Контрольна робота за темою: "Фразеологія"

Додано: 4 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 378 разів
12 запитань
Запитання 1

1.Вкажіть правильне визначення фразеологізмів.

варіанти відповідей

це словосполучення з переносним значенням;


це речення з переносним значенням;


це сполуки слів, які є одним членом речення;


це стійкі сполучення слів,  які за лексичним  значенням дорівнюють одному     

               слову (словосполученню).

Запитання 2

Вкажіть фразеологізм, який означає дуже давно.

варіанти відповідей

за царя Гороха;                                         

за тридев’ять земель;

у тридесятому царстві;                  

одна нога тут, а друга там.

Запитання 3

Вкажіть словосполучення, яке є фразеологізмом. 

варіанти відповідей

як камінь у воді;

як водорості у воді;

як риба у воді;                           

як пісок у воді.

Запитання 4

Вкажіть фразеологізм, який є синонімом до фразеологізму кури не клюють

варіанти відповідей

хоч греблю гати;                          

як кіт наплакав;

як курка лапою;                                           

мокра курка.

Запитання 5

Вкажіть фразеологізм, який є антонімом фразеологізму намотати на вус.

варіанти відповідей

тягнути за язик;    

водити за ніс;    

пекти раків;     

викинути з голови.

Запитання 6

Вкажіть слово, яке з дієсловом кусати утворює фразеологізм

варіанти відповідей

 яблуко;            

хліб;              

лікті;             

камінь.

Запитання 7

Вкажіть фразеологізм, джерелом якого є народна мова.

варіанти відповідей

манна небесна;   

молочні ріки;    

терновий вінок;     

гнути спину

Запитання 8

Вкажіть фразеологізм, джерелом якого є мова людей певної професії.

варіанти відповідей

медовії ріки;                         

стригти під одну гребінку;


ахіллесова п’ята;                    

кліпати очима

Запитання 9

Вкажіть речення, у якому використано прислів’я. 

варіанти відповідей

Не поет, хто забуває про страшні народні рани! (Леся Українка)


Поховайте та вставайте, кайдани порвіте…! (Т. Шевченко)


Я на гору круту крем’яную буду камінь важкий підіймать (Леся Українка).


Бувайте здорові та, не питаючи броду, не суньтесь у воду, бо втопитесь! (Марко Вовчок)


Запитання 10

Вкажіть речення, у якому вжито афоризми.

варіанти відповідей

Найбільший прояв геніальності - в засіяній ниві.(О. Довженко)

Борітеся - поборете. (Т. Шевченко)

Я мислю - отже існую! (Декарт)

Не кажи гоп, поки не перескочиш.

Запитання 11

З’ясуйте, у якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами.

варіанти відповідей

читати повість, стримано засміятися, перейти вулицю, довести додому

кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, чужа праця

читати по очах, пекти раків, з відкритим серцем, западати в душу

засипати вугілля, брати воду, говорити правду, гнути гілку

Запитання 12

Визначте, у якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд

варіанти відповідей

міряти лозиною, наклеювати ярлики, на ногах не стояти, передбачати події

без вогню пекти, байки правити, багато брати на себе, зронити сльозу

зробити хибний крок, зривати завісу, зорі знімати з неба, обіцяти золоті гори

теревені правити, оповідати сон рябої кобили, боби розводити, плести сухого дуба

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест