Планетарними формами рельєфу Землі є :
Дрібні форми рельєфу формують зовнішні процеси. До них належать, зокрема:
Рельєф земної поверхні вивчає наука:
Складником геоморфології є орографія (від грец. «орос» – гора та «графіо» – пишу), яка вивчає: На основі даних орографії складають фізичні карти.
95 % поверхні нашої країни становлять рівнини. Україна більшою своєю частиною розташована на південному заході Східноєвропейської рівнини. Оберіть, серед перелічених, її основні характеристики:
70 % площі України припадає на .
Центральні, західні та східні частини України займають _____________ , які становлять 25 % площі нашої країни.
На заході України розташована мальовнича Подільська височина. Пересічні висоти Подільської височини коливаються від 150 м на півдні до 320 м на півночі. Поверхня сильно розчленована долинами річок і балками. Оберіть,серед перерахованих, її частини:
На сході України виділяється Донецька височина з пересічними висотами 175–300 м. Основною її частиною є Донецький кряж. Кряжем називають лінійно витягнуту горбисту височину без різких абрисів гребеня та вершин. Найвища точка Донецького кряжа –
Кримські гори – унікальний куточок природи. Хоча ці гори молоді, їхні пересічні висоти становлять лише 440 м. Тобто це низькі гори. Вони складаються
з трьох паралельних пасом, висота яких зростає з півночі на південь. Найвище ____________ ________ має плоскі вершини, вкриті гірськими луками – яйлами.
Є в Українських Карпатах і згаслі вулкани, які утворюють суцільний _________ хребет.
У північній частині України простягається заболочена Поліська низовина. Її середні висоти становлять 150–200 м. Поверхня має слабкий ухил із заходу на схід у бік долини Дніпра. Низовина переважно плоска, сформована наносами талих вод льодовика та ерозійно-акумулятивною діяльністю річки Прип’ять і її приток. Де-не-де рівнинність поверхні порушують окремі підвищення. Це виступи твердих кристалічних гірських порід Українського щита.
Найбільший з них – __________ кряж , який сягає висоти 315 м.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома