Назва Гетьманщини в законодавчих актах і ропорядженнях царського уряду після україно-московського договору 1654 р. -
Розташуйте у хронолігічній послідовності перебування гетьманів при владі:
А. Іван Скоропадський
Б. Демьян Многогрішний
В. Данило Апостол
Г. Петро Дорошенко
Про кого ідеться мова:
Його гетьмування мало розпочатися з підписання статей. Але Петро І відмовився це зробитице, пояснивши таке рішення воєнними обставинами. Останнім акордом гетьманування стало заснування 1722 р. Малоросійської колегії для управління Україною, проти якого він активно, але безрезультатно виступав.
Обрати факти, які стосуються діяльності І Малоросійської колегії:
Визначте термін, за його визначенням:
оскарження якої - небудь постанови перед вищою інстанцією, яка має право переглянути справу...
Відчувши близьку смерть, Іван Скоропадський доручив гетьманські обов'язки чернігівському полковнику -
Хто промомви ці слова: "Знаю і бачу, царю, що ви хочете згубити мою батьківщину по злісних наклепах гордого Меншикова; ви вважаєте себе понад усіма законами і хочете знищити всі привілеї, урочисто стверджені вашими попередниками і вашою величністю; ви хочете підкорити сваволі народ, котрого свободу самі визнали; ви, не вагаючись, посилаєте того на важкі й принизливі роботи, приневолюєте козаків, неначе рабів, копати канали у ваших володіннях; а що для нас найобразливіше - позбавляєте нас нашого права обирати вольними голосами гетьманів і інших старшин;
Під його владу були повернуті запорожці, які з 1708 року були змушені жити на території Кримського ханства. Вони отримали також право на заснування в 1734 році Нової Січі на річці Підпільній.
після смерті Данила Апостола виброри гетьмана не відбулися, владу здійснював:
Гетьманський уряд складався з трьох росіян та трьох українців, очолював його Олексій Шаховськимй
Обери три правильні відповіді:
Обери події, які стосуються 20 - 40 років 18 століття:
Оберіть три правильні відповіді:
Хто з гетьманів керував в період 20 - 40 років 18 століття в Гетьманщині:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома