніше у

тому, яких ритмічних коливань зазнає основна артикуляційна пульсація.

Запитання 18

З чим тісно пов’язана артикуляція?

·        

варіанти відповідей

артикуляція тісно пов'язана з естетики сентименталізму, основу якого живе людське почуття, динамічне, змінне.

·      


·        артикуляція тісно пов'язана з музичною виразністю, основу якого темоутворення тематичному розвитку;

·     


·        артикуляція тісно пов'язана з передачею змісту, основу якого становить афект;

Запитання 19

Що таке антиципація?

·       

варіанти відповідей


·        спосіб виконання прикрас за час вартості попереднього тону

 спосіб виконання прикрас за час вартості основного тону;

·     

Запитання 20

   Що характерно для епохи Просвітництва?

·       

варіанти відповідей

 

·        поєднало в собі класицизм і романтизм,використовуються старі стилістичні форми класицизму

 звернення до людини,водорозділ між старим і новим, поліфонічним і гомофонним,церковним і світським,органним і фортепіанним, між фугою і сонатою.;

·        

 

·        створення інших форм, виникає ще один напрямок - рококо;

·       

Запитання 21

  Що таке теорія наслідування?


варіанти відповідей

 теорія наслідування вбачала джерело виразовості музики в емоційному змісту


 теорія наслідування вбачала джерело виразовості музики в фізичній характеристиці навколишнього світу



 теорія наслідування вбачала джерело виразовості музики в наслідуванні явищ природи



Запитання 22

    Що таке ричеркар і де він зароджується?

o   Ричеркар ( шукати)- поліфонічна форма ХУІ –ХУІІ ст.., що підготувала появу фуги, виникла у Нідерландах

o   Ричеркар ( шукати)- поліфонічна форма ХУІ –ХУІІ ст.., що підготувала появу фуги, виникла в Італії

o  Ричеркар ( шукати)- поліфонічна форма ХУІ –ХУІІ ст.., що підготувала появу фуги, виникла у Німеччині

варіанти відповідей

   Ричеркар ( шукати)- поліфонічна форма ХУІ –ХУІІ ст.., що підготувала появу фуги, виникла у Нідерландах


  Ричеркар ( шукати)- поліфонічна форма ХУІ –ХУІІ ст.., що підготувала появу фуги, виникла в Італії


  Ричеркар ( шукати)- поліфонічна форма ХУІ –ХУІІ ст.., що підготувала появу фуги, виникла у Німеччині

Запитання 23

Що таке уртекст?

варіанти відповідей

(нім – редагований +текст) 1)

редагований авторський варіант

тексту музичного твору; 2) видання,

що відтворює редагований авторський

текст.


(нім – первісний +текст) 1) початковий

авторський варіант тексту музичного

твору; 2) видання, що відтворює

початковий авторський текст.

Запитання 24

Назвіть п’ять основних бароковських правил орнаментики.

варіанти відповідей

орнаментика «хроматична»; виконується за рахунок попередньої

ноти; виписана спеціальними знаками,трактуватися, як невід’ємна частина

мелодики; трелі – довгі починаються зосновної ноти;число та швидкість груп

трелі або мордента – є за росудом виконавця.

орнаментика «діатонічна» ;виконується за рахунок основної ноти;

виписана спеціальними знаками,трактуватися, як невід’ємна частина

мелодики; трелі – довгі починаються з верхньої ноти;число та швидкість груп

трелі або мордента – є за розсудом виконавця.

орнаментика «свобідна» ;виконується за рахунок основної ноти;

виписана спеціальними знаками,трактуватися, як допоміжна частина

мелодики; трелі – довгі починаються зверхньої ноти;число та швидкість груп

трелі або мордента – є точно вказані втаблиц виконавця.

Запитання 25

Що таке артикуляція і яке значення вона мала в музиці Баха?

варіанти відповідей

Артикуляція була для музики Баха виконавським засобом

першорядної значимості.Найголовнішим завданням клавіриста

було виховання артикульованої гри на стакато

Артикуляція була для музики Баха виконавським засобом

першорядної значимості.Найголовнішим завданням клавіриста

було виховання співучої, в’язкої гри кантабіле

Артикуляція була для музики Баха виконавським засобом

першорядної значимості.Найголовнішим завданням клавіриста

було виховання різної артикуляційної манери гри

Запитання 26

Як виконується дисонанс?

варіанти відповідей

дисонанс повинен гратися без наголосу, а його розв’язання повинно,

затухаючи, тісно до нього прилягати

дисонанс повинен акцентуватися,а його розв’язання повинно, зніматись

на стакато, тісно до нього прилягати

дисонанс повинен акцентуватися,а його розв’язання повинно,

затухаючи, тісно до нього прилягати

Запитання 27

Від чого залежав темп клавірного твору Баха?

варіанти відповідей

Темп клавірного твору Баха знаходився у залежності від:

характеру музики, жанру(танцю),метру, фактури, артикуляції тощо.

Важливі також вартості нот, якими написано твір: повільні твори

писалися довшими нотами, а швидкі –коротшими.

Темп клавірного твору Баха знаходився у залежності від:

характеру музики, жанру(танцю),мелодики,акцентів, фактури,

артикуляції. Важливі також вартості нот, якими написано твір: повільні

твори писалися восьмими нотами, ашвидкі – акцентованими.

Темп клавірного твору Баха знаходився у залежності від: динаміки

музики, жанру(танцю), метру,фактури,стакато, артикуляції. Важливі

також вартості нот, якими написано твір: повільні твори писалися на

легато, а швидкі – на стакато.

Запитання 28

Що характерне для автентичного виконання?

варіанти відповідей

камерність звучання і широта емоцій;відродження-реставрація або

копіювання старовинних інструментів;у фактурному виконанні

копіювання тембральних особливостей фортепіано та повна відмова від лівої

педалі.

камерність звучання і стриманість емоцій;гра на фортепіано

і органі, у фактурному виконанні копіювання тембральних особливостей

клавірів та повне використання правої педалі.

камерність звучання і стриманість емоцій;відродження-

реставрація або копіювання старовинних інструментів (органів,

клавікордів, клавесинів);у фактурному виконанні копіювання тембральних

особливостей клавірів та повна відмова від правої педалі.

Запитання 29

    Які інструментальні жанри були поширені на Україні в ХУІ –ХУІІ ст.?


варіанти відповідей

 Думи, сюїти, гопак, козачок.голубець.


  Вокально – інструментальний жанр думи, гопак, козачок та гайдук



  Фантазії, сюїти. танці


Запитання 30

Які нові поняття появились в лексикону музиканта ХУІІІ ст.?.

·   

варіанти відповідей

     поступові наростання та затихання звучності, спів на клавірі , поняття фрази;

·     

  

        природність і правдивість, музична виразність,субстракція.

  

        динаміка гучності, tempo rubato, поняття фрази,антиципація ;

    

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест